Gå til innhold

Konserveringsmiddel

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

Jeg har fått sansen for den nye juicen fra Tine som skal være en blanding av juice og vann, uten tilsatt sukker. Høres sunt og bra ut, men jeg ser at bortsett fra juice og vann inneholder den konserveringsmiddel såkalt kaliumsorbat. Hva er egentlig det? Er det greit å ha i seg? Er det greit å gi dette drikket til små barn?

Skrevet

Hvorfor ikke bare vanne ut juice selv? Det blir sikkert ikke helt samme smak, men det koster i alle fall ikke 45 kroner literen...

Kaliumsorbat er sikkert ikke farlig, det finnes jo det meste av kjøpt syltetøy også såvidt jeg husker.

Gjest prust
Skrevet

Jeg kjøpte ei flaske hver til jentene her en dag av den typen "juice".

Den var jo god, men tynn (fordi den var utvannet). Tebkte de skulle bruke flaskene på turdagene i bhg og skole, men korken var ikke lett å få tett, og dermed lakk den, hvis en ikke trykket den veldig hardt på.

Dessuten forsvant flaska til hun ene første (og eneste) dagen hun hadde den med seg.

Tror ikke jeg blir noen storforbuker av dette produktet, nei.

Vi har som regel alltid juice i kjøleskapet, og jeg kan heller tynne ut litt vanlig juice og sende med dem, på vanlig IMSDAL-flaske - eller andre flasker.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg kjøpte ei flaske hver til jentene her en dag av den typen "juice".

Den var jo god, men tynn (fordi den var utvannet). Tebkte de skulle bruke flaskene på turdagene i bhg og skole, men korken var ikke lett å få tett, og dermed lakk den, hvis en ikke trykket den veldig hardt på.

Dessuten forsvant flaska til hun ene første (og eneste) dagen hun hadde den med seg.

Tror ikke jeg blir noen storforbuker av dette produktet, nei.

Vi har som regel alltid juice i kjøleskapet, og jeg kan heller tynne ut litt vanlig juice og sende med dem, på vanlig IMSDAL-flaske - eller andre flasker.

''Vi har som regel alltid juice i kjøleskapet, og jeg kan heller tynne ut litt vanlig juice og sende med dem, på vanlig IMSDAL-flaske - eller andre flasker''

Enig. Nok et duste-produkt som småbarnsforeldre liksom skal falle for. :(

Gjest prust
Skrevet

''Vi har som regel alltid juice i kjøleskapet, og jeg kan heller tynne ut litt vanlig juice og sende med dem, på vanlig IMSDAL-flaske - eller andre flasker''

Enig. Nok et duste-produkt som småbarnsforeldre liksom skal falle for. :(

vi ble lokket - det var sånne søte figurer på dem - og det var jo bedre enn brus - men ikke mer av det, nei!

mariaflyfly
Skrevet

vi ble lokket - det var sånne søte figurer på dem - og det var jo bedre enn brus - men ikke mer av det, nei!

''og det var jo bedre enn brus''

Det var akkurat det. Datra har hatt feber et par dager, og i går måtte hun være med meg til fysioterapeuten. Jeg bestakk henne med en sånn drikke-greie og et prinsesseblad. Hun var med meg dit en gang før også, og da fikk hun et sånt prinsesseblad for at hun ikke skulle lage sirkus der inne. Så når jeg i går sa at hun skulle bli med dit, sa hun storfornøyd "Ja! Da får jeg jo prinsesseblad!" Så da måtte det bli sånn, da ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...