Gjest Helg uten penger Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hjelp! Skulle betale en regning på gjensidige bank og har sikkert tastet inn feil beløp før jeg godkjente. Hadde 20 lapper på kontoen, og etter betalingen så er det minus 3 tusen!?!(betalte nå nettopp - beløpene endrer seg umiddelbart). Jeg kan ikke finne noen sted der jeg kan slette godkjente betalinger!? Kundesupporten er stengt for helgen - selvfølgelig! Har hatt nordea tidligere og der var det enkelt å slette/endre på betalinger etter at man har trykket godkjenn på dem... Noen som vet hva jeg gjør, eller om det lar seg gjøre å endre betalingen? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Det var da rart, for de nettbanker jeg kjenner til og bruker, der kan en endre og slette betalingene på en egen forfallsliste. Hilsen 0 Siter
fyrlykt Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Det var da rart, for de nettbanker jeg kjenner til og bruker, der kan en endre og slette betalingene på en egen forfallsliste. Hilsen Forfallsliste er noe annet. Hun har jo godkjent disse for betaling, så da må hun bare håpe på at mottakeren er villig til å betale tilbake det hun har tastet for mye. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Forfallsliste er noe annet. Hun har jo godkjent disse for betaling, så da må hun bare håpe på at mottakeren er villig til å betale tilbake det hun har tastet for mye. Nei, hvis forfallsdato er frem i tid, vil regningene ligge i forfallsregisteret, selvom de er godkjent til betaling. https://www.gjensidige.no/forsikring/internett/side?id=c373e90f818c29933912696e7e75f703&level0=12687&level1=12686&level2=12197 "Hvorfor ligger regningene mine ubetalt i forfallsregisteret? * Forfallsdato er ikke passert. * Du mangler dekning på angitt konto på forfallsdato. * Du har stoppet betalingen av regningene i nettbanken din." Her står det at en kan stoppe betalingen av regningen i nettbanken i forfallsregisteret. Hilsen 0 Siter
fyrlykt Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Nei, hvis forfallsdato er frem i tid, vil regningene ligge i forfallsregisteret, selvom de er godkjent til betaling. https://www.gjensidige.no/forsikring/internett/side?id=c373e90f818c29933912696e7e75f703&level0=12687&level1=12686&level2=12197 "Hvorfor ligger regningene mine ubetalt i forfallsregisteret? * Forfallsdato er ikke passert. * Du mangler dekning på angitt konto på forfallsdato. * Du har stoppet betalingen av regningene i nettbanken din." Her står det at en kan stoppe betalingen av regningen i nettbanken i forfallsregisteret. Hilsen Hun skriver jo at hun har betalt, ikke lagt det til forfall senere. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hun skriver jo at hun har betalt, ikke lagt det til forfall senere. I min nettbank så legges alle regninger inn i forfallsregisteret, for deretter å bli betalt på et senere tidspunkt Poenget med mitt innlegg var å få henne til å undersøke om regningen lå i et slik forfallsregister og dermed kunne stoppe den, før hele transaksjonen blir gjennomført. Bankene kjører ikke datamaskinene sine hele tiden, bare til faste tider på døgnet, om natten og midt på dagen. Hilsen 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Oisann. Hvis de har gått ut av konto så det nok ikke mulig å stoppe betalingen. Men forhåpentligvis er mottaker såpass ærlig at vedkommende tilbakebetaler resten. 0 Siter
guttas Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Hun skriver jo at hun har betalt, ikke lagt det til forfall senere. Vanligvis blir da ikke regninger betalt hvis man har flere tusen kroner for lite på kontoen til å dekke beløpet. Ikke i min bank i hvertfall. Trådstarteren skriver jo at kontoen er overtrukket med 3000 etter transaksjonen. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 I min nettbank så legges alle regninger inn i forfallsregisteret, for deretter å bli betalt på et senere tidspunkt Poenget med mitt innlegg var å få henne til å undersøke om regningen lå i et slik forfallsregister og dermed kunne stoppe den, før hele transaksjonen blir gjennomført. Bankene kjører ikke datamaskinene sine hele tiden, bare til faste tider på døgnet, om natten og midt på dagen. Hilsen Ok, ja det er kanskje en mulighet, skjønt ikke i min bank, men jeg har ikke Gjensidige. I min bank blir ikke kontoen belastet før regningen blir betalt, så det at hun har fått minus på konto tyder på at regningen er betalt. Men selvfølgelig, jeg kjenner jo kun til min egen bank og skal ikke uttale meg skråsikkert om noe som helst. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Ok, ja det er kanskje en mulighet, skjønt ikke i min bank, men jeg har ikke Gjensidige. I min bank blir ikke kontoen belastet før regningen blir betalt, så det at hun har fått minus på konto tyder på at regningen er betalt. Men selvfølgelig, jeg kjenner jo kun til min egen bank og skal ikke uttale meg skråsikkert om noe som helst. Det er en fordel å sette forfallsdato en dag frem i tid, for da har en tid på seg til å angre betalingen, hvis den er feil. Hilsen 0 Siter
fyrlykt Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Det er en fordel å sette forfallsdato en dag frem i tid, for da har en tid på seg til å angre betalingen, hvis den er feil. Hilsen Sant nok, det har jeg aldri tenkt på og sitter ofte med hjertet i halsen når jeg har trykt godkjent i tilfelle det skulle ha sneket seg inn en feil jeg ikke så i farta. God idè! 0 Siter
Gjest Helg uten penger Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 I min nettbank så legges alle regninger inn i forfallsregisteret, for deretter å bli betalt på et senere tidspunkt Poenget med mitt innlegg var å få henne til å undersøke om regningen lå i et slik forfallsregister og dermed kunne stoppe den, før hele transaksjonen blir gjennomført. Bankene kjører ikke datamaskinene sine hele tiden, bare til faste tider på døgnet, om natten og midt på dagen. Hilsen Jeg har lett igjennom alt jeg finner og kan ikke finne igjen de to betalingene jeg utført - noen sted. Betalingen ble gjort for en time siden, og har sannsynligvis ikke blitt trukket av konto enda. Min nettbank opererer med automatisk korreksjon av disponibelt beløp. Den aktuelle betalingen var til Hafslund, så jeg regner med å få igjen de 20000 jeg har betalt dem, men det hadde vært kjekt å ha litt penger å handle mat for også. 0 Siter
Gjest Helg uten penger Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Det er en fordel å sette forfallsdato en dag frem i tid, for da har en tid på seg til å angre betalingen, hvis den er feil. Hilsen Jeg har faktisk aldri tenkt over at det er smart å sette forfall en dag...Skal huske på det til neste gang! I denne situasjonen var forfall for en uke siden(vært på ferie) og tastet i full fart for å få den unna 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Jeg har faktisk aldri tenkt over at det er smart å sette forfall en dag...Skal huske på det til neste gang! I denne situasjonen var forfall for en uke siden(vært på ferie) og tastet i full fart for å få den unna Regningen ligger et sted i systemet og venter på at bankene skal sete igang datamaskinene, bankene har holdt helg, og gjør ingen transaksjoner før natt til mandag. Men det hadde jo vært fint å lete opp regningen og få rettet å den. Hilsen 0 Siter
Gjest Helg uten penger Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 I kontooversikten har nettgiroen nå kommet opp og den aktuelle betalingen var ikke feil. Det er tydeligvis en feil i regningen til Gjensidige. Overførte mellom to kontoer og nå har jeg 6000 i minus på kontoen Blir spennende å handle mat i morgen når jeg ikke vet om det er penger på kortet Uansett, takk for alle tips og råd God helg - med eller uten penger! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 I kontooversikten har nettgiroen nå kommet opp og den aktuelle betalingen var ikke feil. Det er tydeligvis en feil i regningen til Gjensidige. Overførte mellom to kontoer og nå har jeg 6000 i minus på kontoen Blir spennende å handle mat i morgen når jeg ikke vet om det er penger på kortet Uansett, takk for alle tips og råd God helg - med eller uten penger! Du har ikke penger på kontoen, så lenge den avleses i minus, dessverre! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 I kontooversikten har nettgiroen nå kommet opp og den aktuelle betalingen var ikke feil. Det er tydeligvis en feil i regningen til Gjensidige. Overførte mellom to kontoer og nå har jeg 6000 i minus på kontoen Blir spennende å handle mat i morgen når jeg ikke vet om det er penger på kortet Uansett, takk for alle tips og råd God helg - med eller uten penger! ''Blir spennende å handle mat i morgen når jeg ikke vet om det er penger på kortet :('' Da prøver du en minibank først for å sjekke om du får ut penger, verre er det ikke. 0 Siter
fresja Skrevet 30. mai 2008 Skrevet 30. mai 2008 Jeg får ikke betalt en regning om det ikke er nok penger på kontoen (Sparebanken Vest). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.