Gå til innhold

Alternative tanker.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Hva syns du om alternativbevegelsen?

Er det noe i det de tror på,eller er det bare humbug?

Jeg tror på mye av det : )

Gjest D*lilith
Skrevet

Enkelte ting tror jeg det kan være endel/mye i, som for eksempel dette med reinkarnasjon. Jeg tror sjelen vår fødes på nytt, og at man i prinsippet kan hente frem igjen minnene til "de andre".

Også var det på Schrødingers Katt om en teori om at det er mulig å se inn i fremtiden, og at enkelte i en viss grad klarer å benytte seg av dette.

Men jeg tror definitivt IKKE på healing. =D

Og jeg tror definitivt IKKE på tarot og astrologi.

Så det er litt sammensatt.

Jeg tror også på reinkarnasjon : )

Hadde jo vært merkelig om det var bare dette livet,så var det over liksom,nei det er mer mellom himmel og jord.

Det var healing som reddet meg da jeg var skikkelig dårlig,fikk mere krefter litt etter litt.

Samtidig gikk jeg til psykolog,men hun syns det var spennede alt dette "rare" jeg opplevde,og oppmuntret meg til det,hun såg på meg som dårlig men trodde jeg hadde evner.

Gjest D*lilith
Skrevet

Ja - hvordan er det egentlig mulig å _ikke_ tenke? Jeg kan umulig klare å forestille meg det. Når man sovner så stopper man aldri å tenke, selv om grensene flyter litt over mellom "drøm" og "virkelighet".

Så jeg tror på reinkarnasjon.

For å utdype mer så tror jeg "dette" egentlig ikke er noe mer enn en drøm. For ikke sant, når man drømmer på den "vanlige måten", da skjønner man jo ikke at det er en drøm, og man er fullstendig "inne" i drømmens logikk.

Det vil også forklare det umulige spørsmålet med hva rom og materie er for noe - det er rett og slett bare drømmer.

Men selvsagt reiser dette nye spørsmål igjen.

Jeg tror at hele livet er en drøm,men når man dør så våkner man.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg tror når man da "våkner" igjen kommer inn i nok en drøm. =)

Ja ALT i universet er jo igrunn bygget på drømmer og illusjoner ; )

Skrevet

Når man vet at f.eks akupunktur har eksistert i flere tusen år, og homeopati har fungert uendret i over 200, så mener jeg det sier seg selv at det må være noe i det.

Jeg tror det ville dødd ut og blitt borte om det ikke fungerte.

At jeg i tillegg har sett fantastiske resultater hjelper jo også ;)

Jeg tror også at det finnes mennesker som har evner som overgår det vi anser som "normalt".

Og, jeg tror det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det vi vet :)

Skrevet

Jeg har vel hatt alternative tanker siden 13 års alderen, og har erfart mye.. Mye er humbug, men masse er også virkelighet. Det gjelder å være selektiv i den infoen man kommer over, og heller ikke stenge for det som ikke funker med en gang, det kommer til enn etterhvert.

Ser SMIR nevner tarot, og dette har jeg drevet masse med... Og det er endel "myter" rundt tarot som er 100% feil. Tarot kortene er jo bare en veileder for den som legger, det er bilder som kan settes sammen for å veilede leseren, og utfallet kan forandre seg såklart om man da ikke velger å følge rådet, for det er jo bare et råd for det spørsmålet enn setter... Har jo funnet ut, feilet og lært i denne perioden på godt over 20 år;) og hemmligheten ligger nok i den som leser og hvordan de bruker kortene, og det er helt klart forskjell på de som tjener store penger på dette, enn de som gjør det gratis...

Også tenke seg til, kunna enda opp som satanist, for det var jeg da jeg var 12;) helt til jeg fant ut at de offret levende barn og katter... hehe

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg har vel hatt alternative tanker siden 13 års alderen, og har erfart mye.. Mye er humbug, men masse er også virkelighet. Det gjelder å være selektiv i den infoen man kommer over, og heller ikke stenge for det som ikke funker med en gang, det kommer til enn etterhvert.

Ser SMIR nevner tarot, og dette har jeg drevet masse med... Og det er endel "myter" rundt tarot som er 100% feil. Tarot kortene er jo bare en veileder for den som legger, det er bilder som kan settes sammen for å veilede leseren, og utfallet kan forandre seg såklart om man da ikke velger å følge rådet, for det er jo bare et råd for det spørsmålet enn setter... Har jo funnet ut, feilet og lært i denne perioden på godt over 20 år;) og hemmligheten ligger nok i den som leser og hvordan de bruker kortene, og det er helt klart forskjell på de som tjener store penger på dette, enn de som gjør det gratis...

Også tenke seg til, kunna enda opp som satanist, for det var jeg da jeg var 12;) helt til jeg fant ut at de offret levende barn og katter... hehe

Tarot kort har jeg også,men brukte dem mere før...det alternative har liksom "sklidd litt ut" her,men jeg har innteresse for det fremdeles.

Gjest D*lilith
Skrevet

Når man vet at f.eks akupunktur har eksistert i flere tusen år, og homeopati har fungert uendret i over 200, så mener jeg det sier seg selv at det må være noe i det.

Jeg tror også at det finnes mennesker som har evner som overgår det vi anser som "normalt".

Ja det er når man ser at det hjelper,man blir mindre skeptisk : )

Skrevet

Kan du vise til et eneste sted/kilde som beviser at homeopati fungerer? Hvis det gjør det, hvorfor kan det aldri påvises noen virkning under kontrollerte forsøk?

Skrevet

Tarot kort har jeg også,men brukte dem mere før...det alternative har liksom "sklidd litt ut" her,men jeg har innteresse for det fremdeles.

Hos meg sklir det ut rett som det er;) Men jeg mister ikke de evner jeg isitter uansett;)

Det blir som å sykkle ( som de sier ) man glemmer det aldri:)

Men jeg trenger heldigvis ikke kortene for å kunne "se" lengre... bare når jeg er usikker og trenger et bilde å legge ved, om du skjønner :)

Gjest D*lilith
Skrevet

Hos meg sklir det ut rett som det er;) Men jeg mister ikke de evner jeg isitter uansett;)

Det blir som å sykkle ( som de sier ) man glemmer det aldri:)

Men jeg trenger heldigvis ikke kortene for å kunne "se" lengre... bare når jeg er usikker og trenger et bilde å legge ved, om du skjønner :)

Ja skjønner : )

Det jeg syns er rart er at jeg "ser" mindre nå enn før,det ble for mye for meg,fikk "inn" alt mulig på en gang,så jeg tok antipsykotika en periode for å roe det ned,og det hjalp også.

Det stengte igjen "kanalene".

Så sluttet jeg med medisinene i desember,siden har jeg vært mindre "følsom" enn tidligere,håper jo det kommer tilbake,men ikke så sterkt som før da.

Hvis du "ser",kan du "se" noe om det kommer tilbake?

Skrevet

Ja skjønner : )

Det jeg syns er rart er at jeg "ser" mindre nå enn før,det ble for mye for meg,fikk "inn" alt mulig på en gang,så jeg tok antipsykotika en periode for å roe det ned,og det hjalp også.

Det stengte igjen "kanalene".

Så sluttet jeg med medisinene i desember,siden har jeg vært mindre "følsom" enn tidligere,håper jo det kommer tilbake,men ikke så sterkt som før da.

Hvis du "ser",kan du "se" noe om det kommer tilbake?

Man må bare enkelt lære seg å stenge av, det er ikke enkelt, men forsøke å ikke trigge det, kan virke litt kynisk men man kan ikke ta inn alt.

Man mister det heller ikke, det ligger der, og antipsykotika kan ikke fjerne desse evenen , for det ligger latent i alle.

Det er bare å begynne å meditere, for å hente det fram, men du må også lære deg å stenge kanalene. Jeg "rister" det bort på en måte, og forteller underbevistheten min om å lukke... Kommer til en etterhvert;) men ja... man kan føle at man blir sprø i starten, masse intrykk osv å sortere... så ikke lett;)

Gjest D*lilith
Skrevet

Man må bare enkelt lære seg å stenge av, det er ikke enkelt, men forsøke å ikke trigge det, kan virke litt kynisk men man kan ikke ta inn alt.

Man mister det heller ikke, det ligger der, og antipsykotika kan ikke fjerne desse evenen , for det ligger latent i alle.

Det er bare å begynne å meditere, for å hente det fram, men du må også lære deg å stenge kanalene. Jeg "rister" det bort på en måte, og forteller underbevistheten min om å lukke... Kommer til en etterhvert;) men ja... man kan føle at man blir sprø i starten, masse intrykk osv å sortere... så ikke lett;)

Ja får sette igang å meditere ; )

Så flott at du har lært deg å stenge av,det er noe jeg må ære meg også.

Skrevet

Kan du vise til et eneste sted/kilde som beviser at homeopati fungerer? Hvis det gjør det, hvorfor kan det aldri påvises noen virkning under kontrollerte forsøk?

Min egen kropp er bevis godt nok for meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...