Angela1365380318 Skrevet 2. juni 2008 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har vel alltid slitt med rettskrivingen. Leser fort og bra, så det er vel ikke snakk om dysleksi, i hovedsak er det rettskrivning, ikke lese eller formulere setninger. Da jeg gikk på barneskolen ble jeg testet av PPT. Nå er jeg 24 og tror alle skrivefeilene ødelegger eksamensinnleveringene mine litt. Er det noe sted jeg kan kontakte for å bli testet for skriveproblemene mine? Tror å levere på pc med rettskrivingsprogram hadde hjulpet en del. 0 Siter
Gjest Frustrert!! Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Dette lurer jeg på også, jeg er ganske sikker på at jeg har tall dysleksi. Da er det ikke kult å ha strøket eksamen i matte på almenn påbygg. Har alltid fått hjelp til matte fra barneskolen og oppover - klarer fortsatt ikke noe Og det står ikke på viljen, vil virkelig klare dette. Må jo ta denne matten opp en gang for å få vitnemål. 0 Siter
frosken Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Ved flere læresteder har de konsulenter som kan utføre slik testing; hvis du kontakter de som har ansvar for tilrettelegging for funksjonshemmede studenter der du studerer, så bør de kunne si hvor du kan henvende deg. Du kan godt ha en form for dysleksi selv om du leser bra. Det er noe som omtales som "marginale skrive- og lesevansker" (mulig jeg husker litt feil mht betegnelsen), og det arter seg nettopp som primært vansker med rettskriving. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.