Gå til innhold

Min andre kajaktur.

Anbefalte innlegg

Gjest Grågrønn
Skrevet

Etter litt motstand, ble jeg dratt med på en kajak tur i morges, over leden i Oslo.

Det var kjempegøy! Det er mye teknikk og balansetrening i kajakpadling!

Synes jeg fikk sånn taket på det, at jeg ble litt bråkjekk og forsøkte å ta av med sko og sokker ute på vannet. Dermed ble oppmerksomheten rettet bort fra bølgene og ned i båten! "Svusj"! Der gikk jeg rundt.

Vannet var varmt og godt, men jeg hadde jo ikke noen tørre klær. Dermed var det av med t-skjorten foran en klassekamerat (rødme). Jeg fikk låne hans genser.

Så var det tilbake, over Dyna fyr, over leden igjen. Så kom det en diger luksusbåt i full fres. Jeg var farlig nærme, og så at; dette går aldri bra!

Så jeg lukket øynene og lot det stå til. Bølgen skjærte over meg, og jeg ble igjen søkk våt, men holdt meg i båten denne gangen. (Stolt).

Lært ganske mye padle teknikk i dag, og lært hvordan jeg ikke skal oppføre meg, samt hvordan jeg bør gå inn i bølgene.

En deilig og hyggelig tur.

Kajak anbefales til alle som liker båtliv, men som ikke har råd til båt! ;-)

Gjest Grågrønn
Skrevet

Høres morsomt ut :-)

Det var det.

Og godt at jeg ikke var redd, var rolig bortsett fra et hyyyyl da jeg merket at jeg gikk rundt! :-)

Men jeg liker litt spenning, og dette var akkurat passe! :-)

Ha det riktig godt, vanilje.

Skrevet

Det var det.

Og godt at jeg ikke var redd, var rolig bortsett fra et hyyyyl da jeg merket at jeg gikk rundt! :-)

Men jeg liker litt spenning, og dette var akkurat passe! :-)

Ha det riktig godt, vanilje.

Hvordan fikk dere snudd båten midt på fjorden?

Så fint at du koser deg. Jeg ville vært livredd alle de nye båteierne uten sjøvett og med masse hestekrefter, men det går vel bra?

Gjest Grågrønn
Skrevet

Hvordan fikk dere snudd båten midt på fjorden?

Så fint at du koser deg. Jeg ville vært livredd alle de nye båteierne uten sjøvett og med masse hestekrefter, men det går vel bra?

Nei, altså, vi var på vei til land. Det var derfor jeg tok av meg skoene, jeg skulle etterhvert padle inn på stranda....! Fikk beskjed om å vente og holde meg i ro da, men ble litt bråkjekk så jeg tenkte at jeg skulle ordne sko og sånn i mens....

Var nære land :-) Ellers hadde det vært mye værre.

Jeg hadde nok ikke dratt over leden alene, men han jeg padlet med har padlet veldig mye og er flink, så da gikk det fint. Så lenge man holder seg unna den, så er det lite båter som forstyrrer, så sånn sett går det veldig fint å padle i Oslofjorden.

Var en fin tur. :-)

Skrevet

Nei, altså, vi var på vei til land. Det var derfor jeg tok av meg skoene, jeg skulle etterhvert padle inn på stranda....! Fikk beskjed om å vente og holde meg i ro da, men ble litt bråkjekk så jeg tenkte at jeg skulle ordne sko og sånn i mens....

Var nære land :-) Ellers hadde det vært mye værre.

Jeg hadde nok ikke dratt over leden alene, men han jeg padlet med har padlet veldig mye og er flink, så da gikk det fint. Så lenge man holder seg unna den, så er det lite båter som forstyrrer, så sånn sett går det veldig fint å padle i Oslofjorden.

Var en fin tur. :-)

Så flott da. Jeg trodde det var mye bølger jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...