Gå til innhold

Hva ville du gjort...

Anbefalte innlegg

Gjest mor til 7-åring
Skrevet

...hvis ditt barn i var den eneste i klassen av sitt kjønn, som ikke ble invitert til et bursdagsselskap?

Gjest å se på seg selv
Skrevet

....spurt meg hvordan jeg kunne påvirke henne slik at hun ble invitert neste gang. Det har en grunn.

Skrevet

Tja... Kan det være en forglemmelse, eller at invitasjonen har blitt borte?

Eller har h*n problemer med de andre barna generelt?

Gjest D*lilith
Skrevet

Da hadde jeg ringt til foreldrene og spurt hvorfor,dårlig gjort å holde noen utenfor.

Gjest mor til 7-åring
Skrevet

....spurt meg hvordan jeg kunne påvirke henne slik at hun ble invitert neste gang. Det har en grunn.

Så du synes barna selv skal få bestemme hvem de vil invitere og ikke i denne alderen? Det burde absolutt være foreldrene, barn kan være så slemme eller ubetenksomme. Dessuten vet jeg at jenta mi ikke har gjort noen noe vondt, og hun har også lekt en god del med hun som skulle ha selskapet. Skal man bare finne seg i det, og tenke; ja ja, jeg får prøve å påvirke barnet mitt til å bli litt "kulere" sånn at hun også får bli med på bursdag? Ja, det er vel nettopp sånne som deg som lar barnet sitt ekskludere én liten stakar når det skal inviteres til fest....

candyqueen_83
Skrevet

Jeg ville nok ringt foreldrene og spurt hvorfor. Enten ber man bare noen få, eller så ber man alle. I den alderen er det vel vanligst å be alle. Man utelater i hvertfall ikke en eller to stykker.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg ville tenkt at foreldrene til bursdagsbarnet totalt manglet gangsyn, og så ville jeg tatt det opp på generell basis på et foreldremåte (som av en eller annen idiotisk grunn kalles klassens årsmøte nå for tida....).

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg ville nok ringt foreldrene og spurt hvorfor. Enten ber man bare noen få, eller så ber man alle. I den alderen er det vel vanligst å be alle. Man utelater i hvertfall ikke en eller to stykker.

Nei, nemlig. At noen foreldre får seg til slikt er for meg en gåte.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så du synes barna selv skal få bestemme hvem de vil invitere og ikke i denne alderen? Det burde absolutt være foreldrene, barn kan være så slemme eller ubetenksomme. Dessuten vet jeg at jenta mi ikke har gjort noen noe vondt, og hun har også lekt en god del med hun som skulle ha selskapet. Skal man bare finne seg i det, og tenke; ja ja, jeg får prøve å påvirke barnet mitt til å bli litt "kulere" sånn at hun også får bli med på bursdag? Ja, det er vel nettopp sånne som deg som lar barnet sitt ekskludere én liten stakar når det skal inviteres til fest....

''Skal man bare finne seg i det, og tenke; ja ja, jeg får prøve å påvirke barnet mitt til å bli litt "kulere" sånn at hun også får bli med på bursdag?''

Nei, det skal man ikke. På guttas skole har dette vært tatt opp flere ganger, og så langt har ingen i deres klasser utelatt noen. Eldstemann hadde to stykker han ikke ville be da han gikk i 1. og 2. klasse, og da sa mor klart ifra om at enten ble det alle eller ingen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1212504484' post='3890843]

Kommer an på...

Vet du, det syns jeg slett ikke det gjør. Selv et urolig barn som turner i lysekronene kan man holde ut et par timer en gang i året. :-D

Gjest ViViola
Skrevet

En invitasjon kan komme bort, så jeg ville ikke dømt noen nord og ned med èn gang.

Jeg hadde ringt til foreldrene, og spurt forsiktig om det er riktig at mitt barn ikke er bedt. Jeg ville sikkert lagt til at "siden hun er den eneste jenta som ikke har fått invitasjon, så ville jeg spørre for å være sikker - invitasjoner kan jo komme bort."

Hvis svaret da er at hun ikke er invitert, så ville jeg spurt hvorfor. Og svaret hadde jeg vel ikke kommentert særlig mye, men sagt at barnet er lei seg og ikke forstår hvorfor hun er den eneste som skal holdes utenfor.

Og til slutt: Jeg ville kontaktet lærerne, og bedt om at det ble tatt opp på foreldremøte igjen (for temaet har sikkert nok vært oppe før).

Gjest mor til 7-åring
Skrevet

Jeg ville tenkt at foreldrene til bursdagsbarnet totalt manglet gangsyn, og så ville jeg tatt det opp på generell basis på et foreldremåte (som av en eller annen idiotisk grunn kalles klassens årsmøte nå for tida....).

Så enig i alt du skriver. Jeg var selv stillest i klassen og opplevde to ganger at hele klassen ble bedt på fest unntatt meg og en jente som var litt tilbakestående. Selvtilliten blir ikke akkurat bedre av slikt...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg tror jeg ville ringt foreldrene til barnet og spurt om invitasjonen kanskje hadde kommet bort, siden hun var den enste som ikke hadde fått. Så kan de få forklare seg. Har h*n gangsyn hopper de på muligheten og sier at jo SELVFØLGELIG skulle hun vært bedt etc.

Siden ville jeg tatt opp emnet i foreldremøte og henstilt om at man enten ber alle eller kun noen få.

Gjest mor til 7-åring
Skrevet

Tja... Kan det være en forglemmelse, eller at invitasjonen har blitt borte?

Eller har h*n problemer med de andre barna generelt?

Hun har ikke problemer med de andre nei... Men det kan virke som foreldrene har lagt gitt for mye av styringen til barnet sitt, og dermed "glemt" datteren min. Min mening er at foreldrene alene bør styre slikt, og være svært nøye med å få med seg alle på klasselista, Det å "glemme" noen, uansett om det er et uhell er helt uakseptabelt i mine øyne. Man vet jo gjerne hvor mange jenter det er i klassen. Jeg både telte og dobbelt-telte, og krysset av på liste da datteren min skulle invitere til selskap. Har man et par minutter så klarer man å dobbelt-sjekke.

Gjest mor til 7-åring
Skrevet

Hun har ikke problemer med de andre nei... Men det kan virke som foreldrene har lagt gitt for mye av styringen til barnet sitt, og dermed "glemt" datteren min. Min mening er at foreldrene alene bør styre slikt, og være svært nøye med å få med seg alle på klasselista, Det å "glemme" noen, uansett om det er et uhell er helt uakseptabelt i mine øyne. Man vet jo gjerne hvor mange jenter det er i klassen. Jeg både telte og dobbelt-telte, og krysset av på liste da datteren min skulle invitere til selskap. Har man et par minutter så klarer man å dobbelt-sjekke.

Talte, heter det kanskje ;-)

Skrevet

Vet du, det syns jeg slett ikke det gjør. Selv et urolig barn som turner i lysekronene kan man holde ut et par timer en gang i året. :-D

Poden min har en gutt i klassen som han ikke ville be i fjor og jeg skjønner ham egentlig, men selvfølgelig ble han bedt alikevel. Han dukket dog ikke opp og poden var ikke videre lei seg av den grunn.

Skrevet

''Vet du, det syns jeg slett ikke det gjør.''

Men det synes jeg. F.eks. min 7-åring; han går i klasse der ingen er nære kamerater/bor i nærheten, ergo leker han mest med kameratene som går i de andre klassene, og som også har samme interesser. (av en eller annen grunn, er ikke dette trinnet geografisk inndelt). F.eks er 6 gutter i samme gate, fordelt på 4 klasser...

Hvis en eller annen klassekamerat, som min sønn ikke har noe til felles med, ikke inviterer min sønn, så er det ikke _så_ rart. Han gidder heller ikke å gå i alle de 20 bursdagene han blir bedt i løpet av et år. Bør jeg tvinge han til det?

Han har plenty venner, så det er kanskje mer der skoen trykker. Hvis man har vanskelig for å få venner så er det å bli utelatt sårere, tror jeg. Derfor sier jeg at det kommer an på... :-D

Skrevet

Poden min har en gutt i klassen som han ikke ville be i fjor og jeg skjønner ham egentlig, men selvfølgelig ble han bedt alikevel. Han dukket dog ikke opp og poden var ikke videre lei seg av den grunn.

:o)

Gjest mor til 7-åring
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1212512991' post='3890904]

''Vet du, det syns jeg slett ikke det gjør.''

Men det synes jeg. F.eks. min 7-åring; han går i klasse der ingen er nære kamerater/bor i nærheten, ergo leker han mest med kameratene som går i de andre klassene, og som også har samme interesser. (av en eller annen grunn, er ikke dette trinnet geografisk inndelt). F.eks er 6 gutter i samme gate, fordelt på 4 klasser...

Hvis en eller annen klassekamerat, som min sønn ikke har noe til felles med, ikke inviterer min sønn, så er det ikke _så_ rart. Han gidder heller ikke å gå i alle de 20 bursdagene han blir bedt i løpet av et år. Bør jeg tvinge han til det?

Han har plenty venner, så det er kanskje mer der skoen trykker. Hvis man har vanskelig for å få venner så er det å bli utelatt sårere, tror jeg. Derfor sier jeg at det kommer an på... :-D

Men du er vel enig i at å utelate kun én er litt drøyt. Det blir noe helt annet hvis man f.eks. inviterer halvparten av jentene i a og halvparten i b.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...