Gå til innhold

om å ha langt hår for mannen sin skyld!

Gjest drit i mannfolkas mening og gjør som du selv vil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Synes det er mange som klipper seg kort og kjedelig.''

Det er mulig. Men jeg syns det er oftere at langhåra folk har kjedelig frisyre enn at korthåra har det.

Enig i det. Hvis man ser seg rundt på byen er det vanvittig mange jenter som har nøyaktig samme lange frisyre. Noen kler den, men det er også mange som hadde sett SÅ mye bedre ut med en noe kortere sveis. Trenger jo ikke å være guttekort, bare en liten tanke kortere der det trengs for å gjøre ansiktstrekkene mykere og freshere:)

• Svar 138
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

18

• candyqueen_83

12

• Lillemus

9

• mrxx

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Gliser frekt og fornøyd*

Det var da fælt da:-) Skjønner at du er gressenke for tiden, hehe.

Skrevet

At det var!!!!

Nå gikk teen rett i vrangstrupen gitt ;)

Er det noe du ikke har fortalt oss, Lillemus....;p

Du får slutte å drikke te:-)

Gjest en uenig fyr
Skrevet

Jeg er gift med ei dame som følger rådet ditt: Klipper håret nokså kort og farger det helt annerledes enn det var da hun var ung. Vanligvis velger hun de minst feminine plaggene også. Og alt dette er stikk motsatt av det hun vet jeg liker.

Måten å ordne utseende sitt gir mer mannlig enn kvinnelig inntrykk. Dama jeg gifta meg med, er på en måte borte. Utseendemessig finner jeg henne ikke attraktiv lenger. Kan ikke noe for mine reaksjoner, for jeg er jo bare en vanlig heterofil mann. Om du bor sammen med en mann, burde ingen være forundret over om han reagerer på samme måten.

Vil noen ha noe godt i et parforhold, må begge tilpasse seg hverandre. De som velger å gå motsatt vei av deg, legger også grunnlaget for mer anerkjennende ord om utseende basert på ærlighet. Alternativet til tilpasning er at forholdet svekkes. (Noen menn kan muligens gi anerkjennende ord om utseeende uten å mene det for å oppnå sex...)

Frydet meg litt over disse kommentarene:

''Greit å være feminist altså, men det får vel være grenser. – Mary Poppins''

''Haha, etter å ha lest denne tråden framstår du som en bitter Ottarkjerring som ikke har fått deg noe på lenge. – Troll kan temmes''

Skrevet

Det har vel ikkje så mye med underkastelse å gjøre, men om å gjøre seg attraktiv for mannen slik at menneskeheten ikkje dør ut.

Sånn var det i steinalderen også...

Gjest mora2
Skrevet

Nesten svart hår her også, ja. Pappa har kullsvart hår, eller rettere sagt _hadde_... Nå er han gråhåra, men har tjukk hårmanke. Jeg mener å huske at han begynte å bli grå i tredveåra og jeg er 38, så... ;-)

Jeg pleier å farge håret sånn ca tre ganger i året. I mellomtida bruker jeg glansvask, sånn ca hver 5.-6. uke. Dette sliter ikke så mye på håret og håret blir akkurat like blankt og fint som om jeg skulle ha farga det. Det er mulig dette ikke funker like godt når jeg evt blir veldig grå? Nå har jeg ganske kort hår (helt kort i nakken, men med litt lengre skrålugg), så jeg klipper jo bort det som evt. blir slitt. Langt hår er jo mer sårbart.

Hi, hi, Pappa hadde nesten ikke hår..

Og det lille han hadde var helt grått..

Elsket å leke frisør med han når jeg var liten..?? He,he..

Tenkte jeg skulle prøve glansvask neste gang, se om det dekker de grå..Jeg farger håret ca hver 4-5 uke, men som sagt, kun etterveksten. Jeg har langt hår...

Skrevet

Det har vel ikkje så mye med underkastelse å gjøre, men om å gjøre seg attraktiv for mannen slik at menneskeheten ikkje dør ut.

Sånn var det i steinalderen også...

Men, viktig tillegg(!), mannen hadde og har også sine ting å leve opp til. Det er ikke lite det heller. Å ha langt hår selv om en egentlig liker kort er en filleting i forhold, synes jeg. Bare sånn for å stakkarsliggjøre dere også for å tekkes denne erkefeministen, altså.

;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Men det er nok fordi ditt hår er vant med å vaskes så ofte. Dermed blir det kjappere fett.''

Det er ikke korrekt. Noen må vaske håret hver dag, mens andre bør unngå hyppig hårvask. Det kommer helt an på ulike hår/hudtyper.

En med tørt hår kan ikke vaske håret fett, for å si det slik, og en med fett hår kan ikke la-være-vaske-håret tørt.

Alt ligger i genene.

''Det er ikke korrekt. Noen må vaske håret hver dag, mens andre bør unngå hyppig hårvask. Det kommer helt an på ulike hår/hudtyper.''

Det der stemmer i alle fall ikke helt. Jeg vaska lenge håret annen hver dag mens det var langt, hvis ikke så det ikke rent ut. Så sa frisøren min at jeg kunne vaske det sjeldnere og heller ha det i en strikk et par dager hvis jeg syns det så for ille ut for å venne det til færre vask. Til slutt holdt det med to vask i uka uten at det så nevneverdig skittent ut før neste vaskedag. Så jo, man kan venne håret til færre vask.

Gjest bareentanke
Skrevet

''I tråden under her så kommer denne meningen om å ha langt hår for mannen sin skyld godt frem.''

Det er da ikke noe verre enn at man kjøper kledelige eller sexy klær og undertøy for å være attraktiv for mannen sin? Hva er galt med å være spennende for hverandre, enten det gjelder klær, væremåte eller hårfasong? Tankegangen din er temmelig snever.

Undertøy? - de fleste menn bryr seg nada om undertøy - det er bare i veien :)

Gjest bareentanke
Skrevet

En professor i hud og hår vet enda mer. Så jeg vet glatt hvem jeg stoler mest på!

Frisøren er en selger, og en selger vil selge, og samtidig fortelle at himmelen er svart, om de tror at det er det du ønsker å høre.....

Hvis de ville selge - så ville de vel vært enige med deg da - så det gikk unna ba shampoen og balsamen :)

Gjest hallosann
Skrevet

Datteren min er frisør, og jeg vet hvor mye fagkunnskap de lærte på skolen.

Frisøren er interessert i hår, og hårstell, og vil alltid gi deg den beste veiledningen, utfra fagkunnskapen de innehar.

Produktene frisøren selger er dyrere en de produkter du kan kjøpe på super'n, fordi de er mer konsentrerte og har mye høyere kvalitet.

Hilsen

Vel det at produktene du kjøper er mer konsentrerte og av høyere kvalitet når du kjøper de hos frisøren er faktisk reinspikka bløff, i følge en undersøkelse jeg så på tv i gjort i England for en tid tilbake. Flere av produsentene selger produkter til både butikker og frisører under ulike produktnavn. Innholdet er akkurat det samme :)

Skrevet

Undertøy? - de fleste menn bryr seg nada om undertøy - det er bare i veien :)

Det er korrekt. :)

Gjest mandolina
Skrevet

Vel det at produktene du kjøper er mer konsentrerte og av høyere kvalitet når du kjøper de hos frisøren er faktisk reinspikka bløff, i følge en undersøkelse jeg så på tv i gjort i England for en tid tilbake. Flere av produsentene selger produkter til både butikker og frisører under ulike produktnavn. Innholdet er akkurat det samme :)

Ja, men slik gjør de ikke i Norge.

Du kan ikke sammenligne forholdene i England og de i Norge.

Hilsen

Skrevet

Jeg har ikke lest kommentarene i denne tråden, men tror at det er minst like vanlig at menn "domineres" av sine parnere som omvendt når det gjelder utseende. Jeg kjenner bla mange som kjøper mesteparten av sine menns klær, uten at det ser ut til å plage mennene :-)

Gjest drit i mannfolka..
Skrevet

Men _denne_ tråden derimot gir et annet inntrykk. Så kanskje du oppfattet den andre tråden feil?

Dessverre kommer nesten alle damene her inne med andre meninger her i denne tråden. Plutselig er det for mannen og deres egen skyld. Forsvaret deres er på topp ja!

Men godt at denne tråden ble en tankevekker da, kanskje flere damer gjør som de vil selv uten å ta hensyn til at mannen skal synes det er penest.

Gjest hallosann
Skrevet

Ja, men slik gjør de ikke i Norge.

Du kan ikke sammenligne forholdene i England og de i Norge.

Hilsen

Ehemm det var flere produsenter nevnt i det programmet som opererer under ulike merkevarer her i Norge - så du får tro hva du vil :) Jeg tror ikke de lager produkter som er av bedre kvaltitet spesielt tillaget for Norge :)

Skrevet

Selvfølgelig kan professorer ta feil.

Jeg vil tilogmed gå så langt som å anbefale et lite opprør mot kosmetikkindustrien, for det er de dere virkelig lytter til. Og de er virkelige objektive, ikke sant!

Hva dere tenker og tror er meg revnende likegyldig, for mitt utgangspunkt var å gi dere gode tips. Men gå med fett hår, før du vasker det, etter x-antall dager, så vasker jeg mitt og har aldri frivillig fett hår.....

''Jeg vil tilogmed gå så langt som å anbefale et lite opprør mot kosmetikkindustrien, for det er de dere virkelig lytter til. Og de er virkelige objektive, ikke sant!''

Hvis det er NOE kosmetikkindustrien vil, så er det selge flere produkter!! Enten nok shampo til daglige hårvasker, eller andre produkter spesielt tilpasset fett hår.

Kosemtikkindustrien vil vel neppe favne om en teori om at sjeldnere hårsvask er den beste "kuren"! ;-)

Skrevet

Gener ja. Mørkhudete har helt annet hår enn oss f.eks. Gener bestemmer ditt hår. Hva du subjektivt opplever er noe helt annet enn hva forskere ville si. Du kan _ikke_ vaske på deg fett hår!

Hvis man kunne vaske bort naturlig fett, hvorfor har da stadig noen fett hår?

Jeg tror at det her, som på det meste ellers, er et spørsmål om BÅDE arv og miljø, og ikke enten-eller.

Klart det er ulike genere som gir ulik type hud og hår, men alle skjønner jo at det ikke er likegyldig hva man utsetter huden og håret for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...