Gå til innhold

Rotete leiligheter til salgs

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

svinser litt rundt på FINN, og så oppdager jeg en leilighet som har ligget ute siden i høst. Det er en nesten ny leilighet, nytt og pent interiør, men så har de som bor der stappet den full av ting og tang, alt pent, men så rotete! Overasker meg at ikke megler eller fotograf foreslår at de skal fjerne noen ting. Det hjelper lite på intrykket at de har pyntet badet med kubbelys og matchende håndklær så lenge vi ser tannkremtuber, neglelakkfjerner, deo, rengjøringsmidler og strødd rundt.

Skrevet

Leste i helgens VG at det stort sett er et storbyfenomen at leilighetene strigles og strippes for personlige eiendeler før salg. At det er en gjennomgående minimalistisk trend der stylistene gjerne bruker de samme møblene i flere leiligheter og at det hele er kunstig. I distriktene er de "ikke redde for å vise at det bor folk (og barn) i leilighetene", i byene er leilighetene strippet for leker og barnerom. Det var røde og grønne rom, gamle trimsykler og dagens VG på bordet etc. De får solgt boligene likevel.

Men jeg skjønner hva du sier, og er enig i at dersom leiligheten ikke har blitt solgt på lang tid, bør noe forsøkes/endres for å få fart på salget. :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Leste i helgens VG at det stort sett er et storbyfenomen at leilighetene strigles og strippes for personlige eiendeler før salg. At det er en gjennomgående minimalistisk trend der stylistene gjerne bruker de samme møblene i flere leiligheter og at det hele er kunstig. I distriktene er de "ikke redde for å vise at det bor folk (og barn) i leilighetene", i byene er leilighetene strippet for leker og barnerom. Det var røde og grønne rom, gamle trimsykler og dagens VG på bordet etc. De får solgt boligene likevel.

Men jeg skjønner hva du sier, og er enig i at dersom leiligheten ikke har blitt solgt på lang tid, bør noe forsøkes/endres for å få fart på salget. :)

Man behøver ikke strigle og strippe, men det kan være en fordel å rydde. En overmøblert og rotete leilighet virker så mye mindre.

illuminatum
Skrevet

Kanskje de sliter med det samme som meg og har en leieboer i boligen som skal selges.

Ikke så lett å få de til å tømme leiligheten for personlige eiendeler.

Skrevet

Man behøver ikke strigle og strippe, men det kan være en fordel å rydde. En overmøblert og rotete leilighet virker så mye mindre.

Jeg er enig med deg. Jeg ville også ryddet vekk de meste av mine personlige ting. Sikkert strippet og striglet litt også ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...