Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Er du lege, ernæringsekspert eller noe lignende?

Min lege, som forøvrig er hun som svarer på dette forumet, sier at det er sånn. Jeg vet ikke annet om dette enn det spesialistene på området har fortalt meg.

Send meg en link hvor det står at overvektige trenger flere kalorier pr. dag enn andre!

Du finner den ikke...!

Fortsetter under...

Send meg en link hvor det står at overvektige trenger flere kalorier pr. dag enn andre!

Du finner den ikke...!

Det var ikke vanskelig. Her har du det første google-treffet:

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3558&Itemid=55

Daglig kaloribehov er en funksjon av bl.a. kroppsvekt.

Du finner den ikke...!

Vel... Det er klart jeg får et høyere kaloribehov om jeg legger inn vekta 75 kg på min høyde istedetfor 55 kg som er min egentlige vekt. Ca. 280 kcal/døgn imer.

candyqueen_83

Du finner den ikke...!

Tror du er litt ute å kjøre i dag jeg! Kanskje ta en pause til i morgen når du har roa deg litt. Syns forøvrig du har vært frekk mot de fleste siste uka.

Annonse

Gjest tjukkasen

Du finner den ikke...!

Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør deg om? Er du spesialist på dette? Eller kanskje spesialist på allting - såkalt bedreviter? Jeg er ikke spesialist, har heller ingen link, og gidder ikke lete etter det. Jeg har som skrevet før fått opplysningene av legen min, som er spesialist på området. Jeg har ingen grunn til å tvile på henne.

Det er slik at fettvev krever veldig lite for å opprettholde seg selv.Slik at en ikke udelt bare skal se på kgene når en beregner antall kalorier.

En kan jo måle dette med basalforbrenningen på sykehus for å finne nøyaktiv hvor mye en forbruker bare ved å sitte stille.

hidi, the scorpion

Er du lege, ernæringsekspert eller noe lignende?

Min lege, som forøvrig er hun som svarer på dette forumet, sier at det er sånn. Jeg vet ikke annet om dette enn det spesialistene på området har fortalt meg.

Den eneste måten å gå ned i vekt på, er å redusere antall kalorier.

Desto mindre aktiv, desto lavere kaloriinntak.

Ja, din lege tar feil, skal man slanke seg så må antall kalorier inn, være mindre enn de du tar ut...

Gjest tjukkasen

Den eneste måten å gå ned i vekt på, er å redusere antall kalorier.

Desto mindre aktiv, desto lavere kaloriinntak.

Ja, din lege tar feil, skal man slanke seg så må antall kalorier inn, være mindre enn de du tar ut...

'Den eneste måten å gå ned i vekt på, er å redusere antall kalorier. Desto mindre aktiv, desto lavere kaloriinntak.'

Ingen som har protestert på det. Selvsagt må man redusere antallet kalorier for å gå ned i vekt. Eller for å si det på en annen måte, man må forbruke mer enn man inntar. Allikevel kan jeg spise mer enn venninna mi som er 50 kg lettere, og gå ned i vekt, enn hun kan spise hvis hun skal ned i vekt, noe hun forøvrig ikke trenger.

Jeg tror ikke du har forstått hva spørsmålet- eller mitt svar dreier seg om.

'Ja, din lege tar feil,'

Jeg syns du er både frekk og arrogant. Og fortsatt har du ikke svart på om du er spesialist på området.

Og du irettesetter SMIR for spørsmålet i denne tråden..

Gjest ViViola

Grete Roede er jo sikkert bra å høre på. Men jeg er mann, da.

Joda, dama har jo halvert Norges befolkning, så noe vettugt er det nok. :-)

Hvis du er mann, så skal du ikke trekke fra 161 når du har lagt sammen vekt og høyde og trukket fra alder, men du skal legge på 5. Ellers er det helt likt.

Annonse

Gjest ViViola

Ja, noe sånt... tror jeg går for sukkerfritt i starten... så kan jeg heller prøve å venne meg over til vann senere. En onde av gangen.

Jeg MÅ bare gjøre noe.

Det sitter jo mye "i hue", så det kan være en god løsning du skisserer.

Lykke til!

Helt feil ;(

Du tar feil. :-)

Man forbruker mer energi hvis man er 100 kilo enn hvis man er 70, gitt at andre parametere er like. Hvis jeg ikke husker feil, forbrenner man ca 30 kcal pr kilo pr døgn. Går man på slankekur, det være seg Grete Roede, Vektklubb eller hva som helst, får man høyere "kalorikvote" når man veier 120 kg enn når man veier 80, fordi man forbrenner flere kalorier når man er tyngre rett og slett. Det finnes masse dokumentasjon på dette. Her er et par linker.

http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=3

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=388439

http://www.helsenytt.no/artikler/sunn_slanking.htm

http://www.dinside.no/php/art.php?id=390143

Går fort med den kroppslige avvendingen... en uke det.

Men jeg drikker brus fordi jeg føler det trøster meg, og fordi det får tiden til å gå... tror jeg! Men man kan stå imot allikevel.

Tiden flyr uansett :) Jeg sluttet for litt over et år siden og har gått over på vann, ingen annen erstatning. Ha alltid kaldt vann tilgjengelig, sug på en mørk sjokoladebit når sukkerbehovet melder seg og du er kvitt den uvanen relativt raskt.

hidi, the scorpion

'Den eneste måten å gå ned i vekt på, er å redusere antall kalorier. Desto mindre aktiv, desto lavere kaloriinntak.'

Ingen som har protestert på det. Selvsagt må man redusere antallet kalorier for å gå ned i vekt. Eller for å si det på en annen måte, man må forbruke mer enn man inntar. Allikevel kan jeg spise mer enn venninna mi som er 50 kg lettere, og gå ned i vekt, enn hun kan spise hvis hun skal ned i vekt, noe hun forøvrig ikke trenger.

Jeg tror ikke du har forstått hva spørsmålet- eller mitt svar dreier seg om.

'Ja, din lege tar feil,'

Jeg syns du er både frekk og arrogant. Og fortsatt har du ikke svart på om du er spesialist på området.

Og du irettesetter SMIR for spørsmålet i denne tråden..

''Jeg syns du er både frekk og arrogant. Og fortsatt har du ikke svart på om du er spesialist på området.''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...