Gå til innhold

Navnetrekk eller Copyright på bilder, hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar en del bilder og synes det er veldig morro, men hvordan får jeg navnetrekket mitt nederst i venstre hjørne?

Kunne tenkt meg det på noen av bildene mine, da det kanskje blir mindre kult å kopiere de, siden de ligger ute på nettet!

Ser folk har det, men skjønner ikke helt hvordan de får det til, noen som vet?

Gjest photo
Skrevet

Jeg gjør slikt i Photoshop.

Du, apropos photoshop... Hvis du ikke kan noen ting om bildebehandling, og har lyst å lære det... Hvordan lærer man best photoshop? Nettkurs eller? Og er det dumt å gå rett på "sjefsprogrammet" .. altså, burde man begynne med noe annet? Takkn. for svar. (Har ellers bare et enkelt prog som fulgte med kamera, der du kan redusere pixler osv. Men har formsans)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du, apropos photoshop... Hvis du ikke kan noen ting om bildebehandling, og har lyst å lære det... Hvordan lærer man best photoshop? Nettkurs eller? Og er det dumt å gå rett på "sjefsprogrammet" .. altså, burde man begynne med noe annet? Takkn. for svar. (Har ellers bare et enkelt prog som fulgte med kamera, der du kan redusere pixler osv. Men har formsans)

Jeg syns kanskje Photoshop har litt høy læringsterskel for nybegynnere. Adobe har som alternativ Photoshop Elements, siste versjon er 6, og det er mye enklere å lære. Syns i alle fall jeg.

Gjest photo
Skrevet

Jeg syns kanskje Photoshop har litt høy læringsterskel for nybegynnere. Adobe har som alternativ Photoshop Elements, siste versjon er 6, og det er mye enklere å lære. Syns i alle fall jeg.

OK, takk for svar. Tror du nettkurs er bra? Eller gammeldags lærebok...*urk*? Eller vanlig kurs?

Gjest ChiengMai
Skrevet

OK, takk for svar. Tror du nettkurs er bra? Eller gammeldags lærebok...*urk*? Eller vanlig kurs?

''Tror du nettkurs er bra?''

Kommer sikkert an på hva slags nettkurs, men de fleste jeg har sett er ganske dyre.

''Eller gammeldags lærebok...*urk*?''

Hadde jeg gjerne lest, syns ikke det er så ille, jeg da.

''Eller vanlig kurs?''

Har gått på kurs i Photoshop en gang i tida, men der var det deltakere som kunne mer enn foreleseren, så det var helt rævva.

Skrevet

Jeg synes det beste er tutorials på nettet, der du selv velger hva det er du ønsker å gjøre (kontra et kurs der man følger et fast oppsett). Bruk masse tid på å lære deg gangen i arbeidet for ulike handlinger, type: "hva gjør hvilke kontroller", så vil du etterhvert bli i stand til å improvisere selv.

Start f.eks. på

http://www.planetphotoshop.com/category/tutorials

og bruk etterhvert tid hos proffer, som Scott Kelby:

http://www.scottkelby.com/blog/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...