Gå til innhold

Delvis sykemeldt og feriepenger

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Pga en operasjon i begynnelsen av oktober ifjor var jeg sykemeldt fram til jul (altså nesten tre mnd). Arbeidsgiver forskutterte lønna, om det har noe å si...

Vil jeg allikevel få feriepenger for den perioden jeg var sykemeldt?

Skrevet

Står ikke feriepengegrunnlaget på lønnsslippene fra i fjor?

Jeg får full kvote feriepenger av min arbidsgiver (de forskutterer også) men om det er en fast regel aner jeg ikke.

Gjest togli
Skrevet

Jeg får full kvote feriepenger av min arbidsgiver (de forskutterer også) men om det er en fast regel aner jeg ikke.

Hmm, jeg er så dårlig på å sjekke sånt - og samle på lønnsslippene :-(

Er jo egentlig litt rart hvis man ikke får feriepenger av sykepenger? Da er det jo ikke alle som kan ta seg råd til operasjoner osv ;)

Gjest mandolina
Skrevet

Nav utbetaler sykepenger for de første 48 sykepengedagene i en sykepengeperiode.

http://www.nav.no/1073747766.cms

Så det er opp til arbeidsgiveren din om vedkommende vil gi deg feriepenger for hele sykemeldingsperioden, eller bare for den perioden, hvor Nav dekker feriepengekostnadene.

Hilsen

Gjest togli
Skrevet

Nav utbetaler sykepenger for de første 48 sykepengedagene i en sykepengeperiode.

http://www.nav.no/1073747766.cms

Så det er opp til arbeidsgiveren din om vedkommende vil gi deg feriepenger for hele sykemeldingsperioden, eller bare for den perioden, hvor Nav dekker feriepengekostnadene.

Hilsen

Ok, takk for svar:)

Jeg har hyggelig arbeidsgiver, så satser på at det går bra :-/

Persille1365381127
Skrevet

Det er nok ikke en fast regel, for vi får det ikke refundert av NAV lenger.

Det står faktisk spesifisert på refusjonsskjemaet at feriepenger ikke skal være med i kravet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...