Gjest Noen kloke hoder her;) Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Holder det med at jeg leverer søknad om foreldrepenger 3 uker før termin. Grunnen til at jeg vil gjøre det slik er at det er da jeg overholder regelen om å ha inntekt i de 6 av de siste 10 månedene. Jeg går på dagpenger..har termin i slutten av juli. Og hva hvis jeg føder før termin, men har levert inn søknaden. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Stønadsperioden er slik at du må begynne å ta ut foreldrepenger tre uker før forventet termin. Iflg. nav.no "Tre uker før og seks uker etter fødselen er forbeholdt mor." http://www.nav.no/page?id=328 0 Siter
Gjest Slik er det bare Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Det har ikke noe å si når du leverer den inn. Har du ikke jobbet seks av ti måneder FØR TERMINEN (altså ikke seks av ti før du leverer inn papirene), får du ikke foreldrepenger. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 28. mai 2008 Skrevet 28. mai 2008 Spiller ingen rolle når du søker. Den eneste datoen NAV forholder seg til når de beregner om du har rett til støtte er termindatoen, som du må legge ved bekreftelse på fra lege eller jordmor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.