Gå til innhold

Virituellt minne er for lite

Anbefalte innlegg

Gjest Kan ikke slike ting
Skrevet

Hvorfor skjer dette og hva kan jeg gjøre med det?

Maskinen er en bærbar som er kjøpt for halvannet år siden.

Det er en Fujitsu Siemens.

Intel Celeron pros. 1,60 GHz. 448 MB RAM

Total størrelse 55,8 GB Ledig av dette 47,2

Har antivirus, kjører ADaware og SpyBoth jevnlig.

Maskinen viser ofte rundt 59 prosesser i arbeid (hvordan velger man ut noen av de? Skjønner ikke hva jeg må ha og ikke der)

Maskinen henger seg ofte og bruker evindelig tid på å gjøre noe. Som regel må jeg helt enkelt slå av hele greiene og slå på igjen. Ofte skjer dette når maskinen blir forlatt en stund åpen. Det skjer så godt som aldri når jeg jobber med den.

Har mest lyst til å rense hele maskinen og begynne på nytt, men er det virkelig nødvendig?

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Du har for lite RAM. Som regel går det an å installere mer, selv om det er en bærbar. Sjekk manualen og hør eventuelt med de du kjøpte maskinen av. Du bør ha minst 1 GB til sammen.

Skrevet

Du har for lite RAM. Som regel går det an å installere mer, selv om det er en bærbar. Sjekk manualen og hør eventuelt med de du kjøpte maskinen av. Du bør ha minst 1 GB til sammen.

Det skulle være 1024 mb ram på denne??? Det er jo 1gb?

Har jeg opplyst deg feil?

Skrevet

Det skulle være 1024 mb ram på denne??? Det er jo 1gb?

Har jeg opplyst deg feil?

Du skriver i alle fall 448 MB RAM i innlegget ditt. Kan det hende at du har fått levert mindre enn det du skulle hatt?

Skrevet

Du skriver i alle fall 448 MB RAM i innlegget ditt. Kan det hende at du har fått levert mindre enn det du skulle hatt?

Når jeg tar "min datamaskin" "vis systeminformasjon" så kommer det opp 1,60 GHZ prosessor, 448 MB RAM.

Skal vi se på "kaka" da.......

Kapasitet 55,8 GB

Brukt 8,71 GB, Ledig 47,1 GB

Lager dette noen mening eller? Er det andre plasser å finne ut ekstakt på?

Kan noe av RAMmen "dø" ut eller går hele rambrikka hvis noe skjer? Jeg er nesten helt positiv på at jeg har sett 1024 før serru, og jeg vet med hundre prosent sikkerhet at det er det helt minste jeg ville godtatt på pc`n (nå er den riktignok ikke min men jeg var med når den ble kjøpt)

Men jeg har jo ikke brukt særlig av "kaka" uansett. Den har jo bare fylt opp et lite "stykke". Kan den slite så ille da mener du?

Tråkige greier altså. Takk for svar (i atter en tråd Citoyen )

Skrevet

Når jeg tar "min datamaskin" "vis systeminformasjon" så kommer det opp 1,60 GHZ prosessor, 448 MB RAM.

Skal vi se på "kaka" da.......

Kapasitet 55,8 GB

Brukt 8,71 GB, Ledig 47,1 GB

Lager dette noen mening eller? Er det andre plasser å finne ut ekstakt på?

Kan noe av RAMmen "dø" ut eller går hele rambrikka hvis noe skjer? Jeg er nesten helt positiv på at jeg har sett 1024 før serru, og jeg vet med hundre prosent sikkerhet at det er det helt minste jeg ville godtatt på pc`n (nå er den riktignok ikke min men jeg var med når den ble kjøpt)

Men jeg har jo ikke brukt særlig av "kaka" uansett. Den har jo bare fylt opp et lite "stykke". Kan den slite så ille da mener du?

Tråkige greier altså. Takk for svar (i atter en tråd Citoyen )

Hvis du har to brikker kan det være mulig at den ene er ødelagt. I så fall er det nok en garantisak (evt. forbrukerkjøpslov hvis garantien er gått ut).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...