Gå til innhold

Gave man ikke vil ha ;)

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Greia er vel litt det at jeg pleier ikke å si fra om sånne ting, men så lurer jeg på om jeg skal det...?

Da jeg fikk gaven, smilte jeg og takket og sa "den var jo fin" - eller noe sånt :).

Jeg ville aldri sagt at den var fin, det blir jo løgn. Da betyr det liksom ikke noe hvis du sier det når du får noe som du virkelig liker. Jeg ville sagt takk, det var hyggelig, eller snilt av dere eller noe sånt. For du satte sikkert pris på at de ville glede deg?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tusseline

11

• morsan

6

• fru Burlefot

2

• løvinne71

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville aldri sagt at den var fin, det blir jo løgn. Da betyr det liksom ikke noe hvis du sier det når du får noe som du virkelig liker. Jeg ville sagt takk, det var hyggelig, eller snilt av dere eller noe sånt. For du satte sikkert pris på at de ville glede deg?

Selvfølgelig :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg hadde nok ikke sagt noe, og så hadde jeg vært uheldig og knust kattepotta og kjøpt en jeg selv likte etter en stund.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke sagt noe, og så hadde jeg vært uheldig og knust kattepotta og kjøpt en jeg selv likte etter en stund.

He-he-he... dette lurer jeg på om var dagens beste?

Gjest mandolina
Skrevet

Sett kattetingen på et lite synlig sted, blomster er jo alltid fine å få.

Tenk på tanken bak gaven. Mormoren din kom ens ærend for å gi deg en gave, det måtte da være helt herlig.

Om gaven ikke helt faller i smak er mindre viktig, og ikke si noe om det.

Hilsen

fru Burlefot
Skrevet

Ja, jeg tenker jo på tanken bak :).

Men skal man da ende opp med å omgi seg med en hel del ting man absolutt ikke liker?

Jeg tenker som løvinne71 - det blir vel ikke så mange mislykkede presanger at man tilslutt er omgitt av dem. Det går jo fint an å la de tingene man ikke er så begeistret for få en litt mindre fremtrendende plass.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg tenker som løvinne71 - det blir vel ikke så mange mislykkede presanger at man tilslutt er omgitt av dem. Det går jo fint an å la de tingene man ikke er så begeistret for få en litt mindre fremtrendende plass.

Etterhvert som man får flere og flere ting, så havner de minst attraktive i skap og på kottet.

Men akkurart å si til en mormor at gaven ikke faller i smak, er ikke god folkeskikk.

Hilsen

Skrevet

Om man sier fra så vil man iallefall risikere å bli sett på som sær og vanskelig men man oppnår sansynligvis at folk slutter å gi

Ja det er jo litt av en "vinn-vinn" situasjon...

Skrevet

Hm...om ikke din mor blir veldig skuffet, så ville jeg spurt hvor de hadde kjøpt den potten, så bytter du til en du liker bedre? Det trenger vel ikke mormor få vite, eller kommer hun ofte til deg? Så koselig å få gave forresten :) Snilt gjort.

Jeg har ikke opplevd å få noe jeg ikke likte når jeg tenker meg om.

Gjest ChiengMai
Skrevet

He-he-he... dette lurer jeg på om var dagens beste?

Det verste er at jeg glatt hadde gjort det sånn. ;-) Og selvsagt kjøpt ny med en gang den gamle var knust sånn at ikke mor og mormor skulle forbarmet seg over meg og kjøpt en ny kattepus.

Gjest jamvold
Skrevet

Sett kattetingen på et lite synlig sted, blomster er jo alltid fine å få.

Tenk på tanken bak gaven. Mormoren din kom ens ærend for å gi deg en gave, det måtte da være helt herlig.

Om gaven ikke helt faller i smak er mindre viktig, og ikke si noe om det.

Hilsen

Helt enig med deg!

Man viser litt takt og tone, og i et par sommermåneder så kan man klare å holde ut med litt harry ting og tang.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg takker høflig, later som ingenting og plasserer den på loftet. ;)

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Sett den blant blomstene i blomsterbedet. Blir du spurt hvorfor, så si at du ville gi den hedersplassen:-)

Gjest Flytte-lasset
Skrevet

Dette gjorde jeg med ett par Jesus-figurer vi fikk til jul ett år.. Ingen har noen gang savnet dem:-))

Skrevet

Etterhvert som man får flere og flere ting, så havner de minst attraktive i skap og på kottet.

Men akkurart å si til en mormor at gaven ikke faller i smak, er ikke god folkeskikk.

Hilsen

Nå var det jo ikke det jeg skrev heller da mandolina ;)

Gjest mandolina
Skrevet

Nå var det jo ikke det jeg skrev heller da mandolina ;)

Du sa at du ville si det til moren din, og det er da å klage på en gammel mormor.

Hilsen

Skrevet

Jeg synes ikke du skal si noe i det hele tatt. Det er normal høflighet å si takk og spille glad.

Enig. Og kommer gaven fra en kjær person som ofte kommer på besøk hadde jeg nok latt den stå fremme en stund også.

Skrevet

Jeg fikk også en kattepusepotte til å ha på hytta av noen venner.

Helt grei å ha på hytta og jeg hadde nok brukt den hjemme også på tearssen eller noe.

Gjør det noe da? Synes ikke det er verdt å såre mor eller bestemor for dette.

''Synes ikke det er verdt å såre mor eller bestemor for dette.''

Enig

Skrevet

Det var lurt! :-)

Skrevet

Jeg hadde takket pent og tenkt "kanskje ikke helt min smak" og blitt glad for gaven og rørt av at de hadde kjøpt den til meg. Og så hadde jeg satt potten og blomsten på altanen og tenkt på mormoren min når jeg så på den.

Jeg er ganske enkel når det gjelder presanger ;-)

''og tenkt på mormoren min når jeg så på den.''

*snufs* nå ble jeg nesten litt rørt her! Mormoren min døde for 18+ år siden, og jeg skulle mer enn gjerne hatt en kattepusepotte som kunne minnet meg på henne:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...