Gå til innhold

Slitsom nabo

Anbefalte innlegg

Gjest Uønskede besøk
Skrevet

Har en nabo, ikke nærmeste, som ikke er heelt i vater, har snakka med hu noenganger mest fordi hun bare begynner å snakke...

Nå har ting gått litt over streken, hun bare går rett inn i leiligheten, i dag stod hu å rev i døra som jeg selvfølgelig har begynt å låse.

Første gangen bare lo jeg når hun rusla rett inn og sa jeg var opptatt, men hva skal jeg si til en sånn person, vet ikke hva som feiler hu, men man ser det er noe galt for å si det sånn. Er ikke noe farlig, hu er koselig og grei, men det får være måte på.

_Er så redd for å såre vettu ;)

Skrevet

Det beste er å si det som det er, så kanskje hun forstår, hvis ikke må du bare ha døren låst og ikke slippe henne inn.

Skrevet

Her hjelper nok bare _veldig_ klare meldinger. Pell deg vekk, du får ikke lov til å gå rett inn her. Eller noe sånt.

Skrevet

Neste gang hun bare kommer rett inn, må du se meget forbløffet og sint ut. Si at "i all verden, kommer du inn her uten å ringe på? Er du klar over at det er helt ulovlig å bare gå inn i folks leiligheter på den måten? Hvis du vil vi skal ha et godt naboskap, så får du seg å pelle deg ut, og ringe på døren som vanlige folk!"

Skrevet

Folk med dårlige grenser er det mest slitsomme og irriterende som finnes. Og da gjelder bare en regel: Sett grenser klart og tydelig. Jeg hadde blitt gal hvis noen kom spaserende inn i min bolig, uten at jeg hadde åpnet døra for dem, og ønsket dem velkommen inn. Si klart i fra at her bor du, og at grensen går ved DIN dør.

Gjest midia
Skrevet

Hvis det "er noe med" denne naboen så kanskje hun har en verge/hjelp som du kunne ha forklart problemet for og fått til å ordne opp for deg.

Ilovenewyork
Skrevet

Mine foreldre har en sånn nabokjerring som har gått hos dem tre dager i uken i ca 30 år nå.

De er alfor høflige (eller dumme) til å si klart fra.

Min far pleier mange ganger å si han skal legge seg(så må min mor sitte igjen med henne) og da tar det ikke så lang tid før hun går hjemover,eller så skrur han volumet på tv`en opp,så det faktisk går ann å høre det han hadde tenkt å se på tv`en, da tar hun som regel tegningen.

Denne dama kan "jabbe",og det er klart at det blir mye det samme når hun kommer omtrent annenhver dag.

Så mitt råd til deg er å si ifra tidligst mulig,for det blir sikkert vanskligere jo lengre du venter.

Gjest Uønskede besøk
Skrevet

Hvis det "er noe med" denne naboen så kanskje hun har en verge/hjelp som du kunne ha forklart problemet for og fått til å ordne opp for deg.

Det har hun helt sikkert, for det er såpass rot oppi toppen, jeg tror hun bor sammen med moren sin, men er ikke helt sikker. Vil liksom ikke "ta en alvorsprat" med henne for jeg tror ikke det har noe for seg, men hvis moren hennes eller noen andre som tar seg av henne sier det kanskje det blir mottatt på en bedre måte.

Håper ikke hun er forelska i meg eller noe sånn, det hadde vært sååå typisk min uflaks ;)

Gjest en som får gjester som ringer på
Skrevet

Hadde ei slik ei jeg også.

Er selv mann og sørget for å være naken når gjesten kom neste gang. Da ble det plutselig slutt på å gå inn uten å ringe på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...