Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Valnøtt

Så mange som sliter med diabetes, også KAN det faktisk være så enkelt. Om bare fastlegene i Norge hadde informert litt. Er vel der problemet ligger.

Jo - det er jo dette Fedon har forelest oppad vegger og nedad staur om i årevis nå. Sammenhengen mellom insulin og sukker i maten - og hvordan man kan gjøre den sammenhengen til en god sirkel istedenfor en stadig dårligere...

Jeg er glad for at det omsider begynner å bli mange forskere som tar hans gode resultater på alvor og begynner å sjekke dem selv for å se om de virker. Slik drives jo forskningen i riktig retning og resultatene kan bli enda bedre :-)

Gjest tjukkasen

Jeg har prøvd fettkuren. Jeg har ikke diabetes, men den hadde ingen slanke-effekt på meg. Jeg fulgte kuren til punkt og prikke, men gikk ikke ned i vekt. Selvom jeg er feit har jeg aldri vært så glad i feit mat. Jeg syns det var ekkelt å spise så mye feit mat, og var konstant kvalm mens jeg gikk på kuren.

For meg beviser det bare en ting, vi er forskjellige, og det som passer den ene passer ikke nødvendigvis den andre.

Annonse

Gjest Valnøtt

Mon undres hvordan de årene hans ser ut på innsiden.

Man skal i utgangspunktet spise såpass mye grønnsaker at maten totalt sett blir veldig godt balansert. Mine blodverdier overvåkes hele veien (jeg går på et lignende opplegg), og mitt sunne kolesterol er meget bra, det totale kolesterolet også, og de andre blodverdiene er faktisk bedre nå enn da jeg begynte.

Det høres jo villt ut med denne maten, men hvis man tenker over det så spiser man jo rent kjøtt, eller ren fisk og masse av de utvalgte grønnsakene - det er jo ganske sunt.

Gjest Valnøtt

Man skal i utgangspunktet spise såpass mye grønnsaker at maten totalt sett blir veldig godt balansert. Mine blodverdier overvåkes hele veien (jeg går på et lignende opplegg), og mitt sunne kolesterol er meget bra, det totale kolesterolet også, og de andre blodverdiene er faktisk bedre nå enn da jeg begynte.

Det høres jo villt ut med denne maten, men hvis man tenker over det så spiser man jo rent kjøtt, eller ren fisk og masse av de utvalgte grønnsakene - det er jo ganske sunt.

Beklager - jeg sjekket ikke linken - trodde den gikk til artikkelen om de som satte diabetespasienter på standard lavkarbo jeg.

Nei, de kolesterolverdiene her så jo ikke pene ut.

candyqueen_83

Det er jommen godt denne mannen velger og tro at høyt kolestrol ikke er farlig - noe det jo kan være. Men man kan jo selvsagt velge og overse det.

Ikke alle som spiser slik mat får like høyt kolesterol. Men er det noe bedre å veie 30 kg for mye, og slite med andre ting? Jeg kan ikke nok om kolesterol til å vite om det er bedre/verre enn veldig kraftig overvekt, diabetes + andre plager.

Gjest Valnøtt

Ikke alle som spiser slik mat får like høyt kolesterol. Men er det noe bedre å veie 30 kg for mye, og slite med andre ting? Jeg kan ikke nok om kolesterol til å vite om det er bedre/verre enn veldig kraftig overvekt, diabetes + andre plager.

Såvidt jeg har skjønt er ikke høyt kolesterol noe mer enn et faresignal om at det er litt økt risiko for hjerteinfarkt og blodpropp. Akkurat som ved overvekt... Jeg ville nok valgt å leve med kolesterolet en stund og tatt en ting av gangen hvis jeg måtte velge.

Men jeg er glad for at kolesterolet mitt holder seg kjempefint - endelig en ting kroppen min kan få til uten spesialopplegg også :-)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...