Gå til innhold

Å gå alene i Oslo

Gjest liker meg best sammen med noen, men det lar seg ikke gjøre akkurat da

Anbefalte innlegg

Gjest liker meg best sammen med noen, men det lar seg ikke gjøre akkurat da
Skrevet

I kveld ser det ut til at jeg må gå alene fra Nationalteateret til Aker Brygge alene kl. 23. Jeg er redd for å gå alene i Oslo pga voldtektene som har vært. Men så tenker jeg at på denne strekningen hvor jeg følger hovedgatene så kan det vel umulig være veldig farlig. Ikke er det helt mørkt og det er antakelig en del mennesker hele veien. Er jeg veldig ubetenksom hvis jeg gjør det?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• GeirB

7

• mariaflyfly

5

• Mrs. Wallace

4

• bustebeisa

4

Gjest Rafens
Skrevet

''Er jeg veldig ubetenksom hvis jeg gjør det?''

Nei.

Skrevet

Vær sikker på at det er mange mange folk akkurat i dette området på en fin og varm fredag.

Ikke noe å være redd for.

Skrevet

Den strekningen er ikke akkurat lang, øde og skummel.

For all del, bare gå.

Skrevet

Enig med de andre - den strekningen hadde jeg ikke frykta.

mariaflyfly
Skrevet

''Er jeg veldig ubetenksom hvis jeg gjør det?

''

På ingen måte. Det er en av områdene i Oslo med mest mennesker, også på den tida av døgnet. Det er ikke akkurat slik at du går aleine på en øde strekning. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt meg om to ganger før jeg gikk alene på nevnte strekning, uansett tidspunkt, i hvertfall :-).

Skrevet

Det er da ingen grunn til å bli hysterisk heller. Selvfølgelig kan du gå alene i Oslo på kvelden som kvinne. Om du holder deg til sentrum er du alltid i nærheten av folk. Hvis du i tillegg passer på å være edru, så er du enda litt tryggere.

Jeg synes det er trist om kvinner skal være så redde. Jeg tror ikke det er noen grunn til den graden av forsiktighet.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er da ingen grunn til å bli hysterisk heller. Selvfølgelig kan du gå alene i Oslo på kvelden som kvinne. Om du holder deg til sentrum er du alltid i nærheten av folk. Hvis du i tillegg passer på å være edru, så er du enda litt tryggere.

Jeg synes det er trist om kvinner skal være så redde. Jeg tror ikke det er noen grunn til den graden av forsiktighet.

Enig med deg!

Skrevet

Hadde ikke bekymret meg.

Og generelt sett, så har jeg gått alene på mange plasser. Både by og litt mer øde steder. Rådet om å ikke drikke for mye, kan være lurt, da man har sansene mer åpne. Har blitt forfulgt, men siden jeg var edru, gikk jeg med selvsikre skritt ei anna rute enn den planlagte, og kom da faktisk rett på en politibil og min forfølger forsvant.

Gjest ikke farlig
Skrevet

Jeg har jo gått alene i london. Den er enda større en oslo.

Gjest mora2
Skrevet

Hadde ikke bekymret meg.

Og generelt sett, så har jeg gått alene på mange plasser. Både by og litt mer øde steder. Rådet om å ikke drikke for mye, kan være lurt, da man har sansene mer åpne. Har blitt forfulgt, men siden jeg var edru, gikk jeg med selvsikre skritt ei anna rute enn den planlagte, og kom da faktisk rett på en politibil og min forfølger forsvant.

'' Har blitt forfulgt, men siden jeg var edru, gikk jeg med selvsikre skritt ei anna rute enn den planlagte, og kom da faktisk rett på en politibil og min forfølger forsvant.''

Skummelt....

Persille1365381127
Skrevet

Jeg går alene gjennom sentrum (helt fra Aker Brygge til Oslo S) rett som det er - jeg hadde ikke tenkt over det i det hele tatt :)

Skrevet

Jeg tenker på det som en trygg strekning, masse folk kl 23 på en fredagskveld. Jeg syns heller kvartalene nærmere Oslo S er gufne, der går jeg nødig alene.

Skrevet

'' Har blitt forfulgt, men siden jeg var edru, gikk jeg med selvsikre skritt ei anna rute enn den planlagte, og kom da faktisk rett på en politibil og min forfølger forsvant.''

Skummelt....

Men akkurat den episoden skjedde i Kristiansand.... På ei strekning du går ofte...:-)

Gjest mora2
Skrevet

Men akkurat den episoden skjedde i Kristiansand.... På ei strekning du går ofte...:-)

Ååå...he,he, må få oss peppersary ;0)

Gjest mora2
Skrevet

pepperspray....

Skrevet

Trenger ikke det. Jeg passer på deg. :-)

Når jeg tripper av sted på høye heler, så er der så mange småvokste der ute at det er jo bare å sette seg på dem for meg. :-)

Pluss at jeg lærte jo masse selvforsvar sist. Tabbe av ham da, for da fikk han jo ikke følge meg hjem. :-)

Gjest mora2
Skrevet

Trenger ikke det. Jeg passer på deg. :-)

Når jeg tripper av sted på høye heler, så er der så mange småvokste der ute at det er jo bare å sette seg på dem for meg. :-)

Pluss at jeg lærte jo masse selvforsvar sist. Tabbe av ham da, for da fikk han jo ikke følge meg hjem. :-)

Hi, hi!

Er du på jobb nå?

Sitter her ensom og forlatt...

Klar for øl i morgen..Masse øl.. ;0)

Mary Poppins
Skrevet

Hehe man trenger vel ikke bli hysterisk. Klart du fint kan gå der.

Jeg tror ikke vi skal sette deg utfor ghettogatene i Miami City ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...