Gå til innhold

Hvilken idrett er best mot ryggplager?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Har vond i ryggen fra tid til annen. Jeg svømmer, men synes ikke alltid at det hjelper.

Er det andre idretter som er bra for ryggen?

Gjest mandolina
Skrevet

Gå tur i ulendt terreng, ikke på asfalt men i skogsterreng, det styrker musklene i ryggen.

Hilsen

Skrevet

Jeg kjenner ei som har begynt på ryggskole nettopp og god, gammeldags linjegymnastikk er tingen. :o)

I tillegg vil jeg som gammel hestejente selvfølgelig anbefale ridning.

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg kjenner ei som har begynt på ryggskole nettopp og god, gammeldags linjegymnastikk er tingen. :o)

I tillegg vil jeg som gammel hestejente selvfølgelig anbefale ridning.

Men sitter man ikke ganske krokbøyd når man rir da? Ridd en del i barndommmen selv. Og hvor kan jeg ri i Oslo uten å gå på rideskole først?

Skrevet

Men sitter man ikke ganske krokbøyd når man rir da? Ridd en del i barndommmen selv. Og hvor kan jeg ri i Oslo uten å gå på rideskole først?

''Men sitter man ikke ganske krokbøyd når man rir da? Ridd en del i barndommmen selv.''

Krokbøyd?!?! Nei! Du skal sitte så rett og fint i ryggen at! :o) I sprangridning skal du lene deg fremover og sånt, men i vanlig ridning sitter du rett i ryggen.

"Og hvor kan jeg ri i Oslo uten å gå på rideskole først?"

Det vet jeg ikke, men det finnes helt sikkert ridekurs for voksne som du kan melde deg på.

Gjest best wishes
Skrevet

''Men sitter man ikke ganske krokbøyd når man rir da? Ridd en del i barndommmen selv.''

Krokbøyd?!?! Nei! Du skal sitte så rett og fint i ryggen at! :o) I sprangridning skal du lene deg fremover og sånt, men i vanlig ridning sitter du rett i ryggen.

"Og hvor kan jeg ri i Oslo uten å gå på rideskole først?"

Det vet jeg ikke, men det finnes helt sikkert ridekurs for voksne som du kan melde deg på.

Slike ridekurs koster ofte flere tusen kroner., Det har jeg ikke råd til. Det er dyrt nok med turridning i ny og ne.

Skrevet

Prøv magedans! Det sies å hjelpe mot ryggplager, og er dessuten veldig gøy, og langt ifra så vanskelig som det ser ut :)

Skrevet

Hvis du har utstrålende smerter i bena fra ryggen, så skal du i utgangspunktet ikke ri.

Skrevet

Dersom du vil trene for å motvirke tendens til ryggplager, så vil trening som fokuserer på stabilisering av den dype ryggmuskulaturen være mest egnet. Dette kan enten gjøres hos fysioterapeut som bruker Red Core systemet, eller på treningssenter.

Skrevet

Hvis du har utstrålende smerter i bena fra ryggen, så skal du i utgangspunktet ikke ri.

Da blir det doggy i stedet! ;)) Bare MÅTTE

Skrevet

Du skal trene magemsukler og et apparat som heter TerapiMaster, den er sært bra.

Jeg er plaget med ryggen og klarte blant annet ikke å ligge på magen, selv om jeg liker det godt. Men etter at jeg begynte med TM, så er jeg veldig bra og kan fint ligge på magen i lang tid.

Jeg haltet ett år etter en skikkelig smell i ryggen, men etter at jeg begynte med TM så forsvant det også.

Skrevet

Gå tur i ulendt terreng, ikke på asfalt men i skogsterreng, det styrker musklene i ryggen.

Hilsen

Er du legen min? ;)

Skrevet

Sykling og ikkje minst lange fjellturer i ulendt terreng.

Skrevet

Du skal trene magemsukler og et apparat som heter TerapiMaster, den er sært bra.

Jeg er plaget med ryggen og klarte blant annet ikke å ligge på magen, selv om jeg liker det godt. Men etter at jeg begynte med TM, så er jeg veldig bra og kan fint ligge på magen i lang tid.

Jeg haltet ett år etter en skikkelig smell i ryggen, men etter at jeg begynte med TM så forsvant det også.

TerapiMaster har visstnok skiftet navn til Redcord.

Gjest best wishes
Skrevet

Sykling og ikkje minst lange fjellturer i ulendt terreng.

Det siste er ikke noe jeg kan gjøre ukentlig, men sykle gjør jeg.

Gjest best wishes
Skrevet

ikke tilfelle hos meg i hvertfall. hos meg sitter smertene i korsryggen.

Skrevet

TerapiMaster har visstnok skiftet navn til Redcord.

Det er mulig, det har jeg ikke hørt noe om før nå.

Skrevet

ikke tilfelle hos meg i hvertfall. hos meg sitter smertene i korsryggen.

Da er det færre begrensninger mht hva slags aktivitet du kan drive med :-)

Skrevet

Det er mulig, det har jeg ikke hørt noe om før nå.

Grunnen til at jeg nevnte det var mest for å si at det var samme type trening jeg nevner et annet sted i tråden :-)

Skrevet

Grunnen til at jeg nevnte det var mest for å si at det var samme type trening jeg nevner et annet sted i tråden :-)

Aaahaaa:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...