Gå til innhold

Medisiner og vektoppgang.

Anbefalte innlegg

Gjest blankt navn
Skrevet

Hmm..Nå har jeg faktisk nesten doblet vekta mi da pga. medisiner- diverse sådan- hovedsak Zyprexa.

Med denne doblinga er det ikke lett å komme igang med trening, selv om jeg har trent noenlunde regelmessig siste året..

Kostholdet har endel å si- men jeg fikk faktisk beskjed av ernæringsfysiolog at jeg spiste for lite og at kroppen derfor gikk på sparebluss- i tillegg til vann i kroppen og vektoppgang av meds...

Jeg vil heller være tynn og syk enn frisk og feit...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

3

• Babette

2

• Glimtipper

2

• Soulshine

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest D*lilith
Skrevet

Hmm..Nå har jeg faktisk nesten doblet vekta mi da pga. medisiner- diverse sådan- hovedsak Zyprexa.

Med denne doblinga er det ikke lett å komme igang med trening, selv om jeg har trent noenlunde regelmessig siste året..

Kostholdet har endel å si- men jeg fikk faktisk beskjed av ernæringsfysiolog at jeg spiste for lite og at kroppen derfor gikk på sparebluss- i tillegg til vann i kroppen og vektoppgang av meds...

Jeg vil heller være tynn og syk enn frisk og feit...

Enig,det er ikke lett å være feit!

Og det med at man spiser for mye stemmer ikke alltid.

Gjest D*lilith
Skrevet

Det kan jeg jo underskrive på ;)

Samtidig så har det litt med selvverd å gjøre. Føler man at man er verdt noe selv, selv om man er tykk, så har man det greit likevel.

Som syk, er livskvaliteten svært redusert. Enten har man kanskje smerter som gjør at man ikke klarer å fungere fysisk. Eller man har angst eller depresjoner eller andre alvorlige psykiske kvaler som gjør at man ikke fungerer mentalt eller emosjonelt.

I min verden vil både fysisk og psykisk sykdom forringe livskvaliteten i større grad enn overvekten min gjør.

Føler meg ikke verdt så mye i grunn,men må prøve å jobbe med det,alt henger sammen på en måte.

Det er utrolig hva piller kan gjøre,skulle hatt noen andre piller som jeg mister matlysten av.

Skrevet

Føler meg ikke verdt så mye i grunn,men må prøve å jobbe med det,alt henger sammen på en måte.

Det er utrolig hva piller kan gjøre,skulle hatt noen andre piller som jeg mister matlysten av.

Uff det er ikke lett.

Du er jo mye verdt, det er bare at det kan være vanskelig å se selv. Og ofte synes man det er vanskelig å fokusere på det som er positivt ved en selv - ikke sant?

Kan du liste opp ting ved deg selv som er positivt, og kanskje lese den lista minst 1 gang om dagen?

Kanskje det vil hjelpe deg til å se at du er verdt mye, mye mer enn du føler nå.

Gjest D*lilith
Skrevet

Uff det er ikke lett.

Du er jo mye verdt, det er bare at det kan være vanskelig å se selv. Og ofte synes man det er vanskelig å fokusere på det som er positivt ved en selv - ikke sant?

Kan du liste opp ting ved deg selv som er positivt, og kanskje lese den lista minst 1 gang om dagen?

Kanskje det vil hjelpe deg til å se at du er verdt mye, mye mer enn du føler nå.

Kan jo gjøre det ja,takk : )

Gjest Dukker
Skrevet

Samfunnet er jo oss - hvorfor lar vi oss påvirke så mye av dette? Man behøver jo bare ta seg en tur ut og se at realiteten ikke er det man ser i glossy magasiner. Hvorfor velger vi det "uvirkelige" forbildet i stedet for det virkelige? Der er det plass til alle farger og fasonger.

Jeg forstår at barn/ungdom lar seg påvirke, men vi voksne?

Og hvordan influerer dette barna våre hvis vi også ser opp til disse "uvirkelige" forbildene?

'' Man behøver jo bare ta seg en tur ut og se at realiteten ikke er det man ser i glossy magasiner''

Nå terger jeg sikkert på meg alle og enhver her, men realiteten er at alt for mange av oss er alt for overvektige/feite. Så å sammenligne seg med "det normale" er faktisk kanskje ikke så smart lenger, da den "normale" nordmann faktisk er overvektig.

Gjest Dukker
Skrevet

'' Man behøver jo bare ta seg en tur ut og se at realiteten ikke er det man ser i glossy magasiner''

Nå terger jeg sikkert på meg alle og enhver her, men realiteten er at alt for mange av oss er alt for overvektige/feite. Så å sammenligne seg med "det normale" er faktisk kanskje ikke så smart lenger, da den "normale" nordmann faktisk er overvektig.

Jeg bør vel kanskje legg til at de er kanskje ikke så normalvektige de vi ser i glossy magasiner heller. Et sted midt imellom er kanskje det mest fornuftige.

Skrevet

Jeg bør vel kanskje legg til at de er kanskje ikke så normalvektige de vi ser i glossy magasiner heller. Et sted midt imellom er kanskje det mest fornuftige.

Og ikke er de alle så "perfekte" som de ser ut i bladene heller. De retusjeres både her og der.

Gjest hallosann
Skrevet

Overvekt er i ferd med og bli et verdensomspennende problem. Men det er stor forskjell på litt overvekt og syklig overvekt. Så når jeg henviser til realiteten er det mer at der ser man mangfoldet, som utgjør det "normale" - at vi er forskjellige.

Hva som er normalt vet jeg ikke hvem som skal definere :) Men de du ser i glossy magasiner er i hvertfall "uvirkelige" og ikke noe og ha som idealer. De ser, som en annen skriver her, annerledes ut i virkeligheten også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...