Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere ofte i party? Handler du alltid noe, eller går du for kosen sin skyld? Føler du at du _må_ kjøpe noe?

Jeg liker ikke party pga følelsen av å må levere inn bestilling. De sier alltid at det ikke er kjøpeplikt, men jeg føler meg dum om jeg ikke kjøper noe når de har skrytt produktene opp i skyene. Er jeg sær eller er det flere som føler som meg? Jeg var i et i kveld og kjøpte kun en fuktighetskrem, men det trengte jeg jo, heldigvis ;)

Gjest mora2
Skrevet

Går på enkelte partyer, litt avhengig av hvem som holder det...

Jeg går pga det sosiale, kjempe koslig å møtes.

Liker ikke tupperware, Enjo eller MaryKay (sikkert stavt feil..)

Ikke alltid jeg kjøper noe, men føler som deg litt kjøpe press...

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har aldri vært på noe party. Ingen jeg kjenner som arrangerer noe, og jeg er ikke interessert i å arrangere selv heller.

Gjest prust
Skrevet

Jeg gikk forholdsvis ofte i party tidligere (Tupperware, Enjo, ulltøy...) - men jeg har ikke kjøpt ting hvis jeg ikke trengte det. En føler seg jo litt presset, men jeg bryr mg ikke særlig om det.

Husker jeg var i et kakepynt-party en gang (Husker ikke navnet) - og det var utrolig masse tåpelige amerikanske pyntegreier - og jeg kjøpte ikke noe. Var på noe Dødehavsgreier og hos naboen, og heller ikke da kjøpte jeg noe.

Det jeg har av slike proukter, er Tupperware og et par Enjo-kluter. Nå er det flere år siden sist, og jeg har takket nei de siste gangene jeg er invitert.

Skrevet

Føler kjøpepress og har derfor sluttet å gå på slikt. Produktene er dessuten stort sett overpriset så det er uaktuelt å kjøpe noe. Tidligere når jeg har vært på slike møter har jeg kjøpt ting, men mest for jeg syns at jeg måtte. Ukoselig å utsette venner for slikt.

Persille1365381127
Skrevet

Har dildo-party en gang i året, og det er stort sett det eneste i vår vennekrets :)

Nesten alle handler...

Gjest mora2
Skrevet

Jeg gikk forholdsvis ofte i party tidligere (Tupperware, Enjo, ulltøy...) - men jeg har ikke kjøpt ting hvis jeg ikke trengte det. En føler seg jo litt presset, men jeg bryr mg ikke særlig om det.

Husker jeg var i et kakepynt-party en gang (Husker ikke navnet) - og det var utrolig masse tåpelige amerikanske pyntegreier - og jeg kjøpte ikke noe. Var på noe Dødehavsgreier og hos naboen, og heller ikke da kjøpte jeg noe.

Det jeg har av slike proukter, er Tupperware og et par Enjo-kluter. Nå er det flere år siden sist, og jeg har takket nei de siste gangene jeg er invitert.

''Husker jeg var i et kakepynt-party en gang (Husker ikke navnet) - og det var utrolig masse tåpelige amerikanske pyntegreier ''

Cacas? Det har jeg også vært på!

Handlet en hel del, var jo kjempe artig :0)

Ungene elsker både formene og pynten.

Skrevet

Jeg har vært på homeparty uten å kjøpe noe, ja.

Da har jeg sagt i fra til vertinnen når jeg fikk invitasjonen, at jeg ikke trengte noe, og sannsynligvis ikke kom til å kjøpe noe. Sa også at hvis hun da heller ville gi "plassen" min til noen annen så var det helt greit.

Skrevet

Nå er det årevis siden jeg var på slike partys, men jeg har vært på en del. Pleide ofte å smile og si:"Jeg er ikke her for å handle, men for å spise kake!" :o) Hendte ofte at jeg ikke handlet, ikke noe problem det.

Gjest Elextra
Skrevet

Nå tok det tid før jeg forstod hva du snakket om. Jeg forbinder party med alt annet enn shopping *S*

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes party kan værre både artig og sosialt når man er flere som kjenner hverandre. Noen få hundrelapper klarer jeg å avse og som oftest får jeg produkter jeg er kjempefornøyd med :)

Gjest togli
Skrevet

Nå er det årevis siden jeg var på slike partys, men jeg har vært på en del. Pleide ofte å smile og si:"Jeg er ikke her for å handle, men for å spise kake!" :o) Hendte ofte at jeg ikke handlet, ikke noe problem det.

Er ikke det litt dumt da? Jeg mener at når man først sier ja til å delta på party, så bør man kjøpe minst en ting.... Tror jeg ville syntes det var rart om noen på forhånd hadde bestemt seg for å ikke kjøpe noe. Men mulig det er jeg som er ute på viddene her ;)

Skrevet

Har aldri blitt invitert til et eneste ett!

Skrevet

Er ikke det litt dumt da? Jeg mener at når man først sier ja til å delta på party, så bør man kjøpe minst en ting.... Tror jeg ville syntes det var rart om noen på forhånd hadde bestemt seg for å ikke kjøpe noe. Men mulig det er jeg som er ute på viddene her ;)

Nei, vertinnen får jo gave med en verdi ut fra hvor mange gjester som er der i tillegg til en prosent av det de kjøper for om jeg husker riktig. Dessuten er det da ingen grense for hvor mange som kan komme så man tar ikke noen annens plass om man ikke handler noe. Vanligvis er jo ting på slike partys grisedyre.

Gjest togli
Skrevet

Nei, vertinnen får jo gave med en verdi ut fra hvor mange gjester som er der i tillegg til en prosent av det de kjøper for om jeg husker riktig. Dessuten er det da ingen grense for hvor mange som kan komme så man tar ikke noen annens plass om man ikke handler noe. Vanligvis er jo ting på slike partys grisedyre.

Jeg tror ikke vertinnegaven blir større etter antall gjester, men etter hvor mye gjestene kjøper? Men dette varierer nok fra party til party kanskje?

Gjest togli
Skrevet

''Husker jeg var i et kakepynt-party en gang (Husker ikke navnet) - og det var utrolig masse tåpelige amerikanske pyntegreier ''

Cacas? Det har jeg også vært på!

Handlet en hel del, var jo kjempe artig :0)

Ungene elsker både formene og pynten.

Jeg har også vært på Cacas-party. Siden jeg er en dårlig kakebaker kjøpte jeg ikke pynt. Det hadde jeg ikke fiksa uansett ;)

Jeg kjøpte derimot to ulike hjerteformede kakeformer, så kakene blir kjempefine :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hehe, jeg brukte litt tid på å skjønne at du ikke snakket om party som i fest, men party som i sånn syklubbhandlegreie.

Men til ditt spørsmål: Sånn handlepartyopplegg holder jeg meg langt unna. Har vært på det én gang, og det var mer enn nok. Jeg foretrekker den andre typen party. ;o)

Skrevet

Skjønte først ikke hva du mente, jeg. Lurte på om du mente å ha med vin el. til vertinnen. Eller mat til spleiselag.

Men jo, jeg har en gang vært på tupperware for det var en bekjent jeg følte jeg burde stille opp for. Det var utrolig kjedelig, for vi måtte sitte en halvtime og høre på hvordan vi selv kunne bli representanter for TW. Forøvrig kjøpe jeg noen kjøleskapsoppbevaringsting som jeg har brukt i alle år siden, de fungerer veldig bra. Så helt bortkastet var det ikke. Men jeg følte meg litt lurt med på noe teit.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg har også vært på Cacas-party. Siden jeg er en dårlig kakebaker kjøpte jeg ikke pynt. Det hadde jeg ikke fiksa uansett ;)

Jeg kjøpte derimot to ulike hjerteformede kakeformer, så kakene blir kjempefine :)

He,he, ser vansligere ut enn det er. :0)

Former ja, jeg har også hjerteform, kjempe fine.

Jeg har også den 3Dbamsen, den er lekker til barnebursdager!

Nå eeeelsker jeg å dille da ;0)

Tar mye tid da...He, he!

Gjest prust
Skrevet

Jeg tror ikke vertinnegaven blir større etter antall gjester, men etter hvor mye gjestene kjøper? Men dette varierer nok fra party til party kanskje?

Husker på videregående - da hadde vi et raid med Tupperware. En type vertinnegave var avhenig av hvor mange som var der, en annen av hvor mye det ble handlet for.

Husker ei venninne av meg - første samlet hun oss som var 17-18-19 år, så fikk hun broren sin på 14-15 til å samle sin guttegjeng - og hun fikk en himla stor vertinnegave :-DDDD

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...