Gå til innhold

Trenger hjelp, håper noen kan svare:)

Anbefalte innlegg

Gjest Noen kloke hoder her;)
Skrevet

Holder det med at jeg leverer søknad om foreldrepenger 3 uker før termin. Grunnen til at jeg vil gjøre det slik er at det er da jeg overholder regelen om å ha inntekt i de 6 av de siste 10 månedene. Jeg går på dagpenger..har termin i slutten av juli.

Og hva hvis jeg føder før termin, men har levert inn søknaden.

Gjest mandolina
Skrevet

Stønadsperioden er slik at du må begynne å ta ut foreldrepenger tre uker før forventet termin.

Iflg. nav.no

"Tre uker før og seks uker etter fødselen er forbeholdt mor."

http://www.nav.no/page?id=328

Gjest Slik er det bare
Skrevet

Det har ikke noe å si når du leverer den inn. Har du ikke jobbet seks av ti måneder FØR TERMINEN (altså ikke seks av ti før du leverer inn papirene), får du ikke foreldrepenger.

Gjest mallet
Skrevet

Spiller ingen rolle når du søker. Den eneste datoen NAV forholder seg til når de beregner om du har rett til støtte er termindatoen, som du må legge ved bekreftelse på fra lege eller jordmor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...