Gå til innhold

Jeg er livredd - hva feiler meg?

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Håper jeg og. Har litt legeskrekk, så får håpe han er ok. Er i hvertfall glad jeg fåfikk time i morra. Kanksje greit å prøve en lege jeg ikke kjenner fra før.

Du får ha lykke til i morgen da : )

Håper du forteller hvordan det gikk,vet hvordan det er...utrolig vanskelig å være sååå dårlig uten noen forklaring.

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Du får ha lykke til i morgen da : )

Håper du forteller hvordan det gikk,vet hvordan det er...utrolig vanskelig å være sååå dårlig uten noen forklaring.

Takk:) Ja skal fortelle i morra...har time kl 0900..så sliper å vente på den hele dagen. Ja, det blir sånn utrolig frustrerende situasjon...

Skrevet

startet på p-piller for en uke siden, men symptomene dukket for alvor opp i fjor på sensommeren. Kan være noe jeg har i kroppen ja. Vet ikke om leger klarer å finne ut alt. En vennine av meg ble også plutselig syk. Hun gikk til mange leger og det fant ingenting. Så gikk hun til en healer og ble bra. MEn vet så lite om slik naturmedisin.

naturmedisin er ufarlig. Håper du finner ut av dette.

Gjest hallosann
Skrevet

Jeg tror at en del av dette kan ha sammenheng med stoffskiftet ditt - et regulert stoffskifte er ikke det samme som en symptomfri hverdag.

I tillegg har du tydelig det psykiske aspektet som naturlig forverrer seg når man engster seg i lengre tid. Ennå værre bli det når man ikke møter forståelse for at man føler seg fysisk syk.

Jeg gikk i gjennom mye av det samme som deg med diagnosen hyper og jeg kan skrive under på at angst som tilleggslidelse gjorde denne prosessen vanvittig vanskelig. Alt var helt ute av kontroll, både psyke og kropp. Så jo man kan bli fryktelig dårlig av denne kombinasjonen fysisk og psykiske plager.

Håper legen møter deg med forståelse og tar deg på alvor.

4barns mor-77
Skrevet

Heisann;)

Jeg synes du skal be om ME-utredning hos den andre legen i morgen. (dag) Jeg har fått diagnose me/cfs etter å ha vært syk 15-16 år . Og jeg kjenner meg veldig godt igjen i det aller meste av det du skriver her...

At legen din ikke vil utrede deg for me pga psykiske problemer er tull. Hvem i all verden ville vel ikke få psykiske problemer av å være syk og ikke skjønne hva som feiler en?

Det menes også at ME kan utløses av bl.a traumer. (som jeg vel vil si er litt psykisk? Eller kan bli?)

Håper du er heldigere med den andre legen. Ønsker deg lykke til;)

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Heisann;)

Jeg synes du skal be om ME-utredning hos den andre legen i morgen. (dag) Jeg har fått diagnose me/cfs etter å ha vært syk 15-16 år . Og jeg kjenner meg veldig godt igjen i det aller meste av det du skriver her...

At legen din ikke vil utrede deg for me pga psykiske problemer er tull. Hvem i all verden ville vel ikke få psykiske problemer av å være syk og ikke skjønne hva som feiler en?

Det menes også at ME kan utløses av bl.a traumer. (som jeg vel vil si er litt psykisk? Eller kan bli?)

Håper du er heldigere med den andre legen. Ønsker deg lykke til;)

Hei. Ja jeg har opplevd store traumer som antakelig har vært en stor påkjenning for kroppen min. Har også hørt at dette kan føre til me. Så stusset over at legen ikke ville utrede meg for me. Og uansett om dette "bare" var psykisk så vet man jo ikke det før man får en skikkelig utredning. Skal høre med den legen jeg nå skal til kl 09. Håper han ikke er samme typen som min fastlege og ikke tar meg seriøst.

Gjest jeg er bekymra
Skrevet

Jeg tror at en del av dette kan ha sammenheng med stoffskiftet ditt - et regulert stoffskifte er ikke det samme som en symptomfri hverdag.

I tillegg har du tydelig det psykiske aspektet som naturlig forverrer seg når man engster seg i lengre tid. Ennå værre bli det når man ikke møter forståelse for at man føler seg fysisk syk.

Jeg gikk i gjennom mye av det samme som deg med diagnosen hyper og jeg kan skrive under på at angst som tilleggslidelse gjorde denne prosessen vanvittig vanskelig. Alt var helt ute av kontroll, både psyke og kropp. Så jo man kan bli fryktelig dårlig av denne kombinasjonen fysisk og psykiske plager.

Håper legen møter deg med forståelse og tar deg på alvor.

Ja kanskje..Fastlegen min sier at jeg ikke kan ha symptomer på lavt stoffskifte når det er så bra regulert. Synes det er rart han sier det, ffor har hørt om flere som ikke blir helt bra selv om de går på levaxin. Blir litt redd for å bli avfeid på samme måte hos den legen jeg skal til i dag. Betaler 800 for den timen så håper det er verdt det.

Gjest hallosann
Skrevet

Ja kanskje..Fastlegen min sier at jeg ikke kan ha symptomer på lavt stoffskifte når det er så bra regulert. Synes det er rart han sier det, ffor har hørt om flere som ikke blir helt bra selv om de går på levaxin. Blir litt redd for å bli avfeid på samme måte hos den legen jeg skal til i dag. Betaler 800 for den timen så håper det er verdt det.

Ja det håper jeg også og at du blir tatt på alvor. Og din fastlege er meget uvitende om stoffskifte og symptomer selv når du er godt regulert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...