Gå til innhold

ergometersykling!

rangla

Anbefalte innlegg

Hei! Har tenkt å starte med å trene hjemme. Ettersom jeg har små barn og en mann som jobber mye så får jeg ikke gått så mange turer. Men hva med ergometersykling? Er det bra for å få bort tjukke lår og mage? Hvor mye må jeg trene për dag, og hvor fort må jeg sykler?? Noen som har erfaring eller vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

du burde sykle såpass fort at du puster tungt og svetter litt!!

1 time om dagen er bra! da setter du virkelig igang forbrenningen din!!!

lykke til med treninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

du burde sykle såpass fort at du puster tungt og svetter litt!!

1 time om dagen er bra! da setter du virkelig igang forbrenningen din!!!

lykke til med treninga!

Det høres mye ut med en hel time dersom du skal greie å holde på med dette i lengden. Jeg trener max 45 min, noen ganger 30 minutt. Kommer an på hvor mange kalorier jeg har fått i meg. Ikke for å ta motet fra deg, men ergometersykkel er dritgørr når du har holdt på en stund...Jeg pleier høre på musikk/se på tv mens jeg sykler, men egentlig greier jeg ikke konsentrere meg om noe annet enn å bli ferdig.

En ting til er at kaloriene som blir oppgitt på flere av syklene ikke stemmer. Dersom jeg sykler i 45 minutt forbrenner jeg 600 kcal og jeg vil tro at ca halvparten er mer riktig.

Lykke til uansett da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei rangla

Ergometersykling er en effektiv måte å forbrenne energi på. Det synes jeg du skal satse på da det er en mosjonsform som kan fungere i din hverdag. Start forsiktig med 20 minutter per dag, og øk gradvis både hvor lenge og tempoet du sykler i. Still gjerne dette spørsmålet under forum for idrett og trening. Der kan du få mer eksakte råd. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...