Gå til innhold

Hvor kan jeg få hjelp/ bli testet?

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

Jeg har vel alltid slitt med rettskrivingen. Leser fort og bra, så det er vel ikke snakk om dysleksi, i hovedsak er det rettskrivning, ikke lese eller formulere setninger. Da jeg gikk på barneskolen ble jeg testet av PPT. Nå er jeg 24 og tror alle skrivefeilene ødelegger eksamensinnleveringene mine litt. Er det noe sted jeg kan kontakte for å bli testet for skriveproblemene mine?

Tror å levere på pc med rettskrivingsprogram hadde hjulpet en del.

Gjest Frustrert!!
Skrevet

Dette lurer jeg på også, jeg er ganske sikker på at jeg har tall dysleksi. Da er det ikke kult å ha strøket eksamen i matte på almenn påbygg. Har alltid fått hjelp til matte fra barneskolen og oppover - klarer fortsatt ikke noe :( Og det står ikke på viljen, vil virkelig klare dette.

Må jo ta denne matten opp en gang for å få vitnemål.

Skrevet

Ved flere læresteder har de konsulenter som kan utføre slik testing; hvis du kontakter de som har ansvar for tilrettelegging for funksjonshemmede studenter der du studerer, så bør de kunne si hvor du kan henvende deg.

Du kan godt ha en form for dysleksi selv om du leser bra. Det er noe som omtales som "marginale skrive- og lesevansker" (mulig jeg husker litt feil mht betegnelsen), og det arter seg nettopp som primært vansker med rettskriving.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...