Gå til innhold

Streiken - hva synes du?

Anbefalte innlegg

Gjest ufaglært
Skrevet

Jeg er enig i at lærere og sykepleiere osv. fortjener høyere lønn. Jeg synes det er urettferdig at ufaglærte får så god lønn som de får, og at de med minimum tre års høyskoleutdanning lønnes så lavt. De har tross alt tatt opp studielån, de har studert mens ufaglærte har opparbeidet pensjonspoeng og ansiennitet.

Dessuten - hva skal vi gjøre hvis ingen gidder å være lærer eller sykepleier??

Så jeg støttet deres lønnskrav men er ikke sikker på om streiken har noen virkning.

Skrevet

Jeg synes det er mange som fortjener bedre lønn i offentlig sektor, lærerne og sykepleierne ikke mer enn mange andre! Synes disse to yrkesgruppene får svært mye oppmerksomhet rundt sin sak, sikkert fordi de er så mange! Det er veldig mange med hovedfag/mastergrad som jobber i stat og kommune som ikke tjener mer enn disse yrkesgruppene, men som ikke har like sterke organisasjoner til å fremme sine krav!

mvh

Skrevet

''men er ikke sikker på om streiken har noen virkning.''

Det tviler jeg også på....

Det er sagt et sted at streikekassa er såpass solid at lærerne som er i streik ikke taper noe på å være i streik, samtidig kommer nok KS til å synes at det tilbudet de ga er bra nok, ettersom andre grupper har takket ja til det, og ikke er det fare for liv og helse når lærerne streiker, så da blir det ikke tvungen lønnsnevnd, og om 3 uker er det sommerferie......

Altså: Stor fare for at streiken varer helt fram til da, og at reusltatet blir så som så, og at de store taperne på dette er barn, ungdommer og foreldrene deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...