Gå til innhold

Jeg er livredd - hva feiler meg?

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Har en rekke svært ubehagelige symptomer. Som skremmer meg. Har slitt med psykiske problemer og føler jeg derfor har blitt avfeid i somatikken. Er ellers plaget med pms og lavt stoffskifte, men legen mener stoffskifte mitt er bra regulert nå.

Kan ta et eksempel. Hvis jeg skal handle i byen, så må jeg virkelig ta meg sammen for å gjøre det jeg skal. Er som regel ålsvett og klissvåt pga heteslag. I etterkant får jeg ofte frostrier og kan ligge og hakke tenner i timesvis før jeg evt kommer meg litt til igjen. Jeg er kvalm, elendig matlyst og hvis jeg får i meg litt mat, så får jeg magesyke og magesmerter. Er også plaget en del med svimmelhet. Eier ikke energi og bruker timesvis på å komme meg ut om morgenen. Har ofte feber og sår hals og smerter i kroppen. Jeg tåler ikke sol og varme, det blir jeg dårlig av, så holder meg mest mulig inne for å ikke bli dårlig. Verker i bena og føler meg konstant fyllesykselv om jeg aldri rører alkohol. Bruker ikke medisiner utenom p-piller og levaxin for stoffskiftet.

Jeg har aldri hatt sykdomsangst, ikke før jeg faktisk begynte å føle meg syk. Legen har sagt at jeg ahr det, men det stemmer ikke. MEn får tvert i mot en dødsangst av å føle meg så dårlig over flere år. Legen finner ikke noe på blodrpøvene go da mener han jeg er firsk som en fisk. Men det er jeg ikke, har en intens sykdomsfølelse i hele kroppen og jeg er så vidt opegående. Er gogså svært utmatta for tida og føler jeg har skrapt alt jeg har av energi og går opå ovetid nå.

Bør jeg be om utredning, i tilfelle hvilken? Tenkete å prøve privat lege, for sånn kan jeg ikke ha det lenger. Er det noen som har noen råd/tips el anelse om hva det kan være? Er kjemeredd og lurer på hva det er.

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

SIden november i fjor har jeg hatt et slags utslett som har klødd en del. Ser ut som masse pittesmå blærer som ligger i "klaser". ETter en stund skaller det av før det kommer nytt. Har hatt disse mest å føttene og hendene.

Gjest D*lilith
Skrevet

SIden november i fjor har jeg hatt et slags utslett som har klødd en del. Ser ut som masse pittesmå blærer som ligger i "klaser". ETter en stund skaller det av før det kommer nytt. Har hatt disse mest å føttene og hendene.

Kan det være nervøst utslett?

Syns det du har minner opp panikk angst.

Du kan jo få henvisning til psykolog og få utredning der.

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Kan det være nervøst utslett?

Syns det du har minner opp panikk angst.

Du kan jo få henvisning til psykolog og få utredning der.

Nei jeg går til psykolog. Det er ikke bare psykisk, men noe fysisk. Har jo feber, sår halse, utslett . Det hjellper litt med ibux eller paraset.

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Nei jeg går til psykolog. Det er ikke bare psykisk, men noe fysisk. Har jo feber, sår halse, utslett . Det hjellper litt med ibux eller paraset.

Fikk nå time med en lege nr. 2 i morgen. Håper han ikke tror dette er psykisk. Føler meg ikke trodd. Hatt mye angst ja, men ikke blitt fysisk dårlig før siste året.

Gjest Utmattelssessyndrom?
Skrevet

Fikk nå time med en lege nr. 2 i morgen. Håper han ikke tror dette er psykisk. Føler meg ikke trodd. Hatt mye angst ja, men ikke blitt fysisk dårlig før siste året.

Jeg har det også slik, føler meg rett og slett dårlig, men alle prøver er fine! Nesten så man håper de finner noe, slik at man kan komme igang med behandling. Det er veldig fortvilende.

Men sånn utmattelsessyndrom da, ME, det er ikke det du har da tro?

En annene ting er at om du sliter psykisk, blir immunforsvaret ditt dårligere og du er mye mer mottaklig for infeksjoner, som f eks halsbettennelse, feber ol. Kanskje det er det, at du bare får alt mulig sånt?

Føler med deg og håper du finner en løsniong. Jeg kommer til å følge med i tråden her, og hadde satt pris på om du fortalte hvordan det går hos den andre legen i morgen!

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Jeg har det også slik, føler meg rett og slett dårlig, men alle prøver er fine! Nesten så man håper de finner noe, slik at man kan komme igang med behandling. Det er veldig fortvilende.

Men sånn utmattelsessyndrom da, ME, det er ikke det du har da tro?

En annene ting er at om du sliter psykisk, blir immunforsvaret ditt dårligere og du er mye mer mottaklig for infeksjoner, som f eks halsbettennelse, feber ol. Kanskje det er det, at du bare får alt mulig sånt?

Føler med deg og håper du finner en løsniong. Jeg kommer til å følge med i tråden her, og hadde satt pris på om du fortalte hvordan det går hos den andre legen i morgen!

Tusen takk for omtanken. Ja jeg er veldig fortvilet og redselen har kommet krypende etterhvert som jeg bare har blitt dårligere. Føler meg så hjelpeløst, prøvd mye men ingetnting funker. Legen vil ikke engang vurdere ME siden jeg sliter psykisk. Han er i det hele tatt veldig firkantet, så nå har jeg bestilt hos privat lege. Håper han tror på meg og ikke avfeier meg...Tanken på at jeg rett og slett er utbrent har slått meg. At kroppen er så nedkjørt at den ønsker alle infeksjoner osv velkommen. Det hjelper å hvile. Men tåler omtrent ingenting av stress før jeg får disse symptomene igjen...føler meg lostin space og håper at legen har litt peil. Andre folk forstår det heller ikke, så blir gåendes rundt i denne tilstanden alene og det er ikke noe godt...skal skrive mer i morra ja:)

Gjest D*lilith
Skrevet

Da jeg var på mitt værste psykisk var jeg skikkelig dårlig fysisk også,så jeg trodde det var noe fysisk og at jeg skulle dø,det psykiske og det fysiske henger ofte sammen.

Best du får sjekket ut begge deler.

Mrs. Wallace
Skrevet

Det høres ut som en avart av psoriasis som heter Pustulosis palmoplantaris. Det opptrer i små blemmer under føtter og i håndflatene, som sprekker etter en stund, og som ofte svir og/eller klør. Hvis du googler det, finner du endel info.

Behandles med kortisonsalve (når det er akutt) eller cellegift (hvis det er veldig ille). Forebyggende hjelper det å ta mye omega 3 og smøre med fet, uparfymert fuktighetskrem.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som at du har fått noe i kroppen som gir deg dette. Har du byttet p-piller innenfor tiden du har hatt plager, eller kan denne typen være årsaken? Legen henviser deg kanskje til utredning, men en annen mulighet er å oppsøke en naturterapaut som kan finne ut om det er noe kroppen din ikke skal ha, allergi av noe slag kanskje? Vegatest har jeg hørt er fin på å finne ut av hva man tåler og ikke.

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Da jeg var på mitt værste psykisk var jeg skikkelig dårlig fysisk også,så jeg trodde det var noe fysisk og at jeg skulle dø,det psykiske og det fysiske henger ofte sammen.

Best du får sjekket ut begge deler.

Ja, men er så fortvilende å ikke vite hva som er hva. Kan en virkelig bli så syk pga angst feks?

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Det høres ut som en avart av psoriasis som heter Pustulosis palmoplantaris. Det opptrer i små blemmer under føtter og i håndflatene, som sprekker etter en stund, og som ofte svir og/eller klør. Hvis du googler det, finner du endel info.

Behandles med kortisonsalve (når det er akutt) eller cellegift (hvis det er veldig ille). Forebyggende hjelper det å ta mye omega 3 og smøre med fet, uparfymert fuktighetskrem.

Ok, takk for tipset. Kan slik psoriasis virke på en slik måte at en blir fysisk syk, rett og slett?

Mrs. Wallace
Skrevet

Ok, takk for tipset. Kan slik psoriasis virke på en slik måte at en blir fysisk syk, rett og slett?

Det er vel heller motsatt: Hvis almenntilstanden din er dårlig, eller du ikke har det psykisk bra, kan det gjøre at psoriasisen slår ut. Jeg merker i hvert fall at jeg begynner å klø hvis jeg er syk eller føler meg nedfor/stresset eller lignende.

Gjest D*lilith
Skrevet

Ja, men er så fortvilende å ikke vite hva som er hva. Kan en virkelig bli så syk pga angst feks?

Ja det kan man,jeg var virkelig dårlig og klarte ikke stå på bena,var irritert på legene som ikke fant noe galt fysisk.

Gjest minnah
Skrevet

Tusen takk for omtanken. Ja jeg er veldig fortvilet og redselen har kommet krypende etterhvert som jeg bare har blitt dårligere. Føler meg så hjelpeløst, prøvd mye men ingetnting funker. Legen vil ikke engang vurdere ME siden jeg sliter psykisk. Han er i det hele tatt veldig firkantet, så nå har jeg bestilt hos privat lege. Håper han tror på meg og ikke avfeier meg...Tanken på at jeg rett og slett er utbrent har slått meg. At kroppen er så nedkjørt at den ønsker alle infeksjoner osv velkommen. Det hjelper å hvile. Men tåler omtrent ingenting av stress før jeg får disse symptomene igjen...føler meg lostin space og håper at legen har litt peil. Andre folk forstår det heller ikke, så blir gåendes rundt i denne tilstanden alene og det er ikke noe godt...skal skrive mer i morra ja:)

Jeg har inegn gode svar til deg, men tror det var lurt å bestille time hos en annen lege. Lykke til!!

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Det er vel heller motsatt: Hvis almenntilstanden din er dårlig, eller du ikke har det psykisk bra, kan det gjøre at psoriasisen slår ut. Jeg merker i hvert fall at jeg begynner å klø hvis jeg er syk eller føler meg nedfor/stresset eller lignende.

Ja kanskje det har en sammenheng. Vært utsatt fr ekstreme påkjenninger siste tiden. Men er bekymra. Er sengeliggende, har feber, klarer knapt å ta til meg næring og det har vart i tre uker. Vet ikke helt hva jeg gjør med det.

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Ja det kan man,jeg var virkelig dårlig og klarte ikke stå på bena,var irritert på legene som ikke fant noe galt fysisk.

Uff så fælt. Jeg er kjemperedd og kunne ønske legen hørte på meg. Har ligget for det meste hjemme i tre uker nå, fått i meg altfor lite næring og har feber. psykologen er ikke å få tak i før på mandag. Kunne ønske legen tok meg på alvor.

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Jeg synes det høres ut som at du har fått noe i kroppen som gir deg dette. Har du byttet p-piller innenfor tiden du har hatt plager, eller kan denne typen være årsaken? Legen henviser deg kanskje til utredning, men en annen mulighet er å oppsøke en naturterapaut som kan finne ut om det er noe kroppen din ikke skal ha, allergi av noe slag kanskje? Vegatest har jeg hørt er fin på å finne ut av hva man tåler og ikke.

startet på p-piller for en uke siden, men symptomene dukket for alvor opp i fjor på sensommeren. Kan være noe jeg har i kroppen ja. Vet ikke om leger klarer å finne ut alt. En vennine av meg ble også plutselig syk. Hun gikk til mange leger og det fant ingenting. Så gikk hun til en healer og ble bra. MEn vet så lite om slik naturmedisin.

Gjest D*lilith
Skrevet

Uff så fælt. Jeg er kjemperedd og kunne ønske legen hørte på meg. Har ligget for det meste hjemme i tre uker nå, fått i meg altfor lite næring og har feber. psykologen er ikke å få tak i før på mandag. Kunne ønske legen tok meg på alvor.

Sånn følte jeg også,at ikke legen tok meg på alvor,jeg var dårlig fysisk men legen sa det var psykisk.

Håper den andre legen er bedre da,ikke lett når det er sånn.

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Sånn følte jeg også,at ikke legen tok meg på alvor,jeg var dårlig fysisk men legen sa det var psykisk.

Håper den andre legen er bedre da,ikke lett når det er sånn.

Håper jeg og. Har litt legeskrekk, så får håpe han er ok. Er i hvertfall glad jeg fåfikk time i morra. Kanksje greit å prøve en lege jeg ikke kjenner fra før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...