Gå til innhold

Hårfjerning nå om sommeren

Anbefalte innlegg

Gjest Hårfjerning
Skrevet

Hei.

Hva er din erfaring på hva som er best mtp hårfjerning på beina, armhuler, bekinilinje osv ?

Takknemlig for svar :)

Gjest Elextra
Skrevet

Tviler på at det er det beste, men jeg tyr til høvelen, for enkelthets - og tilgjengelighetens - skyld.

Skrevet

I vinter to jeg to laserbehandlinger. Det har vært vellykket. Spesielt på bikinilinjen/hake. Mye mindre hår enn jeg hadde før. Men det er jo for sent å gjøre nå (+ at det er dyrt.)

Det resterende håret vokser jeg (bruker enten varmvoks eller disse papirstipene med voks på). Under armene barberer jeg.

Skrevet

Voks i salong :)

Tenker å prøve dette i sommer, da jeg har hatt to-tre mislykkede forsøk med voksing på egenhånd. Men før voksing må hårene få gro litt, er det ikke så? Hvor lenge må de få vokse fritt...? Evt hvor lange må de være?

Og blir leggene såre/rød første dagen eller no? Sånn at jeg bør gjøre det et par dager før den dagen jeg vil ha glatte, fine legger (bryllupsdagen min)? Hvor lenge holder det seg?

Gjest Hårfjerning
Skrevet

Jeg bruker veet.

Har hørt at veet skal svi noe j*** ? Dessuten at det er dårlig resultat?

Gjest D*lilith
Skrevet

Har hørt at veet skal svi noe j*** ? Dessuten at det er dårlig resultat?

Jeg syns resultatet er veldig bra : )

Det svir ikke på legger og under armer,men jeg prøvde intim barbering..og fyttikatta det var drepen det,aldri mer!

Skrevet

Jeg bruker høvel i dusjen som jeg alltid har gjort. Har ikke særlig mye uønsket hår.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg bruker hårklippemaskinen på leggene og under armene.

Leggene mine er overgrodd av hår, mye mer enn på leggene til mannen min.

Hilsen

Persille1365381127
Skrevet

Tenker å prøve dette i sommer, da jeg har hatt to-tre mislykkede forsøk med voksing på egenhånd. Men før voksing må hårene få gro litt, er det ikke så? Hvor lenge må de få vokse fritt...? Evt hvor lange må de være?

Og blir leggene såre/rød første dagen eller no? Sånn at jeg bør gjøre det et par dager før den dagen jeg vil ha glatte, fine legger (bryllupsdagen min)? Hvor lenge holder det seg?

''Men før voksing må hårene få gro litt, er det ikke så? Hvor lenge må de få vokse fritt...? Evt hvor lange må de være? ''

Jo, det stemmer. De bør være over en halv cm lange, så du burde spare fem til ti dager før voksing. Jo lenger du sparer - jo bedre resultat får du.

''Og blir leggene såre/rød første dagen eller no? Sånn at jeg bør gjøre det et par dager før den dagen jeg vil ha glatte, fine legger (bryllupsdagen min)?''

Ja, de blir gjerne litt rødflammete. Du skal ikke være i solen samme dag, og ikke bruke sterke kremer el. Det lønner seg å gjøre det to dager før du skal noe :)

''Hvor lenge holder det seg?''

Tja, varierer jo litt med hårveksten din da. Men jeg er HELT fin i en drøy uke, så er det noen hår jeg tar med pinsett 2. og 3. uken - siste uken før ny voksing er virkelig ikke bra... Fordelen er at hårene blir lysere og tynnere, og færre :)

Persille1365381127
Skrevet

Jeg bruker hårklippemaskinen på leggene og under armene.

Leggene mine er overgrodd av hår, mye mer enn på leggene til mannen min.

Hilsen

Prøv voksing, da blir det mindre :)

Gjest mora2
Skrevet

Bruker bare høvel jeg...

Må gjøres ganske ofte, men går så kjapt.

Min favoritt er den nye til Venus.Den lilla med "geleputer".

Verdens beste :0)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns resultatet er veldig bra : )

Det svir ikke på legger og under armer,men jeg prøvde intim barbering..og fyttikatta det var drepen det,aldri mer!

På meg svir det på leggene og under armene også, for det må virke mye lenger enn det som står på pakka. Har ikke veldig kraftig hårvekst, men funker uansett ikke med 5-10 min.

Gjest D*lilith
Skrevet

På meg svir det på leggene og under armene også, for det må virke mye lenger enn det som står på pakka. Har ikke veldig kraftig hårvekst, men funker uansett ikke med 5-10 min.

Uff da,ikke godt når det svir da : (

Jeg pleier å la det virke i tre minutter,og det funker for meg,men jeg har lite hår da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...