Gå til innhold

Hull på vinyl-gulvet

Gjest ikke akkurat sammenbrudd men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj når er jeg så ergelig. Jeg la vinylbelegg på kjøkkengulvet, sammen med en venn. Hadde nettopp kjøpt en diger rull i dyre domme. Vi måtte flytte ut alle hvitevarer og møbler som gikk an å flytte, det tok tid. Deretter måtte vi trekke vinylen under to fastmonterte kjøkkenskap, men det gikk da til slutt. Like før vi var ferdige, kom en av oss til å sparke borti, slik at det ble revet et nokså stort hull i vinylen. Midt utpå.

Jeg antar at det ikke går an å lime? Og med limbånd vil det se stygt ut. Jeg kommer vel til å gå å ergre meg grønn over det hullet. Dessuten kjøpte jeg hele vinylen for å holde kjøkkengulvet tett fordi det er endel vannsøl.

Ser ingen annen utvei enn å måtte gå og kjøpe en helt ny rull. Det blir sure 1800 kr. Kameraten min har ikke sjans til å hjelpe meg igjen før om to dager, og alene klarer jeg det ikke. Å flytte alle hvitevarene osv tilbake bare for to dager, gidder jeg ikke.

Dermed blir det å leve i kaos uten hvitevarer i to dager. (bortsett fra kjøleskapet, som står i gangen, innplugget).

Hvis ingen av dere vet om noe mirakelmiddel for å lime sammen istykkerrevet vinyl da?

Skrevet

Jeg glemte å fortelle, at på toppen av det hele har jeg ikke råd til å kjøpe noen ny rull nå, ikke før jeg får lønning om 14 dager. Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, med alle kjøkkenmøblene som står ute i gangen og stuen...

Gjest mora2
Skrevet

Usj, så kjipt...

Spør der du kjøpte den, kan jo være det finnes en måte du kan "smelte" det sammen igjen. Men det vil jo bli synlig da..

Og du kan sikkert kjøpe ny rull, og betale om 14 dager :0)

Bare spør om de kan sende regning, det gjør de hvertfall her.

fargeklatten
Skrevet

Gulvbelegg med vinylbakside kan limes over det hele. Da vil jo også hullet bli tett, for jeg antar at det er revnet. Det går jo ikke ann å lage et åpent hull med null vinyl igjen på den måten uhellet hos deg sskjedde?

Da kan du også kjøpe en spesiell vinylsilikon som kan brukes rundt sprekkene som gjør det helt tett etter at det er limt til gulvet.

Hvis du har kjøpet belegg med filtbakside så kan denne også limes på samme måte. Men det blir litt mer jobb siden dette underlaget suger mye lim. Det skal jo i utgangspunktet ikke limes. Også her funker vinylsilikonen.

Skrevet

Gulvbelegg med vinylbakside kan limes over det hele. Da vil jo også hullet bli tett, for jeg antar at det er revnet. Det går jo ikke ann å lage et åpent hull med null vinyl igjen på den måten uhellet hos deg sskjedde?

Da kan du også kjøpe en spesiell vinylsilikon som kan brukes rundt sprekkene som gjør det helt tett etter at det er limt til gulvet.

Hvis du har kjøpet belegg med filtbakside så kan denne også limes på samme måte. Men det blir litt mer jobb siden dette underlaget suger mye lim. Det skal jo i utgangspunktet ikke limes. Også her funker vinylsilikonen.

Men vinylen skal ikke limes på underlaget. Vinylen skal legges oppå parkett, uten å limes (tunge hvitevarer står oppå og holder det på plass.

Da går det vel ikke an å lime?

Gjest Mye rart, ja
Skrevet

Men vinylen skal ikke limes på underlaget. Vinylen skal legges oppå parkett, uten å limes (tunge hvitevarer står oppå og holder det på plass.

Du skal da ikke legge vinyl oppå parkett?? Altså bytte ut fin parkett med stygg vinyl?

fargeklatten
Skrevet

Ja, da er jeg enig med deg at du har et kjempeproblem!

Har ikke flere gode løsninger dessverre.

Skrevet

Du skal da ikke legge vinyl oppå parkett?? Altså bytte ut fin parkett med stygg vinyl?

Eller bytte ut stygg parkett med pen vinyl?

Eller beskytte parkett mens barna er små når det er mye vannsøl på gulvet?

Eller.... mange årsaker du, til at folk velger noe annet enn du velger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...