Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Thea89
Skrevet

ååååh... som om jeg ikke har problemer nok med søvn fra

før, er det værtfall umulig å få sove i denne varmen...:s

men, noen som har tips til å få sove generellt? (uavhengig av temp.)

jeg blir aldri trøtt, og når jeg først legger meg blir jeg liggende

å se i taket i flere timer...

Gjest togli
Skrevet

Når jeg en sjelden gang ikke får sove, så legger jeg meg på magen (med puta under hoftene/magen). Da sovner jeg som regel veldig kjapt!

Hvis jeg ligger på ryggen skal jeg være dautrøtt for å få sove!

Ellers sovner jeg vanligvis ganske kjapt hvis jeg ligger på siden og leser et ukeblad e.l.

Skrevet

Nei, jeg har ingen tips for jeg sliter veldig selv.

Bedre blir det ikke av at sidenmannen min også sliter med å sove i varmen.

Vi begge ligger og vrir oss, uffer oss og stønner og da jeg endelig var i ferd med å sovne i natt, ble jeg vekket at en fot som sparket bort i meg.

Men vi kan jo ikke klage på det fine været egentlig:-)

Gjest Thea89
Skrevet

Nei, jeg har ingen tips for jeg sliter veldig selv.

Bedre blir det ikke av at sidenmannen min også sliter med å sove i varmen.

Vi begge ligger og vrir oss, uffer oss og stønner og da jeg endelig var i ferd med å sovne i natt, ble jeg vekket at en fot som sparket bort i meg.

Men vi kan jo ikke klage på det fine været egentlig:-)

hehe.. kjenner meg igjen der, ja:p

Gjest Aimabel
Skrevet

Vær glad du ikke er gravid i tillegg, gjeesp :-O

Hva gjør du før du legger deg da? Det kan være lurt å gå en tur eller noe annet rolig. Blir du liggende å tenke på ting når du skal legge deg?

Hvis du har mulighet til det så kan du jo prøve å legge deg i hagen eller på terassen. Det er kjempedeilig når det er så varmt!

Persille1365381127
Skrevet

Antagelig får du ikke sove fordi hodet ditt er fullt av tanker.

Så; gjør noe som tømmer hodet ditt før du slår av lyset!

For meg funker det å løse vanskelige sudoku-oppgaver, eller å lese noe jeg må konsentrere meg for å lese. Da blir jeg trøtt, og når jeg ikke klarer å holde øynene åpne lenger slukker jeg lyset og legger meg med en gang.

Men det må være noe du kan gjøre i sengen, og det må ikke være jobb- eller studierelatert.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det hjelper å stå opp(!).

Etter å ha ligget en halvtime eller så uten å få sove, er det bedre å stå opp og være oppe fem-ti minutter før man legger seg igjen. Da får man på en måte "omprogrammert seg", og jeg sovner vanligvis ganske raskt når jeg legger meg igjen.

Det samme gjør jeg om jeg våkner på natten og ikke får sove igjen.

Gjest Thea89
Skrevet

Vær glad du ikke er gravid i tillegg, gjeesp :-O

Hva gjør du før du legger deg da? Det kan være lurt å gå en tur eller noe annet rolig. Blir du liggende å tenke på ting når du skal legge deg?

Hvis du har mulighet til det så kan du jo prøve å legge deg i hagen eller på terassen. Det er kjempedeilig når det er så varmt!

når jeg legger meg blir jeg liggende å tenke og fundere på ting, ja..

plager kjæresten min helt til han sovner med at jeg snakker og snakker...

da er det iallefall kjedelig å ikke få såve:p

Gjest Thea89
Skrevet

Antagelig får du ikke sove fordi hodet ditt er fullt av tanker.

Så; gjør noe som tømmer hodet ditt før du slår av lyset!

For meg funker det å løse vanskelige sudoku-oppgaver, eller å lese noe jeg må konsentrere meg for å lese. Da blir jeg trøtt, og når jeg ikke klarer å holde øynene åpne lenger slukker jeg lyset og legger meg med en gang.

Men det må være noe du kan gjøre i sengen, og det må ikke være jobb- eller studierelatert.

nå som kjæresten min er borte på jobb, får jeg ialefall ikke sove godt..

jeg har ikke sovet i natt, satt oppe... er ikke trøtt nå heller...

Gjest Aimabel
Skrevet

når jeg legger meg blir jeg liggende å tenke og fundere på ting, ja..

plager kjæresten min helt til han sovner med at jeg snakker og snakker...

da er det iallefall kjedelig å ikke få såve:p

Da vil det sikkert hjelpe å ta den samtalen tidligere på kvelden. Det blir en ond sirkel, du får ikke sove, du begynner å tenke på ting, så får du ikke sove fordi du tenker for mye.

Gjest Thea89
Skrevet

Jeg synes det hjelper å stå opp(!).

Etter å ha ligget en halvtime eller så uten å få sove, er det bedre å stå opp og være oppe fem-ti minutter før man legger seg igjen. Da får man på en måte "omprogrammert seg", og jeg sovner vanligvis ganske raskt når jeg legger meg igjen.

Det samme gjør jeg om jeg våkner på natten og ikke får sove igjen.

det hjelper ikke meg, da blir jeg iallefall lys våken:/

Gjest Thea89
Skrevet

Da vil det sikkert hjelpe å ta den samtalen tidligere på kvelden. Det blir en ond sirkel, du får ikke sove, du begynner å tenke på ting, så får du ikke sove fordi du tenker for mye.

det er ikke så lett, for jeg kommer på de rareste ting når jeg ligger,

som jeg ikke tenker på om dagen ellers..

Gjest prust
Skrevet

I går skiftet jeg ut dyna, og hadde bare dynetrekk over meg i natt. Det hjalp veldig.

I tillegg full lufting i flere timer med vinduene stående på vidt gap før legging.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg sliter også med søvnen...Veldig irriterende..

Det beste rådet jeg har fått er å ikke legge seg før den tiden an pleier sovne.

Jeg som sovner rundt 02-03, går ikke å legger meg før det.

Blir bare enda mer våken av å ligge irritere seg over å ikke få sove....

Om hodet er fullt av tanker helper det å lese litt først.

Jeg synes også det blir bedre om jeg har rullegardinet oppe, da får jeg inn naturlig lys.

Gå en lang tur på kvelden, det hjelperå være aktiv, slik man man blir trøtt på kvelden Bade 2 timer før sengetid roer kroppen.

Ellers tror jeg kosten spiller litt inn.Jeg får ikke sove om jeg drikker brus og spiser godteri på kvelden..Da kribler hele kroppen...Ikke spis tunge måltider, og ikke spis deg stappmett.

Noen kvelder klarer jeg ikke lukke øynene, jeg er for urolig.

Da har jeg øyemaske på, det hjelper :0)

Avogtil er det lov å ta en imovane.Men de tar jeg sjelden, for fort å bli avhengig....

Skrevet

vi pleier å ha opp verandadøra på soverommet, da syns jeg det er deilig. Syns det er ti ganger værre å overleve om dagen.

Gjest Sommerplager
Skrevet

Når jeg en sjelden gang ikke får sove, så legger jeg meg på magen (med puta under hoftene/magen). Da sovner jeg som regel veldig kjapt!

Hvis jeg ligger på ryggen skal jeg være dautrøtt for å få sove!

Ellers sovner jeg vanligvis ganske kjapt hvis jeg ligger på siden og leser et ukeblad e.l.

Jeg hører alltid lydbok på Mp3 spilleren når jeg legger meg.

Funker hver gang.

Gjest togli
Skrevet

Jeg hører alltid lydbok på Mp3 spilleren når jeg legger meg.

Funker hver gang.

Det påstår datteren min hjelper godt også:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...