Gå til innhold

om å ha langt hår for mannen sin skyld!

Gjest drit i mannfolkas mening og gjør som du selv vil!

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er riktig at om man vasker håret hver dag, vil håret vennes til det, og bli fortere fett.

Nei, det er _ikke_ riktig...!!!

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

18

• candyqueen_83

12

• Lillemus

9

• mrxx

6

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Jo det er riktig!

candyqueen_83
Skrevet

Man vasker vekk det naturlige fettlaget i håret, så det må produsere mer fett.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jo det er riktig!

NEI!

Man er født med gener, disse genene bestemmer din hårtype, du kan ikke påvirke gener via hårvask...!

Please, si at du tuller.

Skrevet

Nettopp det jeg vil og prøver på ;))

*hrmp hemmelig ditt og hemmelig datt*

*Gliser frekt og fornøyd*

candyqueen_83
Skrevet

NEI!

Man er født med gener, disse genene bestemmer din hårtype, du kan ikke påvirke gener via hårvask...!

Please, si at du tuller.

Gener? Jeg merker selv at om jeg venner håret mitt til å bli vasket to ganger pr uke, holder det. Nå vasker jeg håret hver dag, og MÅ vaske håret hver dag.

candyqueen_83
Skrevet

NEI!

Please, si at du tuller.

Fett hår kommer av overproduksjon av talgkjertler i hodebunnen. Kan komme av for mye hårvask, hodebunnsmassasje osv.

hidi, the scorpion
Skrevet

Gener? Jeg merker selv at om jeg venner håret mitt til å bli vasket to ganger pr uke, holder det. Nå vasker jeg håret hver dag, og MÅ vaske håret hver dag.

Gener ja. Mørkhudete har helt annet hår enn oss f.eks. Gener bestemmer ditt hår. Hva du subjektivt opplever er noe helt annet enn hva forskere ville si. Du kan _ikke_ vaske på deg fett hår!

Hvis man kunne vaske bort naturlig fett, hvorfor har da stadig noen fett hår?

candyqueen_83
Skrevet

Gener ja. Mørkhudete har helt annet hår enn oss f.eks. Gener bestemmer ditt hår. Hva du subjektivt opplever er noe helt annet enn hva forskere ville si. Du kan _ikke_ vaske på deg fett hår!

Hvis man kunne vaske bort naturlig fett, hvorfor har da stadig noen fett hår?

Fordi hodebunnen forter seg å produsere nytt, og da får man ganske fort fett hår igjen...

hidi, the scorpion
Skrevet

Fett hår kommer av overproduksjon av talgkjertler i hodebunnen. Kan komme av for mye hårvask, hodebunnsmassasje osv.

Har du talgkjertler i hodebunnen er det pga gener og _ikke_ overvasking av håret.

Massasje av hodebunnen stimulerer hårrøttene, så det er bra for hårvekst, men har ingenting å si for fett hår!

hidi, the scorpion
Skrevet

Fordi hodebunnen forter seg å produsere nytt, og da får man ganske fort fett hår igjen...

Da skulle alle med tørt hår ha effekt av daglig hårvask/massasje, men det er jo ikke tilfelle ;(

Trenger håret en vask hver dag, så vask det hver dag, bruk milde produkter. Tørt hår må behandles med andre produkter og ikke vaskes for ofte.

Slår ikke det hull i dine teorier?

candyqueen_83
Skrevet

Har du talgkjertler i hodebunnen er det pga gener og _ikke_ overvasking av håret.

Massasje av hodebunnen stimulerer hårrøttene, så det er bra for hårvekst, men har ingenting å si for fett hår!

Gå heller å spør en frisør da,om du ikke tror meg. Søstera mi er frisør, og sier det samme som meg. NOEN kan ha fett hår pga gener, men de fleste har fett hår pga for mye vasking og hodebunnsmassasje. Talgkjertlene i en hodebunn som blir vasket et par ganger i uka produserer ikke like mye fett som de i en hodebunn som blir vasket hver dag. Pga det naturlige fettlaget!

hidi, the scorpion
Skrevet

Gå heller å spør en frisør da,om du ikke tror meg. Søstera mi er frisør, og sier det samme som meg. NOEN kan ha fett hår pga gener, men de fleste har fett hår pga for mye vasking og hodebunnsmassasje. Talgkjertlene i en hodebunn som blir vasket et par ganger i uka produserer ikke like mye fett som de i en hodebunn som blir vasket hver dag. Pga det naturlige fettlaget!

Ja, for en frisør er en autoritet på hår og hud? Aldri.

Spør heller en professor, som jeg har gjort....

Gjest mandolina
Skrevet

Da skulle alle med tørt hår ha effekt av daglig hårvask/massasje, men det er jo ikke tilfelle ;(

Trenger håret en vask hver dag, så vask det hver dag, bruk milde produkter. Tørt hår må behandles med andre produkter og ikke vaskes for ofte.

Jeg har tørt hå og kan ikke vaske det hver dag, for da blir det sprøtt og knekker. Dessuten ville jeg tørke ut hodebunnen, som er tørr nok fra før. Jeg må bruke hårprodukter for ikke å tørke ut hår og hodebunn.

Hilsen

candyqueen_83
Skrevet

Tørt hår, men ikke tørr hodebunn. Tørt hår kommer jo av slitasje.

Gjest mora2
Skrevet

Det er riktig at om man vasker håret hver dag, vil håret vennes til det, og bli fortere fett.

Det var det jeg også trodde. :0)

Gjest mandolina
Skrevet

En frisør er autoritet på sitt arbeidsfelt nemllig hår.

Det ligger en god del teoretisk kunnskap bak frisøryrket, og som du må kunne for å få ta fagbrev.

Hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Da tror jeg denne professoren tar feil.

Jeg pleide å vaske håret mitt hver dag, og det ble faktisk fett på slutten av dagen, så fort gikk det. Så bestemte jeg meg for å prøve å la være å vaske håret hver dag fordi det slet sånn på håret. Til og begynne med var det grusomt, men nå trenger jeg ikke vaske håret mer enn et par ganger i uken.

Skrevet

*Kremt* Jeg tror du bedriver ren ønsketenkning her, Hidi...

''Fett hår/hodebunn: Hvis produksjonen av fett og talg er i ubalanse, blir hodebunnen ofte fet og oljeaktig. Det vil i denne situasjonen ofte virke naturlig å vaske håret ofte og massere hodebunnen godt for å bli kvitt fettbelegget. Dette virker imidlertid mot sin hensikt, da kjertlene som produserer talg og fett blir stimulert av massasje, og gjør tilstanden verre. For å gjøre noe med dette problemet er det viktig å påføre shampo med flate fingre i steden for med fingertuppene. Riktig tilpasset shampo, balsam og hårkur kan også ha en positiv effekt på tilstanden. Når man grer håret er det viktig å være skånsom mot hodebunnen og bruke en myk børste. Overdreven hårvask er ikke å anbefale. Ca. hver tredje dag holder hvis du er plaget av fett hår.''

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har tørt hå og kan ikke vaske det hver dag, for da blir det sprøtt og knekker. Dessuten ville jeg tørke ut hodebunnen, som er tørr nok fra før. Jeg må bruke hårprodukter for ikke å tørke ut hår og hodebunn.

Hilsen

Hår skal egentlig aldri vaskes hver dag. Tørt hår skal behandles som du sier med riktige produkter. Også for å kunne hjelpe hodebunnen å produsere mer fett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...