Gå til innhold

Hjelp meg med farge på baderomsskap!

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Vi har et bad med skråtak. Badet inneholder et hvitt, ovalt boblebad, toalett, dusjhjørne og et litt stort baderomsskap. På gulvet er det terracottafargede fliser og på veggene (helt opp til taket) er det kremfargede fliser, men med litt "spetter" i grånyanser. Høres helt feil ut sammen med terracotta, men det passer sammen, så er kanskje mer brunlige enn grå spetter?...

Taket er i furu og skal males hvitt. Jeg antar vi også maler vinduskarmen, døra og listene i samme hvitfarge som taket. Jeg vil også male baderomsskapet, men ser for meg at hvitt baderomsskap blir litt "feil" når flisene ikke er helt rent hvite?

Aner ikke hvilken farge jeg skal ta..... Noen som har forslag?

Skrevet

Mal skapet i en grånyanse og kjøp knotter/mal knottene terrakotta?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ville valgt hvitt, evt eggeskallfarvet.

Gjest togli
Skrevet

Mal skapet i en grånyanse og kjøp knotter/mal knottene terrakotta?

Er redd det kan bli litt for voldsomt? Kanskje en helt lys farge med gråskjær? Terrakottaknotter.... Hmm.... Må tenke på den du:)

Gjest togli
Skrevet

Jeg ville valgt hvitt, evt eggeskallfarvet.

Spørs om det blir det, ja... Helt hvitt blir kanskje for voldsomt, så vi bør antagelig holde oss til omtrent samme nyanse som veggflisene...

AneM1365380603
Skrevet

Spørs om det blir det, ja... Helt hvitt blir kanskje for voldsomt, så vi bør antagelig holde oss til omtrent samme nyanse som veggflisene...

Det er utrolig fint med samme farve på tak, lister og innredning, men det er min smak da :) Det er så greit å pynte med gardiner og annet når baderommet ellers har rene og enkle farver. For mange farver blir kaos.

Gjest togli
Skrevet

Det er utrolig fint med samme farve på tak, lister og innredning, men det er min smak da :) Det er så greit å pynte med gardiner og annet når baderommet ellers har rene og enkle farver. For mange farver blir kaos.

Kanskje du har rett.... Antikkhvitt på både tak, lister og skap istedetfor kritthvitt kanskje... Takk for tips :)

Skrevet

Er redd det kan bli litt for voldsomt? Kanskje en helt lys farge med gråskjær? Terrakottaknotter.... Hmm.... Må tenke på den du:)

I mitt hode så ble det riktig fint hehe, men det er ikke alltid vi kan forestille oss riktige farger når de blir beskrevet. Tror nok du finner en flott farge, du er jo så flink med det du :)

Gjest togli
Skrevet

I mitt hode så ble det riktig fint hehe, men det er ikke alltid vi kan forestille oss riktige farger når de blir beskrevet. Tror nok du finner en flott farge, du er jo så flink med det du :)

Jeg pleier å fikse sånt kjapt, men akkurat det badet vårt har jeg litt trøbbel med ;)

Skrevet

Jeg tenker rosa med en gang. Lys rosa med hvite prikker, eller lilla med prikker.

Skrevet

Jeg tenker rosa med en gang. Lys rosa med hvite prikker, eller lilla med prikker.

Eller lilla med rosa prikker.

Skrevet

Eller lilla med rosa prikker.

Da måtte det ha vært en grå-lilla.

Skrevet

Da måtte det ha vært en grå-lilla.

Niks! Sånn lilla som det er på leste innlegg. (plommelilla)

Gjest togli
Skrevet

Åh, høres skikkelig lekkert ut!!! Minstejenta er garantert helt enig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...