Gå til innhold

om å ha langt hår for mannen sin skyld!

Gjest drit i mannfolkas mening og gjør som du selv vil!

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

*sukk*

De dumme små grå.....

''*sukk* De dumme små grå.....''

Vet jeg ikke noe om. I en alder av 45 har jeg enda ikke funnet et eneste grått hårstrå. Har arva hårtype og farge etter farmora mi. :-)

Fortsetter under...

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

18

• candyqueen_83

12

• Lillemus

9

• mrxx

6

Mest aktive i denne tråden

Mrs. Wallace
Skrevet

''...bare fordi deres mann/samboer synes det er penest?!''

I den tråden er det vel ingen som oppgir det som _eneste_ årsak, slik at du har noen dekning for å si "_bare_ fordi".

At man lar seg påvirke av familiens mening om ting som kanskje ikke betyr all verden for en selv, synes jeg ikke er noen stor sak.

Mange er sikkert i tvil om hvorvidt de bør ha håret slik eller sånn, og spør sine nærmeste om hva _de_ synes er penest. Det er ikke så lett å vurdere sånt om sitt eget utseende.

Totalt sett tror jeg kvinner ofte bestemmer mer over sine menn (med hensyn til sjegg / frisyre / klesstil osv.) enn omvendt. Så dette trenger ikke å bety at vi er helt på steinalderstadiet likestillingsmessig.

''Totalt sett tror jeg kvinner ofte bestemmer mer over sine menn (med hensyn til sjegg / frisyre / klesstil osv.) enn omvendt.''

Det var det som slo meg umiddelbart også.

Skrevet

''Jeg er også en person som kan komme slengende på butikken i vernesko, skitne bukser, usminketog med håret helt umulig...''

*LOL* Du glemte regndressen ;0)

Men når jeg har på meg den, er jeg jo vakrest i byen. Det har jo en mann sagt rett til meg. :-)

Gjest mora2
Skrevet

''*sukk* De dumme små grå.....''

Vet jeg ikke noe om. I en alder av 45 har jeg enda ikke funnet et eneste grått hårstrå. Har arva hårtype og farge etter farmora mi. :-)

Heldig du er :0)

Jeg har hatt grå siden jeg var 20...Om ikke enda yngre...

Gjest mora2
Skrevet

Men når jeg har på meg den, er jeg jo vakrest i byen. Det har jo en mann sagt rett til meg. :-)

Stemmer! Hi, hi!

Skrevet

Du skrev selv at du ikke likte kort hår og ville ha litt hår å ta tak i. Dermed ville du nok gjort alt som var i din makt for at din dame ikke skulle klippe seg.

Hvis du er av annen oppfatning så formulerte du deg dårlig i forrige tråd.

Det du tydeligvis ikke skjønner er hvor langt man går for å få det slik man ønsker. Det er stor forskjell på å forlange og kreve osv og det man har som et ønske. Dette ligger tydeligvis for høyt for deg.

Er det dumme Jølsen som er ut på igjen?

Annonse

Skrevet

Haha, etter å ha lest denne tråden framstår du som en bitter Ottarkjerring som ikke har fått deg noe på lenge.

Hehe, gjett da. Dumskapen lenge leve, noen oppfører seg som idioter, uten å skjønne hvor mye de driter seg ut. Men det er jo fornøyelig også da:-)

Gjest Angela26
Skrevet

Og jeg er helt uenig med deg.

Synes det er mange som klipper seg kort og kjedelig. For det er jo så enkelt å stelle. Så slipper man vaske det så ofte. For man mistet så mye hår mens man ammet... osv....

Ikke alle kler langt. Og noen er mega sexy og flotte med kort hår. Men det som er fellesbetegnelsen for mange, er at de bryr seg faktisk om hvordan de ser ut. Både for mannen sin og for resten av omverdenen.

Jeg er også en person som kan komme slengende på butikken i vernesko, skitne bukser, usminketog med håret helt umulig... Men til vanlig ville jeg ikke drømme om å kle meg slik, eller være så slurvete overfor mannen. Ei gang i blant ja, men synes også det er viktig at man tar vare på seg selv og viser seg fra sine beste sider overfor den man er glad i.

Det gjelder både med tanke på klær, hår, sminke (sier jeg som nesten aldri bruker sminke) og hygiene generelt.

Jeg setter pris på at mannen er barbert, har stelt håret og ikke vasser rundt i joggebuksa hvor knærne står av seg selv.

Samtidig liker jeg det når vi kan kose oss sammen på hytta. Dasse rundt i ullundertøy eller noe annet som kanskje ikke er det mest kledlige, men samtidig være oss selv og vise at man liker hverandre da også. Tenner på hverandre.

Men at man underlegger seg mannen når man sparer til langt hår, eller striper det, er jeg ikke enig i.

Flott sagt! Og kunne ikke vaert mer enig!

illuminatum
Skrevet

Synes det er mange som klipper seg kort og kjedelig. For det er jo så enkelt å stelle. Så slipper man vaske det så ofte. For man mistet så mye hår mens man ammet... osv....

Ikke alle kler langt. Og noen er mega sexy og flotte med kort hår. Men det som er fellesbetegnelsen for mange, er at de bryr seg faktisk om hvordan de ser ut. Både for mannen sin og for resten av omverdenen.

Jeg er også en person som kan komme slengende på butikken i vernesko, skitne bukser, usminketog med håret helt umulig... Men til vanlig ville jeg ikke drømme om å kle meg slik, eller være så slurvete overfor mannen. Ei gang i blant ja, men synes også det er viktig at man tar vare på seg selv og viser seg fra sine beste sider overfor den man er glad i.

Det gjelder både med tanke på klær, hår, sminke (sier jeg som nesten aldri bruker sminke) og hygiene generelt.

Jeg setter pris på at mannen er barbert, har stelt håret og ikke vasser rundt i joggebuksa hvor knærne står av seg selv.

Samtidig liker jeg det når vi kan kose oss sammen på hytta. Dasse rundt i ullundertøy eller noe annet som kanskje ikke er det mest kledlige, men samtidig være oss selv og vise at man liker hverandre da også. Tenner på hverandre.

Men at man underlegger seg mannen når man sparer til langt hår, eller striper det, er jeg ikke enig i.

Det er jo ikke ulekkert med ullundertøy da. Jeg bare ELSKER samboere i ullundertøy. Da får jeg virkelig lyst til å tafse:-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men du hadde nok sagt ifra om din mann kom hjem glattbarbert og du egentlig likte ham med lang lugg. Men hadde han da latt håret gro for din skyld igjen? Mannfolk gjør stort sett som dem vil. Og det burde kvinner også gjøre.

Det gjelder å ta inn over seg det andre skriver i denne tråden. Som at kvinner liker at mannen deres finner dem attraktive, og at de faktisk selv liker å føle seg attraktive og liker å ta seg godt ut. Om det som får mannen til å finne dem attraktive er sammenfallende med det de selv mener, så er det da ikke noe galt i det? Kan ikke se at noen i denne tråden sier de har en viss hårlengde bare fordi det er det mannen ønsker. Og likevel maler du på ditt. Utrolig irriterende!

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Synes det er mange som klipper seg kort og kjedelig.''

Det er mulig. Men jeg syns det er oftere at langhåra folk har kjedelig frisyre enn at korthåra har det.

Skrevet

Det er jo ikke ulekkert med ullundertøy da. Jeg bare ELSKER samboere i ullundertøy. Da får jeg virkelig lyst til å tafse:-)

Akkurat der er jeg helt enig... Han også. ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

I tråden under her så kommer denne meningen om å ha langt hår for mannen sin skyld godt frem. Men nå er plutselig alle her inne med en annen mening. Ingen av dem gjør det kun for sin kjæreste, men for seg selv..

Selvmotsigende synes jeg.

''I tråden under her så kommer denne meningen om å ha langt hår for mannen sin skyld godt frem.''

Det er da ikke noe verre enn at man kjøper kledelige eller sexy klær og undertøy for å være attraktiv for mannen sin? Hva er galt med å være spennende for hverandre, enten det gjelder klær, væremåte eller hårfasong? Tankegangen din er temmelig snever.

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Greit nok. Men i tråden under her så gir faktisk de fleste svarene at mannen har mest å si for hvordan lengden på håret deres er.

Men _denne_ tråden derimot gir et annet inntrykk. Så kanskje du oppfattet den andre tråden feil?

Gjest ChiengMai
Skrevet

En fyr jeg kjenner mente at alle kvinner uten unntak passer best med langt hår . hallo.............................................*dunke seg i hodet*

Tja, noen mennesker ser rett og slett litt dårlig. Noen syns jo marineblått og sjokoladebrunt er fint sammen også... :-)

Gjest togli
Skrevet

Greit nok. Men i tråden under her så gir faktisk de fleste svarene at mannen har mest å si for hvordan lengden på håret deres er.

Hehe, jeg så det etterpå ;)

Satser på at de fleste egentlig ikke er så underkua som det kunne høres ut som ;)

Gjest togli
Skrevet

''Synes det er mange som klipper seg kort og kjedelig.''

Det er mulig. Men jeg syns det er oftere at langhåra folk har kjedelig frisyre enn at korthåra har det.

Enig med deg i det. Jeg kjenner mange som har langt hår fordi de ikke gidder å klippe seg ;)

Det er jo egentlig mer slitsomt med kort hår. Man våkner om morgenen og ser ut som ei trollkjerring med håret til alle kanter (nå har ikke jeg kjempekort hår, men akkurat så kort at jeg får bustesveis om morgenen *hehe*). Da MÅ man bare dusje og style håret hver morgen. Har man langt hår, kan man gre det ut og det ser greit ut allikevel. Med fare for å generalisere, men det er iallefall min erfaring med å ha både langt og kort hår ;)

Gjest togli
Skrevet

''...bare fordi deres mann/samboer synes det er penest?!''

I den tråden er det vel ingen som oppgir det som _eneste_ årsak, slik at du har noen dekning for å si "_bare_ fordi".

At man lar seg påvirke av familiens mening om ting som kanskje ikke betyr all verden for en selv, synes jeg ikke er noen stor sak.

Mange er sikkert i tvil om hvorvidt de bør ha håret slik eller sånn, og spør sine nærmeste om hva _de_ synes er penest. Det er ikke så lett å vurdere sånt om sitt eget utseende.

Totalt sett tror jeg kvinner ofte bestemmer mer over sine menn (med hensyn til sjegg / frisyre / klesstil osv.) enn omvendt. Så dette trenger ikke å bety at vi er helt på steinalderstadiet likestillingsmessig.

Jeg tror mannen min skal være glad for at jeg blander meg inn i hvilke klær han skal ha på seg når han skal være fin ;)

Skrevet

Jeg tror ikke noen har langt hår bare fordi mannen liker det. De liker det nok selv også.

Skrevet

Jeg har kort hår og må vaske det hver dag fordi jeg har sovesveis til alle sider når jeg står opp. Den gangen jeg hadde langt hår kunne jeg bare ha litt vann i håret eller bruke en strikk til hestehale.

Jeg synes også man ser mer stelt ut med kort hår som er stylet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...