Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på hva man får i timelønn som støttekontakt?

Fortsetter under...

Gjest forhenv. st.k
Skrevet

Det er opp til hver enkelt kommune å avgjøre hva slags lønn de gir støttekontakter. Vet en kommune som bare gir 80 kr timen, mens en annen som gir 120 kr. Selv fikk jeg min "vanlige" lønn (det jeg tjener som miljøterapeut) - fordi jeg sa at jeg ville ikke ta støttekontaktoppdraget hvis jeg ikke fikk vanlig lønn for det.

Det som er ekstra kjedelig er jo at det som oftest ikke betales verken kvelds- eller helgetillegg for jobben og man får heller ikke feriepenger av det. Sykt. En _så_ viktig jobb og så mange som trenger et slikt tilbud men som ikke får det, fordi kommunene ikke har folk som vil ta på seg slike oppdrag - fordi? Nettopp-lønna er for dårlig!!

Skrevet
  forhenv. st.k skrev (På 29.5.2008 den 23.34):

Det er opp til hver enkelt kommune å avgjøre hva slags lønn de gir støttekontakter. Vet en kommune som bare gir 80 kr timen, mens en annen som gir 120 kr. Selv fikk jeg min "vanlige" lønn (det jeg tjener som miljøterapeut) - fordi jeg sa at jeg ville ikke ta støttekontaktoppdraget hvis jeg ikke fikk vanlig lønn for det.

Det som er ekstra kjedelig er jo at det som oftest ikke betales verken kvelds- eller helgetillegg for jobben og man får heller ikke feriepenger av det. Sykt. En _så_ viktig jobb og så mange som trenger et slikt tilbud men som ikke får det, fordi kommunene ikke har folk som vil ta på seg slike oppdrag - fordi? Nettopp-lønna er for dårlig!!

Takk for svar

Ja, er helt enig i at lønna er altfor lav, er mange som trenger støttekontakt.

Gjest blame
Skrevet

Ullensaker kommune gir 90 kr/timen, og det var ingenting å diskutere ... Helt latterlig, spør du meg.

Skrevet
  blame skrev (På 30.5.2008 den 13.43):

Ullensaker kommune gir 90 kr/timen, og det var ingenting å diskutere ... Helt latterlig, spør du meg.

Ja, det var lite...

Skrevet
  forhenv. st.k skrev (På 29.5.2008 den 23.34):

Det bør være et element av idealisme knyttet til det å være støttekontakt, synes jeg. Derfor er det etter min mening ok at ikke betalingen er så høy.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...