Gjest Jesper_A Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Hei! Noen som har tips til en bærbar pc for tekstbehandling? Skal skrive mye på den, men blir litt regneark og slikt også. Ikke noe spill eller fikse greier. Sett litt på Asus Eee 4G, noen som har forsøkt denne? http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=83471 Det viktigste er vel at det ikke er mye viftestøy og et godt tastatur. Setter umåtelig pris på innspill og eventuelle tips 0 Siter
citoyen Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 EEE-maskinen er et morsomt leketøy, men ikke egnet for mye skrivearbeid. Tastaturet er altfor lite til å skrive mye på, og skjermen også for liten til å få skikkelig oversikt. Jeg ville ikke satset på noe med mindre enn 12" skjerm, mindre enn det så blir tastaturet for smått også. 0 Siter
Gjest heyheymymy Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 EEE-maskinen er et morsomt leketøy, men ikke egnet for mye skrivearbeid. Tastaturet er altfor lite til å skrive mye på, og skjermen også for liten til å få skikkelig oversikt. Jeg ville ikke satset på noe med mindre enn 12" skjerm, mindre enn det så blir tastaturet for smått også. Jeg er uenig med deg der, jeg brukte selv en bærbar til tekstbehandlig. og det gikk helt smertefritt. Å venne seg til et mindre tastatur er for meg en vanesak. Om jeg har penger i august så kommer jeg til å kjøpe med en "eee" I steden for en "slepebar" eller en ståbar. 0 Siter
citoyen Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Jeg er uenig med deg der, jeg brukte selv en bærbar til tekstbehandlig. og det gikk helt smertefritt. Å venne seg til et mindre tastatur er for meg en vanesak. Om jeg har penger i august så kommer jeg til å kjøpe med en "eee" I steden for en "slepebar" eller en ståbar. En bærbar til tekstbehandling er overhodet ikke noe problem. Jeg bruker selv en 12" til det formålet. Men har du prøvd å skrive touch på EEE-maskinen? Du skal ha svært små hender for at det skal bli noe særlig fart på skrivingen. 0 Siter
Gjest heyheymymy Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 En bærbar til tekstbehandling er overhodet ikke noe problem. Jeg bruker selv en 12" til det formålet. Men har du prøvd å skrive touch på EEE-maskinen? Du skal ha svært små hender for at det skal bli noe særlig fart på skrivingen. Okey. Er det mange som kan touch? Har fått inntrykk av at de fleste bruker - skriv på tastatur-metoden. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 En bærbar til tekstbehandling er overhodet ikke noe problem. Jeg bruker selv en 12" til det formålet. Men har du prøvd å skrive touch på EEE-maskinen? Du skal ha svært små hender for at det skal bli noe særlig fart på skrivingen. Bruk løs tastatur og mus, da blir det mer fart på tingene. Hilsen 0 Siter
citoyen Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Bruk løs tastatur og mus, da blir det mer fart på tingene. Hilsen Joa, men det gidder man jo ikke dra med seg når man er på farten 0 Siter
citoyen Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Okey. Er det mange som kan touch? Har fått inntrykk av at de fleste bruker - skriv på tastatur-metoden. Jeg går ut fra at de fleste som driver mye med tekstbehandling skriver en eller annen form for touch. Men noen statistikk har jeg ikke. EEE kan muligens funke hvis du bare skriver med pekefingrene, men for en person som planlegger å skrive mye vil jeg absolutt anbefale å prøve den først i alle fall. Jeg har ennå ikke snakket med noen som synes maskinen er behagelig å skrive på i lengden, og jeg kjenner en god del som har skaffet seg denne maskinen. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Joa, men det gidder man jo ikke dra med seg når man er på farten Nei bare til hjemmebruk 0 Siter
Gjest Jesper_A Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 EEE-maskinen er et morsomt leketøy, men ikke egnet for mye skrivearbeid. Tastaturet er altfor lite til å skrive mye på, og skjermen også for liten til å få skikkelig oversikt. Jeg ville ikke satset på noe med mindre enn 12" skjerm, mindre enn det så blir tastaturet for smått også. Nei, der har du vel rett. Det blir kanskje vel smått. Det som er fristende er jo å ikke ha noen bråkende harddisk. Tror også at det blir en del mer viftestøy med Celeron prosesor. Det er en del bærbare til rundt 3-4000 nå på hw.no, og jeg får ikke prøvd alle slik at jeg finner ut hvem som er best tastatur på. 0 Siter
Gjest Morten_bp Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Jeg ville gått for Lenovo'en her: http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=82014 Ellers kommer Eee i ny utgave med 92% av naturlig tastaturstørrelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.