Gå til innhold

Hva ville du gjort...

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Det er noe som kan skje altså, at innbydelsen kommer bort på veien. Har selv opplevd det, men fant det ut i siste liten og ringte og bad den det gjaldt.

Skrevet

Men du er vel enig i at å utelate kun én er litt drøyt. Det blir noe helt annet hvis man f.eks. inviterer halvparten av jentene i a og halvparten i b.

Åffkårs :) Men er du sikker på at hun er utelatt, eller har invitasjonen forsvunnet? Hva har du gjort, da? Ringt?

Gjest mora2
Skrevet

Vanskelig...Men om det ikke ligger noen åpenbar grunn til at hun er utelatt, ville jeg ringt å høre om det er riktig.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Poden min har en gutt i klassen som han ikke ville be i fjor og jeg skjønner ham egentlig, men selvfølgelig ble han bedt alikevel. Han dukket dog ikke opp og poden var ikke videre lei seg av den grunn.

En av de Storebror ba som han absolutt ikke hadde lyst å be kom heller ikke, og det syns han også var helt greit. Men han hadde i alle fall _bedt_ ham, så er det jo opp til den som vil å komme eller ikke.

Gjest ChiengMai
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1212512991' post='3890904]

''Vet du, det syns jeg slett ikke det gjør.''

Men det synes jeg. F.eks. min 7-åring; han går i klasse der ingen er nære kamerater/bor i nærheten, ergo leker han mest med kameratene som går i de andre klassene, og som også har samme interesser. (av en eller annen grunn, er ikke dette trinnet geografisk inndelt). F.eks er 6 gutter i samme gate, fordelt på 4 klasser...

Hvis en eller annen klassekamerat, som min sønn ikke har noe til felles med, ikke inviterer min sønn, så er det ikke _så_ rart. Han gidder heller ikke å gå i alle de 20 bursdagene han blir bedt i løpet av et år. Bør jeg tvinge han til det?

Han har plenty venner, så det er kanskje mer der skoen trykker. Hvis man har vanskelig for å få venner så er det å bli utelatt sårere, tror jeg. Derfor sier jeg at det kommer an på... :-D

Jeg syns uansett setting det ikke er greit å be alle i egen klasse utenom en. Det du skriver om er en helt annen situasjon. Men å la være å be _en_, nei, det syns jeg er uhørt.

Skrevet

Hvis du klarer, ta kontakt med forelderen til bursdagsbarnet.

Ellers ville jeg tatt kontakt med foreldrerepresentanten/klassekontakten for klassen, og bedt h*m om å ta en telefon til gjeldende forelder og spurt om en forklaring.

Jeg er selv foreldrekontakt i år og ble bedt om å sjekke ut en lignende sak. Jeg la det fram på den måten at det var kommet inn bekymringer om at kanskje det var blitt glemt å gi ut en innvitasjon. Det viste seg at bursdagsbarnet faktisk hadde glemt invitasjonen.

Gjest togli
Skrevet

Jeg syns uansett setting det ikke er greit å be alle i egen klasse utenom en. Det du skriver om er en helt annen situasjon. Men å la være å be _en_, nei, det syns jeg er uhørt.

Helt enig!

Gjest togli
Skrevet

....spurt meg hvordan jeg kunne påvirke henne slik at hun ble invitert neste gang. Det har en grunn.

Huff, det var da litt av et menneskesyn....

Skrevet

Huff..Jeg håper invitasjonen bare kom bort. Det er ikke pent å be alle utenom en, det hadde ikke jeg tillatt at mine gjorde her hjemme. Det du kan si til klassestyrer evt rektor, er at dersom ikke alle barna skal bli bedt i selskap så må invitasjoner sendes i posten slik at de som ikke får ikke føler seg utenfor.

Jeg tror nok at jeg hadde ringt foreldrene til bursdagsbarnet så lenge barna er så små som syv år. De kan ha klusset bort ditt barns invitasjon.

Gjest mor til 7-åring
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1212515139' post='3890916]

Åffkårs :) Men er du sikker på at hun er utelatt, eller har invitasjonen forsvunnet? Hva har du gjort, da? Ringt?

Jeg har snakket med foreldrene og de sier at de "glemte" å invitere datteren min, men at neste gang skal de studere klasse-lista mer nøye... Synes ikke det går an jeg. Dessten var datteren deres klar over at min datter ikke hadde fått invitasjon helt siden tre dager før helgen, men hun har ikke sagt ifra til foreldrene ifølge dem... Jeg prøvde å kontakte dem på fredag for å oppklare situasjonen, men hadde dessverre feil nr, så jeg fikk ikke tak i dem før idag. De virket ikke overrasket da jeg konfronterte dem, så de var nok allerede klar over at datteren min var blitt utelatt.

Gjest storm i melkglass
Skrevet

Jeg har snakket med foreldrene og de sier at de "glemte" å invitere datteren min, men at neste gang skal de studere klasse-lista mer nøye... Synes ikke det går an jeg. Dessten var datteren deres klar over at min datter ikke hadde fått invitasjon helt siden tre dager før helgen, men hun har ikke sagt ifra til foreldrene ifølge dem... Jeg prøvde å kontakte dem på fredag for å oppklare situasjonen, men hadde dessverre feil nr, så jeg fikk ikke tak i dem før idag. De virket ikke overrasket da jeg konfronterte dem, så de var nok allerede klar over at datteren min var blitt utelatt.

Så enkelt var det :-)

Gjest prust
Skrevet

I vinter delte en gutt i klassen til sønnen min ut invitasjoner på skolen - til alle guttene bortsett fra 3.

Jeg ringte rett og slett foreldrene og sa at dette var dårlig gjort. Både at de utelater 3 - men også at han delte ut invitasjonene i klasserommet når alle var der.

Tror hun ble litt flau, den mora...

Gjest mor til 7-åring
Skrevet

I vinter delte en gutt i klassen til sønnen min ut invitasjoner på skolen - til alle guttene bortsett fra 3.

Jeg ringte rett og slett foreldrene og sa at dette var dårlig gjort. Både at de utelater 3 - men også at han delte ut invitasjonene i klasserommet når alle var der.

Tror hun ble litt flau, den mora...

Hun fortjente virkelig å få høre det! Flott gjort!

Gjest mor til 7-åring
Skrevet

Så enkelt var det :-)

Hva mener du med så enkelt? Synes ikke akkurat det er en grei sak at foreldre ikke klarer å dobbelt-sjekke at de har fått med alle. Og at denne jenta har latt foreldrene tro at alt var i orden selvom datteren min etterlyste invitasjonen i tre dager.... Synes det er en trist situasjon jeg...

Skrevet

Da ordnet det seg for deres del da. Men det virket som du forventet at bursdagsbarnet skulle ha oppklart situasjonen overfor sine foreldre? Det er drøyt, det òg, for det avhenger veldig av type personlighet, om et så ungt barn husker på å varsle. (Særlig hvis ungen i utgangspunktet ikke ønsket ditt barn som gjest.)

Hvis jeg skulle tatt utgangspunkt i klasselista, så hadde ikke alle klassens gutter/jenter blitt med, pga av tilflytting i løpet av året...

Skrevet

Da ville jeg først ringt til foreldrene og spurt om det var en forglemmelse.

Siden ville jeg tatt det opp generelt på foreldremøte.

Skrevet

Hun har ikke problemer med de andre nei... Men det kan virke som foreldrene har lagt gitt for mye av styringen til barnet sitt, og dermed "glemt" datteren min. Min mening er at foreldrene alene bør styre slikt, og være svært nøye med å få med seg alle på klasselista, Det å "glemme" noen, uansett om det er et uhell er helt uakseptabelt i mine øyne. Man vet jo gjerne hvor mange jenter det er i klassen. Jeg både telte og dobbelt-telte, og krysset av på liste da datteren min skulle invitere til selskap. Har man et par minutter så klarer man å dobbelt-sjekke.

OK, enig i at foreldrene bør sørge for at alle er invitert...

''Jeg både telte og dobbelt-telte, og krysset av på liste da datteren min skulle invitere til selskap.''

Hehe,- jeg glemte en gang min egen unge (bursdagsbarnet) i forberedelsene,- for få godteposer, tallerkner etc. Fikk ordnet det i siste liten, da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...