Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Skal du ha vimpel på balkongflaggstang?

Har aldri sett det - og jeg synes kanskje det høres litt snodig ut?

Men du spør om du skjender det norske flagg... Vet ikke helt. Det sitter sånn grunnfestet i meg at en ikke skal herpe flagget...

Hva gjør en forresten med 17. mai flagg som har løsnet i stiftene? Har ikke sånn sterk stiftemaskin som jeg kan bruke på tre....

mariaflyfly
Skrevet

Men du spør om du skjender det norske flagg... Vet ikke helt. Det sitter sånn grunnfestet i meg at en ikke skal herpe flagget...

Hva gjør en forresten med 17. mai flagg som har løsnet i stiftene? Har ikke sånn sterk stiftemaskin som jeg kan bruke på tre....

Man forsøker seg med gaffatape. :P

Gjest prust
Skrevet

Man forsøker seg med gaffatape. :P

Hva for slags gaff????

Skrevet

Vi har sett at andre har det faktisk. Grunnen er at vi ofte glemmer å få ned flagget innen klokka ni ser du. *huff* Tenkte å ha det på en balkongstang ja, men feste den slik at stangen står mer rett opp. Har lett en stund igjen nå, men gir nok opp. Tenker på seilbåter, de har jo ofte vimpler i snorene, men jeg finner ikke slike heller jeg....

Gjest prust
Skrevet

Vi har sett at andre har det faktisk. Grunnen er at vi ofte glemmer å få ned flagget innen klokka ni ser du. *huff* Tenkte å ha det på en balkongstang ja, men feste den slik at stangen står mer rett opp. Har lett en stund igjen nå, men gir nok opp. Tenker på seilbåter, de har jo ofte vimpler i snorene, men jeg finner ikke slike heller jeg....

Sjekk båtbutikkene! Den som ligger nederst i Dronningensgate, like overfor Essoen ved kinoen. De har all verdens båtgreier!

Mrs. Wallace
Skrevet

Båtvimpel? De finnes i mindre størrelser.

mariaflyfly
Skrevet

Å ja!!!! Sånn vanvittig sterk sølvaktig tape?

Vi har en sånn rull - har brukt den til å lappe sykkelseter med :-)

Host - jeg HAR faktisk tapet det ene flagget.... med brun pakketape :-DDDDD

Haha! Du er ikke sann! Svigerfaren min er en jævel med tape. Alt kan fikses med tape! Jeg prøvde å ymte frampå om at det kanskje var bedre å bruke silikon eller noe framfor sportstape rundt sluket i dusjen - eller aller helst ringe en rørlegger for å fikse opp når noe åpenbart lekker, men han var helt uenig. ;)

Gjest prust
Skrevet

Haha! Du er ikke sann! Svigerfaren min er en jævel med tape. Alt kan fikses med tape! Jeg prøvde å ymte frampå om at det kanskje var bedre å bruke silikon eller noe framfor sportstape rundt sluket i dusjen - eller aller helst ringe en rørlegger for å fikse opp når noe åpenbart lekker, men han var helt uenig. ;)

Mannen min skal bruke streng til alt! Altså det jeg kaller ståltråd....

Men jeg tok ikke frem det flagget med tape i år - spanderte på oss 4 nye flagg.

Jeg hadde det imidlertid til pynt ute i fjor, husker jeg...

*gremmes*

Skrevet

Båtvimpel? De finnes i mindre størrelser.

Kan du navn på noen butikker jeg kan søke på? Har søkt på maritime, men dårlig med nettside der...

Mrs. Wallace
Skrevet

Kan du navn på noen butikker jeg kan søke på? Har søkt på maritime, men dårlig med nettside der...

Vet at Clas Ohlsson har hatt båtvimpler, i hvert fall. De har nettbutikk.

mariaflyfly
Skrevet

*gremmes*

Haha :) Da skjønner jeg ennå mindre hvorfor du lenger oppe i denne tråden uttalte

''Men du spør om du skjender det norske flagg... Vet ikke helt. Det sitter sånn grunnfestet i meg at en ikke skal herpe flagget...

''

;)

candyqueen_83
Skrevet

*gremmes*

Leste at han skulle bruke string til alt. Haha.. Så han for meg fløy rundt i trusa :o)

Gjest prust
Skrevet

Haha :) Da skjønner jeg ennå mindre hvorfor du lenger oppe i denne tråden uttalte

''Men du spør om du skjender det norske flagg... Vet ikke helt. Det sitter sånn grunnfestet i meg at en ikke skal herpe flagget...

''

;)

Med herping mener jeg klipping.

MEN jeg innser at herping muligens også må inkludere taping... :-P

Gjest prust
Skrevet

Leste at han skulle bruke string til alt. Haha.. Så han for meg fløy rundt i trusa :o)

Ha, ha, ha!!!!!!!

Dagens beste! Nei - du ser ikke ham i string, nei :-DDDDD

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...