Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, jeg har symaskin. Men jeg har også en gratis sydame i nabohuset (svigermor) som gjør det meste av småjobbene du nevner.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

11

• morsan

5

• mariaflyfly

2

• fyrlykt

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Såklart har vi symaskin. Det var det første jeg og mannen min kjøpte sammen da vi ble samboere. Han er like flink til å sy som jeg er, og da mener jeg ikke like dårlig ,-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Selvfølgelig. Brukes til både lapping og nysøm av diverse klær og gardiner. (også har jeg overlockmaskin, lalalalalala...)

:))

Jeg også har overlockmaskin, men den har jeg ikke brukt på ti år, minst.

Skrevet

Jeg også har overlockmaskin, men den har jeg ikke brukt på ti år, minst.

Hva er en overlockmaskin?

Skrevet

Jepp. Det var noe av det første jeg ønsket meg etter å ha flyttet hjemmefra som 20-åring. Kjærsten min kjøpte en brukt til meg fordi vi hadde dårlig råd.

Gjest mora2
Skrevet

Så vittig, for snaxy tok akkurat maskinen ned fra loftet :0)

Må sy inn et par bhèr...

Irriterende, for var hos ei som driver med undertøys party, kjøpte to bhèr som hun mente satt PERFEKT..

Gått med de to ganger, så er de altfor store rundt...

Tenkte prøve å sy de inn litt...

Skrevet

Ja, jeg har en en symaskin. Bruker den ikke hver uke, akkurat, men kjekk å ha. Trodde også folk flest hadde en slik. Lærer dagens barn å bruke symaskin på skolen nå, tro? Husker i hvert fall at vi drev å sydde forkle til skolekjøkkenet på slutten av 70-tallet.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva er en overlockmaskin?

Det er en maskin med fire trådsneller som syr, sikker og klipper kantene i en og samme operasjon. Veldig kjekk om man skal sy klær, f.eks.

Skrevet

Hadde nesten blitt litt snurt om jeg fikk symaskin i gave av mannen min, med mindre jeg hadde ønsket meg det, selvsagt! :-).

Jeg ønsket meg det, så det var helt greit :)

Det samme med kjøkkenmaskinen min, den fikk jeg også i julegave - fordi jeg ønsket meg det :)

Skrevet

Jeg kjøpte Bernina symaskin på avbetaling da jeg var 22 år. Det var en privatperson som solgte symaskinene her i kommunen den gang. Mannen hennes jobbet i samme firmaet som jeg. Hver gang det begynte en ny jente, ga han beskjed til kona. Tror hun solgte maskiner til omtrent alle jentene, for hun var en god selger. Hun kom også hjem til oss og underviste i bruk av maskinen. Var det noen galt med maskinen, reparerte mannen den.

Brukte symaskinen mye før, men det blir mindre og mindre. Datter mi har lånt den en del, og nå er jeg usikker på hvor den er. Den har ikke vært så bra lenger heller.

Skrevet

Ja, jeg har en en symaskin. Bruker den ikke hver uke, akkurat, men kjekk å ha. Trodde også folk flest hadde en slik. Lærer dagens barn å bruke symaskin på skolen nå, tro? Husker i hvert fall at vi drev å sydde forkle til skolekjøkkenet på slutten av 70-tallet.

Mine barn har sydd forkle på symaskin så det er ikke ut ennå. Strikke derimot - det har de ikke lært.

Skrevet

Nei, aldri hatt - og jeg er godt over 40 ;)

Skrevet

Jepp, det har jeg. Arvet en av mamma. T.o.m. jentungen har fått sin egen nå. Og ho er bare 9.

Jeg bruker den noen gang er i året. Ikke veldig mye altså, men veldig nyttig de gangene det trengs:-)

Gjest hallosann
Skrevet

Aldri hatt - og aldri trengt - og jeg flytta hjemmefra for maaaaaaange år siden :)

Skrevet

Eg har faktisk 2 symaskiner, helt identiske av merket Singer.

Skrevet

Eg har faktisk 2 symaskiner, helt identiske av merket Singer.

Men bruker du dem? *Mistenksom*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...