Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde symaskin var noe de fleste som hadde bodd hjemmefra noen år hadde, men etter den omgangen jeg fikk her inne i går ser jeg at det kanskje ikke er tilfelle?

Har du symaskin? Jeg tror det tok 3 uker fra jeg flyttet hjemmefra til symaskina var i hus. Den er ikke i bruk hver uke, ikke hver mnd heller, men jeg ville ikke vært den foruten. Må jo legge opp bukser, lappe et plagg, sy gardiner eller andre småting innimellom.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• morsan

5

• mariaflyfly

2

• fyrlykt

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, jeg har symaskin og er veldig glad for den.

Moren min var syerske, og jg lærte å sy klær, mens jeg ennå bodde hjemme, Symaskin er et must for meg.

Hilsen

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg har ikke symaskin,jeg kan bare ikke sy...

Skrevet

Har det, ja. Skjønner overhodet ikke hvordan man kan ha småbarn uten å ha symaskin. Dessuten ... gardiner ..rep. av eget tøy osv. Og det er kult å sy.

mariaflyfly
Skrevet

Nei, gudbedre, det har jeg da virkelig ikke - hva i all verden skal jeg med det når jeg overhodet ikke kan bruke den? ;)

Jeg ga bort mammas symaskin til naboen min.

Skrevet

Ja jeg har symaskin :) For det meste brukt til å sy gardiner og forkle til skolekjøkken for barna. Jeg synes det er greit å kunne fikse på klær som ryker i sømmen som f.eks dynetrekk. Men det må også sies at jeg ikke er lynrask, det kan ligge oppgaver en stund før jeg tar dem ;)

Skrevet

Nei, gudbedre, det har jeg da virkelig ikke - hva i all verden skal jeg med det når jeg overhodet ikke kan bruke den? ;)

Jeg ga bort mammas symaskin til naboen min.

Men hva gjør du når noe må fikses da? Når ungene river opp et klesplagg, buksa er for sid eller gardinene skulle vært lagt opp?

Skrevet

Ja jeg har symaskin :) For det meste brukt til å sy gardiner og forkle til skolekjøkken for barna. Jeg synes det er greit å kunne fikse på klær som ryker i sømmen som f.eks dynetrekk. Men det må også sies at jeg ikke er lynrask, det kan ligge oppgaver en stund før jeg tar dem ;)

Jeg har en tendens til å samle opp en stund før jeg drar frem symaskina jeg også ja...

Gjest Havelar
Skrevet

Nei, jeg har aldri hatt symaskin. Skal jeg legge opp gardiner låner jeg mors eller svigermors når jeg er på besøk der (fint å ha noe å gjøre også). Det har kanskje skjedd tre ganger på ti år, og de ble begge skjeleglade for at maskinen ble dratt fram ved de anledningene, tror ikke de har vært i bruk verken før eller siden. Hvis man kjøper gardiner for 200-kroner på IKEA som må legges opp for å spare penger, og har en symaskin til fem tusen (? aner ikke hva det koster) kun for det formål, blir det dyre gardiner.

Skrevet

Nei, jeg har aldri hatt symaskin. Skal jeg legge opp gardiner låner jeg mors eller svigermors når jeg er på besøk der (fint å ha noe å gjøre også). Det har kanskje skjedd tre ganger på ti år, og de ble begge skjeleglade for at maskinen ble dratt fram ved de anledningene, tror ikke de har vært i bruk verken før eller siden. Hvis man kjøper gardiner for 200-kroner på IKEA som må legges opp for å spare penger, og har en symaskin til fem tusen (? aner ikke hva det koster) kun for det formål, blir det dyre gardiner.

''Hvis man kjøper gardiner for 200-kroner på IKEA som må legges opp for å spare penger, og har en symaskin til fem tusen (? aner ikke hva det koster) kun for det formål, blir det dyre gardiner.''

Maskina mi kostet 3000,- for 16 år siden og jeg har ofte kjøpt metervare og sydd gardiner selv. :o) Dessuten er det sjelden jeg finner bukser som ikke er for lange og må syes opp, så symaskina er et must her i huset. :o)

Skrevet

Nei, men jeg har ei mor og svigermor som har og er flinke å fikse og sy, holder leenge det ;0)

mariaflyfly
Skrevet

Men hva gjør du når noe må fikses da? Når ungene river opp et klesplagg, buksa er for sid eller gardinene skulle vært lagt opp?

Jeg skifter da vitterlig ikke gardiner mer enn en gang hvert jubelår, dvs så og si aldri. De jeg har nå har selvfølgelig vært kjøpt i ferdige lengder, slik at det ikke trenger gjøres noe med dem, og de på soverommet fra Ikea er knytt opp så de har passe lengde. Når jeg tenker etter, har jeg visst bare gardiner i tre rom...

Bukser til guttungen - hvis han har revet dem opp på kneet, går han med bukse som er revet opp på kneet. Er det så nøye, da? Det har visst bare skjedd to ganger, og den ene buksa er moden for kassering uansett. Den andre har jeg tenkt å klippe jeg av beina på til ei shabby olashorts han kan bruke hjemme nå på forsommeren, den er snart for liten den også.

Bukser som må legges opp skjer ikke så ofte, men da fikser naboen min det for meg. Alternativt får jeg butikken til å gjøre det hvis det er ei kostbar bukse til meg sjøl, men det har vel ikke skjedd ennå...

Mormor pleide å fikse det som evt måtte sys for meg. Eller min eks-svigermor, som var en rev på symaskin. Nå må jeg finne andre måter å fikse det på.

Skrevet

Ja har symaskin. Kjøpte min for konfirmasjonspenger og ble sett på som litt sær da kan man si. Den har vært flittig i bruk med jevne mellomrom. Jeg er i dag i 30 åra . Har ikke klart å slite den ut da, men hadde ikke klart meg uten.

Gjest Kjærringskrall
Skrevet

Jeg har ikke symaskin, og har aldri hatt symaskin. Og jeg er kjærring rundt de førr.

Men jeg ønsker meg symaskin, og vil komme til å kjøpe meg det om ikke alt for lenge. Da blir det en skikkelig investering av slaget som jeg kan "brodere" navn med etc.

Gjest prust
Skrevet

Ja - det var vel omtrent noe av det første jeg kjøpte meg da jeg flyttet hjemmefra - måtte jo ha det....

Men den blir ikke mye brukt - kanskje 2-3 ganger i året....

Men den er jo 17-18 år nå, og holder seg godt (pent brukt)

Skrevet

Jeg har ikke symaskin, og har aldri hatt symaskin. Og jeg er kjærring rundt de førr.

Men jeg ønsker meg symaskin, og vil komme til å kjøpe meg det om ikke alt for lenge. Da blir det en skikkelig investering av slaget som jeg kan "brodere" navn med etc.

'' Da blir det en skikkelig investering av slaget som jeg kan "brodere" navn med etc.''

*Ønsker seg*

Skrevet

Nå nei, her skal ikke syes, talentløs på det området gitt, knapt jeg kan sy i en knapp uten at den ramler ut.

Lånte en symaskin for å sy opp en bukse eller hva det nå var i fjor, men jeg fikk fanken ikke til å tre maskina en gang, he he, jeg takket fint for lånet etter en uke og slang buksa med avklipte ben lengst inni skapet og bestemte meg for aldri mer å prøve!

Men jeg besto et symaskin sertifikat på barneskolen, så en gang hadde jeg nok hakket mer talent!

Skrevet

Niks:-) Jeg er uvenn med den sorten;) men har ei mamma som er en racer å sy. Så det meste havner nok der med et vær så snill smil etterfulgt av dådyr øyne. Å legge opp bukser klarer jeg da for hånd. Men er det noe som er hull i så er ungene snar å si fra at vi må ta det med til mormor sånn at ho får fiksa det.

Må åsså si at jeg er veldig flink til å takke og ho vet at jeg setter stor pris på at ho hjelper meg altså. Ingenting tas for en selvfølge...

Skrevet

Jepp, jeg fikk symaskin i julegave fra mannen min for en del år siden :)

Ikke mye brukt, men absolutt god å ha i hus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...