Gjest togli Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Pga en operasjon i begynnelsen av oktober ifjor var jeg sykemeldt fram til jul (altså nesten tre mnd). Arbeidsgiver forskutterte lønna, om det har noe å si... Vil jeg allikevel få feriepenger for den perioden jeg var sykemeldt? 0 Siter
annegunn Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Står ikke feriepengegrunnlaget på lønnsslippene fra i fjor? Jeg får full kvote feriepenger av min arbidsgiver (de forskutterer også) men om det er en fast regel aner jeg ikke. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Står ikke feriepengegrunnlaget på lønnsslippene fra i fjor? Jeg får full kvote feriepenger av min arbidsgiver (de forskutterer også) men om det er en fast regel aner jeg ikke. Hmm, jeg er så dårlig på å sjekke sånt - og samle på lønnsslippene :-( Er jo egentlig litt rart hvis man ikke får feriepenger av sykepenger? Da er det jo ikke alle som kan ta seg råd til operasjoner osv 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Nav utbetaler sykepenger for de første 48 sykepengedagene i en sykepengeperiode. http://www.nav.no/1073747766.cms Så det er opp til arbeidsgiveren din om vedkommende vil gi deg feriepenger for hele sykemeldingsperioden, eller bare for den perioden, hvor Nav dekker feriepengekostnadene. Hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. mai 2008 Skrevet 31. mai 2008 Nav utbetaler sykepenger for de første 48 sykepengedagene i en sykepengeperiode. http://www.nav.no/1073747766.cms Så det er opp til arbeidsgiveren din om vedkommende vil gi deg feriepenger for hele sykemeldingsperioden, eller bare for den perioden, hvor Nav dekker feriepengekostnadene. Hilsen Ok, takk for svar:) Jeg har hyggelig arbeidsgiver, så satser på at det går bra :-/ 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 1. juni 2008 Skrevet 1. juni 2008 Står ikke feriepengegrunnlaget på lønnsslippene fra i fjor? Jeg får full kvote feriepenger av min arbidsgiver (de forskutterer også) men om det er en fast regel aner jeg ikke. Det er nok ikke en fast regel, for vi får det ikke refundert av NAV lenger. Det står faktisk spesifisert på refusjonsskjemaet at feriepenger ikke skal være med i kravet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.