Gjest best wishes Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Har vond i ryggen fra tid til annen. Jeg svømmer, men synes ikke alltid at det hjelper. Er det andre idretter som er bra for ryggen? 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Gå tur i ulendt terreng, ikke på asfalt men i skogsterreng, det styrker musklene i ryggen. Hilsen 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Jeg kjenner ei som har begynt på ryggskole nettopp og god, gammeldags linjegymnastikk er tingen. ) I tillegg vil jeg som gammel hestejente selvfølgelig anbefale ridning. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Jeg kjenner ei som har begynt på ryggskole nettopp og god, gammeldags linjegymnastikk er tingen. ) I tillegg vil jeg som gammel hestejente selvfølgelig anbefale ridning. Men sitter man ikke ganske krokbøyd når man rir da? Ridd en del i barndommmen selv. Og hvor kan jeg ri i Oslo uten å gå på rideskole først? 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Men sitter man ikke ganske krokbøyd når man rir da? Ridd en del i barndommmen selv. Og hvor kan jeg ri i Oslo uten å gå på rideskole først? ''Men sitter man ikke ganske krokbøyd når man rir da? Ridd en del i barndommmen selv.'' Krokbøyd?!?! Nei! Du skal sitte så rett og fint i ryggen at! ) I sprangridning skal du lene deg fremover og sånt, men i vanlig ridning sitter du rett i ryggen. "Og hvor kan jeg ri i Oslo uten å gå på rideskole først?" Det vet jeg ikke, men det finnes helt sikkert ridekurs for voksne som du kan melde deg på. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 ''Men sitter man ikke ganske krokbøyd når man rir da? Ridd en del i barndommmen selv.'' Krokbøyd?!?! Nei! Du skal sitte så rett og fint i ryggen at! ) I sprangridning skal du lene deg fremover og sånt, men i vanlig ridning sitter du rett i ryggen. "Og hvor kan jeg ri i Oslo uten å gå på rideskole først?" Det vet jeg ikke, men det finnes helt sikkert ridekurs for voksne som du kan melde deg på. Slike ridekurs koster ofte flere tusen kroner., Det har jeg ikke råd til. Det er dyrt nok med turridning i ny og ne. 0 Siter
Lucretia Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Prøv magedans! Det sies å hjelpe mot ryggplager, og er dessuten veldig gøy, og langt ifra så vanskelig som det ser ut 0 Siter
frosken Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Men sitter man ikke ganske krokbøyd når man rir da? Ridd en del i barndommmen selv. Og hvor kan jeg ri i Oslo uten å gå på rideskole først? Hvis du har utstrålende smerter i bena fra ryggen, så skal du i utgangspunktet ikke ri. 0 Siter
frosken Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Dersom du vil trene for å motvirke tendens til ryggplager, så vil trening som fokuserer på stabilisering av den dype ryggmuskulaturen være mest egnet. Dette kan enten gjøres hos fysioterapeut som bruker Red Core systemet, eller på treningssenter. 0 Siter
Rith Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Hvis du har utstrålende smerter i bena fra ryggen, så skal du i utgangspunktet ikke ri. Da blir det doggy i stedet! ) Bare MÅTTE 0 Siter
mrxx Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Du skal trene magemsukler og et apparat som heter TerapiMaster, den er sært bra. Jeg er plaget med ryggen og klarte blant annet ikke å ligge på magen, selv om jeg liker det godt. Men etter at jeg begynte med TM, så er jeg veldig bra og kan fint ligge på magen i lang tid. Jeg haltet ett år etter en skikkelig smell i ryggen, men etter at jeg begynte med TM så forsvant det også. 0 Siter
Rith Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Gå tur i ulendt terreng, ikke på asfalt men i skogsterreng, det styrker musklene i ryggen. Hilsen Er du legen min? 0 Siter
GeirB Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Sykling og ikkje minst lange fjellturer i ulendt terreng. 0 Siter
frosken Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Du skal trene magemsukler og et apparat som heter TerapiMaster, den er sært bra. Jeg er plaget med ryggen og klarte blant annet ikke å ligge på magen, selv om jeg liker det godt. Men etter at jeg begynte med TM, så er jeg veldig bra og kan fint ligge på magen i lang tid. Jeg haltet ett år etter en skikkelig smell i ryggen, men etter at jeg begynte med TM så forsvant det også. TerapiMaster har visstnok skiftet navn til Redcord. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Sykling og ikkje minst lange fjellturer i ulendt terreng. Det siste er ikke noe jeg kan gjøre ukentlig, men sykle gjør jeg. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Hvis du har utstrålende smerter i bena fra ryggen, så skal du i utgangspunktet ikke ri. ikke tilfelle hos meg i hvertfall. hos meg sitter smertene i korsryggen. 0 Siter
mrxx Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 TerapiMaster har visstnok skiftet navn til Redcord. Det er mulig, det har jeg ikke hørt noe om før nå. 0 Siter
frosken Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 ikke tilfelle hos meg i hvertfall. hos meg sitter smertene i korsryggen. Da er det færre begrensninger mht hva slags aktivitet du kan drive med :-) 0 Siter
frosken Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Det er mulig, det har jeg ikke hørt noe om før nå. Grunnen til at jeg nevnte det var mest for å si at det var samme type trening jeg nevner et annet sted i tråden :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Grunnen til at jeg nevnte det var mest for å si at det var samme type trening jeg nevner et annet sted i tråden :-) Aaahaaa:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.