Gå til innhold

Å gå alene i Oslo

Gjest liker meg best sammen med noen, men det lar seg ikke gjøre akkurat da

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er overhodet ikke noe problem å gå fra National til Aker Brygge. Kjære vene, det er jo befolkede og trafikerte sentrumsgater.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• GeirB

7

• mariaflyfly

5

• Mrs. Wallace

4

• bustebeisa

4

Skrevet

Hi, hi!

Er du på jobb nå?

Sitter her ensom og forlatt...

Klar for øl i morgen..Masse øl.. ;0)

På jobb ja. :-(

Skrevet

Det er generellt veldig mange "suspekte" personer, så å gå alene i Oslo er ikkje helt utrygt nei!

Ta en taxi.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er generellt veldig mange "suspekte" personer, så å gå alene i Oslo er ikkje helt utrygt nei!

Ta en taxi.

Hehe, har du overhodet gått mellom Nationaltheatret og Aker Brygge? Skal vel ikke si det er tryggeste stedet i verden, men risikoen må anses _helt_ ubetydelig. Taxi den korte avstanden blir ganske latterlig, særlig ettersom taxien da må kjøre en større runde.

Skrevet

Ta en taxi.

Taxi? Det er kanskje 600 meter gange, hvor halvparten ikke er bilvei.

Skrevet

Hehe, har du overhodet gått mellom Nationaltheatret og Aker Brygge? Skal vel ikke si det er tryggeste stedet i verden, men risikoen må anses _helt_ ubetydelig. Taxi den korte avstanden blir ganske latterlig, særlig ettersom taxien da må kjøre en større runde.

Jada eg har gått der mange ganger (men har en tendens til å rote meg inn i all slags sidegater, siden eg ikkje eier retningssans) og der kan det være fullt i "galninger".

Taxien kan selvføgelig ikkje kjøre ned trappene bak rådhuset. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det tenkte jeg og :-). Dessuten er det pakket med folk store deler av døgnet, særlig på denne tiden.

Skrevet

Da kan ho ta taxi 300 meter og be taxisjåføren følge ho resten.

Men endel taxisjåfører i Oslo er ikkje helt trygge de heller, så eg vet ikkje...

Gjest Elextra
Skrevet

Jada eg har gått der mange ganger (men har en tendens til å rote meg inn i all slags sidegater, siden eg ikkje eier retningssans) og der kan det være fullt i "galninger".

En skal ha temmelig håpløs retningssans for å klare å rote seg bort mellom Nationaltheatret stasjon og Aker Brygge, ja. Det er vel ca. 300 meter, det meste gangvei full av folk.

Gjest Elextra
Skrevet

Da kan ho ta taxi 300 meter og be taxisjåføren følge ho resten.

Men endel taxisjåfører i Oslo er ikkje helt trygge de heller, så eg vet ikkje...

Nei, det beste er vel å holde seg hjemme til enhver tid :P.

Skremmende da å vite at de fleste ulykker skjer i hjemmet...

Skrevet

En skal ha temmelig håpløs retningssans for å klare å rote seg bort mellom Nationaltheatret stasjon og Aker Brygge, ja. Det er vel ca. 300 meter, det meste gangvei full av folk.

Eg pleier å havne utenfor "Hatteholm" (en hattebutikk). :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Eg pleier å havne utenfor "Hatteholm" (en hattebutikk). :-)

Den ligger nederst i Rosenkrantzgaten og derfra _ser_ du jo faktisk Aker Brygge *S*

mariaflyfly
Skrevet

Ta en taxi.

Men i alle dager, snakk om å fyre opp under folks forestillinger over hvor farlig Oslo er! :(

Skrevet

Man skal være bra full eller svaksynt for å klare å rote seg inn i sidegater på den strekningen.

Det er minst like lett å se sjøen fra Nasjonal som å se den garanterte havsutsikten fra mange hotellrom.

Skrevet

Man skal være bra full eller svaksynt for å klare å rote seg inn i sidegater på den strekningen.

Det er minst like lett å se sjøen fra Nasjonal som å se den garanterte havsutsikten fra mange hotellrom.

Eg var sikkert begge deler.

Skrevet

Men i alle dager, snakk om å fyre opp under folks forestillinger over hvor farlig Oslo er! :(

Jamen det _er_ farlig i Oslo, det viser jo til og med voldsstatistikken.

Det er enten 4 eller 5 ganger så stor sannsynlighet for å bli utsatt for vold i Olso i forhold til New York.

Skrevet

Nei, det beste er vel å holde seg hjemme til enhver tid :P.

Skremmende da å vite at de fleste ulykker skjer i hjemmet...

Hjemme er det enda farligere ja. :-)

mariaflyfly
Skrevet

Jamen det _er_ farlig i Oslo, det viser jo til og med voldsstatistikken.

Det er enten 4 eller 5 ganger så stor sannsynlighet for å bli utsatt for vold i Olso i forhold til New York.

Hvor i all verden har du de tallene fra?

Jeg synes uansett det er dumt å påstå at den strekninga som var nevnt skulle være farlig, for det er den så absolutt ikke. Verken på dag- eller nattestid.

Skrevet

Hvor i all verden har du de tallene fra?

Jeg synes uansett det er dumt å påstå at den strekninga som var nevnt skulle være farlig, for det er den så absolutt ikke. Verken på dag- eller nattestid.

Det stod i ei eller anna avis.

mariaflyfly
Skrevet

Det stod i ei eller anna avis.

Og alt som står i avisa skal man naturligvis tro på. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...