Gå til innhold

Føder stor damer store barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og var på legekontroll i dag.Hun målte str på magen og sa at barnet lå litt over grensen og at overvektige kvinner føder ofte stor barn.Stemmer det?.Jeg må også tilbake å måle glukose pga at overvektige kvinner ofte får svangerskaps diabetes.Jeg ble litt skremt og ser for meg at det kommer ut en kjempe baby.Mitt 1 barn veide 3700 G.

Gjest Å få barn er moro
Skrevet

Det er vel mer vanlig at kraftigere kvinner får noe større barn. (da tenker jeg kraftig som i kraftig benbygning ol, jeg vet ikke i forhold til ren fedme)

Men uansett skal det jo en del til at du skal få et barn som er så stort at du skal ha problemer med å få det ut.

Siden ditt første barn lå på 3,7 så vil jeg tro at dette barnet vil lande rundt der et sted. Maks 4,5 spør du meg (men så er ikke jeg noen ekspert heller)

Mitt første barn veide 3.440 og nr. to veide 3.730. De var tre og fire dager på overtid.

Jeg er 166 høy og veide den gang jeg fikk dem ca 55 kg.

Skrevet

Har da sett beinrangler med tykke barn, og veldig overvektige med helt normalt

tynne barn...

Dette kan jo ligge i genene men det er ikke alltid det har noe å si

Gjest Liten mamma
Skrevet

Da jeg fikk datteren min, veide jeg (normalt, før jeg ble gravid - og etterpå, da jeg var blitt "meg sjøl" igjen) 58 kilo. Jeg er og var 1.64 høy.

Datteren veide nesten 4 kilo da hun kom ut og er i dag 1.80 høy. Og svært slank.

Det kan godt være at det statistisk sett stemmer at store damer får store barn, men det er jammen mange avvik, i så tilfelle!

Gjest Elextra
Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg vet i hvertfall at mødre som får i seg mye sukker under svangerskapet gjerne får store barn.

Gjest kleddi
Skrevet

Ja, jeg har sett at leger diskuterer i media at det fødes stadig flere store barn og det begrunnes med større mødre. Det betyr ikke at det ikke finnes unntak, bare at sannsynligheten er større.