Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff uff, stakkars 14-åringen min:-(

Jeg har ikke helt glemt hvordan det var å være tenåring og føle at verden raste sammen etter frisørbesøk.

Han skulle ha det kort-kort sa han, men hadde nok ikke forestilt seg at han skulle bli nesten skin-head.

Han er utrøstelig. Tårene spretter, han banner og sverter og skylder på meg.

- Jeg prøvde å få øyenkontakt med deg, slik at du kunne si fra men du satt jo bare der og tekstet med mobilen din!

Han er jo beskjeden også, så han tør jo ikke snakke gutten.

Bare til meg ETTERPÅ.

Han har et pent ansikt og pen hodeform, så jeg synes han ble kjempetøff.

-Kom nå!, så drar vi og kjøper noen tøffe solbriller til deg, du kommer til å bli så kul att!

Ikke faen om jeg skal noen billige gate-sol briller. Hva innbiller du deg og ikke fan`n om jeg drar på skolen hele neste uke.

-Jentene kommer til å hate det korte håret!

Første gang at jeg hører at han bryr seg om jenter forresten.

Stakkar`s! Hvordan kan jeg trøste han?

Hjelper ikke at jeg synes han er fin.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

6

• morsan

3

• Katt-ja

3

• Mistera

2

Skrevet

Huff, har ingen gode råd bare medfølelse. Å trøste med at håret vokser ut igjen hjelper jo ikke - det er jo denne timen og denne dagen som gjelder for ungdommen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Min 15-årige datter kom også hjem slik..... Trodde verden hadde revnet en plass. Frisøren har ødelagt livet mitt, jeg sa jeg ville beholde luggen slik og slik etc, sa hun, men dagen etter fant hun en måte å stelle håret sitt på, og det ble atter fred i heimen ;)

Da det sto på var jeg jo like ulykkelig som henne, ikke noe festlig en plass, men de finner heldigvis fort noe annet å bekymre seg for.

Synes forøvrig forslaget ditt om kule solbriller var flott, men sinte tenåringer tar ikke i mot bestikkelser. Ikke samme dagen ihvertfall ;)

Skrevet

Huff, har ingen gode råd bare medfølelse. Å trøste med at håret vokser ut igjen hjelper jo ikke - det er jo denne timen og denne dagen som gjelder for ungdommen.

Nei, det hjelper ingenting. Tar bare et par uker, så er nok slik han vil ha det.

Skrevet

Dette roer seg.... Min stod og gråt på badet etter og ha klippet av seg det lange håret og ikke ble fornøyd med det korte. Fordelen da var jo at han var litt mottakelig for mammas hjelp med voks og slikt. Og når han på skolen dagen etter fikk masse komplimenter var det glemt :)

Skrevet

Min 15-årige datter kom også hjem slik..... Trodde verden hadde revnet en plass. Frisøren har ødelagt livet mitt, jeg sa jeg ville beholde luggen slik og slik etc, sa hun, men dagen etter fant hun en måte å stelle håret sitt på, og det ble atter fred i heimen ;)

Da det sto på var jeg jo like ulykkelig som henne, ikke noe festlig en plass, men de finner heldigvis fort noe annet å bekymre seg for.

Synes forøvrig forslaget ditt om kule solbriller var flott, men sinte tenåringer tar ikke i mot bestikkelser. Ikke samme dagen ihvertfall ;)

Ja, husker da jeg var til frisøren rett før konfirmasjonen min. jeg gråt og gråt. Jeg hadde tatt permanent og så ut som jeg hadde en kyse på hodet.

Venninnen min syntes så synd på meg og hun fønet håret og hjalp meg så godt hun kunne:-)

Jeg vasket håret flere ganger om daget i håp om krøllene skulle forsvinne fort.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, husker da jeg var til frisøren rett før konfirmasjonen min. jeg gråt og gråt. Jeg hadde tatt permanent og så ut som jeg hadde en kyse på hodet.

Venninnen min syntes så synd på meg og hun fønet håret og hjalp meg så godt hun kunne:-)

Jeg vasket håret flere ganger om daget i håp om krøllene skulle forsvinne fort.

Det er bare en grusom, grusom følelse ;(

Har selv lyst og helt slett hår, og husker noen av mine permanenter, jemini, selv artisten Alex så ut som en stjerne i forhold til mitt hode ;)

Gjest mora2
Skrevet

Uff da.. Stakkars, så kjipt..

Du får kjøpe han noen skikkelig desing briller ;0)

Skrevet

Uff da.. Stakkars, så kjipt..

Du får kjøpe han noen skikkelig desing briller ;0)

Nei, der går grensen:-)

Skrevet

Så la ham for en gangs kyld få et par tøffe, dyre solbriller. :-)

Skrevet

Så la ham for en gangs kyld få et par tøffe, dyre solbriller. :-)

Nei, det får han ikke:-)

Sånt synes jeg det er meningsløst å bruke penger på.

Gjest J.R.-07
Skrevet

Opplevde nesten det samme med datteren min i fjor, hun også 14 år. Var et leven uten like i heimen i 14 dager, var selvsagt min skyld her også:)

Men etter hvert fikk hun så mange positive tilbakemelinger av venner, at etter en måned ca var jenta strålende fornøyd. Kanskje noen kompiser som kan skryte litt av sønnen din også....

random1365380890
Skrevet

Det er litt søtt på en måte og moro å tenke tilbake på tenårene hvor hver lille bagatell/avgjørelse føltes å ha enorme følger.

Skrevet

Du får si til han at siden det er så kort, så tar det max noen uker før han har fått en fin lengd på håret;) Stemmer jo også det, håret vokser jo 1mm hver dag eller er det cm? og det syntes fort på kort hår:)

Skrevet

Huff, jeg husker et par sånne opplevelser selv. Jeg var utrøstelig, og derfor har jeg den dag i dag frisørskrekk...

Skrevet

Opplevde nesten det samme med datteren min i fjor, hun også 14 år. Var et leven uten like i heimen i 14 dager, var selvsagt min skyld her også:)

Men etter hvert fikk hun så mange positive tilbakemelinger av venner, at etter en måned ca var jenta strålende fornøyd. Kanskje noen kompiser som kan skryte litt av sønnen din også....

He he, han fikk besøk av en kompis i dag.

Jeg spør: Var han ikke fin?

Han svarer: Ha ha ha, han ser helt jævlig ut!

Det ser likevel ut som han har begynt å godta sveisen nå. Han får jo ikke gjort noe med det så;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det ser likevel ut som han har begynt å godta sveisen nå. Han får jo ikke gjort noe med det så;-)

Ungdom er så rørende ærlige...;))

Gjest togli
Skrevet

Den kompisen skulle det vært skuddpremie på :-))))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...