Gå til innhold

Krise - gjensidige bank betaling

Anbefalte innlegg

Gjest Helg uten penger
Skrevet

Hjelp! Skulle betale en regning på gjensidige bank og har sikkert tastet inn feil beløp før jeg godkjente. Hadde 20 lapper på kontoen, og etter betalingen så er det minus 3 tusen!?!(betalte nå nettopp - beløpene endrer seg umiddelbart).

Jeg kan ikke finne noen sted der jeg kan slette godkjente betalinger!? Kundesupporten er stengt for helgen - selvfølgelig!

Har hatt nordea tidligere og der var det enkelt å slette/endre på betalinger etter at man har trykket godkjenn på dem...

Noen som vet hva jeg gjør, eller om det lar seg gjøre å endre betalingen?

Gjest mandolina
Skrevet

Det var da rart, for de nettbanker jeg kjenner til og bruker, der kan en endre og slette betalingene på en egen forfallsliste.

Hilsen

Skrevet

Det var da rart, for de nettbanker jeg kjenner til og bruker, der kan en endre og slette betalingene på en egen forfallsliste.

Hilsen

Forfallsliste er noe annet. Hun har jo godkjent disse for betaling, så da må hun bare håpe på at mottakeren er villig til å betale tilbake det hun har tastet for mye.

Gjest mandolina
Skrevet

Forfallsliste er noe annet. Hun har jo godkjent disse for betaling, så da må hun bare håpe på at mottakeren er villig til å betale tilbake det hun har tastet for mye.

Nei, hvis forfallsdato er frem i tid, vil regningene ligge i forfallsregisteret, selvom de er godkjent til betaling.

https://www.gjensidige.no/forsikring/internett/side?id=c373e90f818c29933912696e7e75f703&level0=12687&level1=12686&level2=12197

"Hvorfor ligger regningene mine ubetalt i forfallsregisteret?

* Forfallsdato er ikke passert.

* Du mangler dekning på angitt konto på forfallsdato.

* Du har stoppet betalingen av regningene i nettbanken din."

Her står det at en kan stoppe betalingen av regningen i nettbanken i forfallsregisteret.

Hilsen

Skrevet

Nei, hvis forfallsdato er frem i tid, vil regningene ligge i forfallsregisteret, selvom de er godkjent til betaling.

https://www.gjensidige.no/forsikring/internett/side?id=c373e90f818c29933912696e7e75f703&level0=12687&level1=12686&level2=12197

"Hvorfor ligger regningene mine ubetalt i forfallsregisteret?

* Forfallsdato er ikke passert.

* Du mangler dekning på angitt konto på forfallsdato.

* Du har stoppet betalingen av regningene i nettbanken din."

Her står det at en kan stoppe betalingen av regningen i nettbanken i forfallsregisteret.

Hilsen

Hun skriver jo at hun har betalt, ikke lagt det til forfall senere.

Gjest mandolina
Skrevet

I min nettbank så legges alle regninger inn i forfallsregisteret, for deretter å bli betalt på et senere tidspunkt

Poenget med mitt innlegg var å få henne til å undersøke om regningen lå i et slik forfallsregister og dermed kunne stoppe den, før hele transaksjonen blir gjennomført.

Bankene kjører ikke datamaskinene sine hele tiden, bare til faste tider på døgnet, om natten og midt på dagen.

Hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Oisann. Hvis de har gått ut av konto så det nok ikke mulig å stoppe betalingen. Men forhåpentligvis er mottaker såpass ærlig at vedkommende tilbakebetaler resten.

Skrevet

Vanligvis blir da ikke regninger betalt hvis man har flere tusen kroner for lite på kontoen til å dekke beløpet. Ikke i min bank i hvertfall. Trådstarteren skriver jo at kontoen er overtrukket med 3000 etter transaksjonen.

Skrevet

I min nettbank så legges alle regninger inn i forfallsregisteret, for deretter å bli betalt på et senere tidspunkt

Poenget med mitt innlegg var å få henne til å undersøke om regningen lå i et slik forfallsregister og dermed kunne stoppe den, før hele transaksjonen blir gjennomført.

Bankene kjører ikke datamaskinene sine hele tiden, bare til faste tider på døgnet, om natten og midt på dagen.

Hilsen

Ok, ja det er kanskje en mulighet, skjønt ikke i min bank, men jeg har ikke Gjensidige.

I min bank blir ikke kontoen belastet før regningen blir betalt, så det at hun har fått minus på konto tyder på at regningen er betalt. Men selvfølgelig, jeg kjenner jo kun til min egen bank og skal ikke uttale meg skråsikkert om noe som helst.

Gjest mandolina
Skrevet

Ok, ja det er kanskje en mulighet, skjønt ikke i min bank, men jeg har ikke Gjensidige.

I min bank blir ikke kontoen belastet før regningen blir betalt, så det at hun har fått minus på konto tyder på at regningen er betalt. Men selvfølgelig, jeg kjenner jo kun til min egen bank og skal ikke uttale meg skråsikkert om noe som helst.

Det er en fordel å sette forfallsdato en dag frem i tid, for da har en tid på seg til å angre betalingen, hvis den er feil.

Hilsen

Skrevet

Det er en fordel å sette forfallsdato en dag frem i tid, for da har en tid på seg til å angre betalingen, hvis den er feil.

Hilsen

Sant nok, det har jeg aldri tenkt på og sitter ofte med hjertet i halsen når jeg har trykt godkjent i tilfelle det skulle ha sneket seg inn en feil jeg ikke så i farta.

God idè!

Gjest Helg uten penger
Skrevet

Hilsen

Jeg har lett igjennom alt jeg finner og kan ikke finne igjen de to betalingene jeg utført - noen sted. Betalingen ble gjort for en time siden, og har sannsynligvis ikke blitt trukket av konto enda. Min nettbank opererer med automatisk korreksjon av disponibelt beløp.

Den aktuelle betalingen var til Hafslund, så jeg regner med å få igjen de 20000 jeg har betalt dem, men det hadde vært kjekt å ha litt penger å handle mat for også.

Gjest Helg uten penger
Skrevet

Hilsen

Jeg har faktisk aldri tenkt over at det er smart å sette forfall en dag...Skal huske på det til neste gang! I denne situasjonen var forfall for en uke siden(vært på ferie) og tastet i full fart for å få den unna :(

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt over at det er smart å sette forfall en dag...Skal huske på det til neste gang! I denne situasjonen var forfall for en uke siden(vært på ferie) og tastet i full fart for å få den unna :(

Regningen ligger et sted i systemet og venter på at bankene skal sete igang datamaskinene, bankene har holdt helg, og gjør ingen transaksjoner før natt til mandag.

Men det hadde jo vært fint å lete opp regningen og få rettet å den.

Hilsen

Gjest Helg uten penger
Skrevet

I kontooversikten har nettgiroen nå kommet opp og den aktuelle betalingen var ikke feil. Det er tydeligvis en feil i regningen til Gjensidige. Overførte mellom to kontoer og nå har jeg 6000 i minus på kontoen ;) Blir spennende å handle mat i morgen når jeg ikke vet om det er penger på kortet :(

Uansett, takk for alle tips og råd :)

God helg - med eller uten penger!

hidi, the scorpion
Skrevet

I kontooversikten har nettgiroen nå kommet opp og den aktuelle betalingen var ikke feil. Det er tydeligvis en feil i regningen til Gjensidige. Overførte mellom to kontoer og nå har jeg 6000 i minus på kontoen ;) Blir spennende å handle mat i morgen når jeg ikke vet om det er penger på kortet :(

Du har ikke penger på kontoen, så lenge den avleses i minus, dessverre!

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Blir spennende å handle mat i morgen når jeg ikke vet om det er penger på kortet :(''

Da prøver du en minibank først for å sjekke om du får ut penger, verre er det ikke.

Skrevet

Jeg får ikke betalt en regning om det ikke er nok penger på kontoen (Sparebanken Vest).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...