Gå til innhold

Hva synes dere

Gjest som takk for hjelpen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er saken. Vi har gjennomgått en stor omstillingsprosess i avdelingen vår på kontoret. I den forbindelse har vi fått hjelp fra 2 personer fra kontorene våre i utlandet (i et uland). Disse to har vært her i 3 mnd og har vært en ENORM stor hjelp. De har blitt lønnet fra kontorene de tilhører, altså de har fått 250kr dagen i lønn (lave lønninger i det landet). De har fått litt lommepenger fra oss, men veldig lite, og et sted og bo har de også fått fra oss. Men likevel, det å bo i Norge, med mat, off. transport osv er jo ikke akkurat billig, så jeg vil nok tro at oppholdet i norge har gått hardt utover lommebøkene deres.

Nå har det seg sånn at disse to mennene skal reise tilbake om noen dager. I den forbindelse hørte vi med ledelsen om det var mulighet for at selskapet sponset en avskjedsgave til de hver som takk for all hjelpen (noe som pleies å gjøres når noen slutter på kontoret). Det var ikke aktuelt.

Så nå fant jeg og en annen ut at vi ansatte i avdelingen får kjøpe avskjedsgaver fra egne lommebøker. Kan jeg spørre om 100kr fra hver ansatt i avdelingen (vi er bare 7 personer), eller synes dere jeg spør om for mye da?

Persille1365381127
Skrevet

Det kommer litt an på...

For meg hadde det vært greit, men jeg vet jo ingenting om de personenen du jobber med.

Jeg synes det var smålig av ledelsen å si nei! De kunne lett ha gitt dem en bonus på 5000 kroner eller noe og likevel sluppet billig unna.

Skrevet

Jeg synes ikke det høres for mye ut, det er 50kr til hver av de. Min mann gir det til innsamling når noen slutter på han sin jobb. Spør de 7 hva de synes?

Skrevet

Det kommer litt an på...

For meg hadde det vært greit, men jeg vet jo ingenting om de personenen du jobber med.

Jeg synes det var smålig av ledelsen å si nei! De kunne lett ha gitt dem en bonus på 5000 kroner eller noe og likevel sluppet billig unna.

Ja helt enig. Jeg ble veldig overrasket da ledelsen sa nei med tanke på hvor mye kostnader vi ellers har i dette firma. Bare det å gi dem 500kr hver ville sikkert vært masse penger for dem, men selv det ble avslått.

Persille1365381127
Skrevet

Ja helt enig. Jeg ble veldig overrasket da ledelsen sa nei med tanke på hvor mye kostnader vi ellers har i dette firma. Bare det å gi dem 500kr hver ville sikkert vært masse penger for dem, men selv det ble avslått.

Jeg tror jeg ville tatt den runden en gang til jeg.

Si at det er litt rart at de ansatte sier seg villige til å gi dem penger, og at ledelsen ikke vil. Det sier jo litt om ledelsens holdning til de ansatte...

Gjest som takk for all hjelpen
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt den runden en gang til jeg.

Si at det er litt rart at de ansatte sier seg villige til å gi dem penger, og at ledelsen ikke vil. Det sier jo litt om ledelsens holdning til de ansatte...

Jeg får nok ikke gjort så mye med det desverre :(

Hvis noen har noe forslag til hyggelig avskjedsgave som ikke koster mye så kom gjerne med det :)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det synes jeg er helt greit, men initiativet bør ikke komme fra avdelingsleder.

Forøvrig var det kjipt av ledelsen.

Skrevet

Det var smålig av ledelsen!!!!

Så lenge dere er så få så kan du jo bare høre med dem om de vil være med å spleise på dette. Selv ville jeg gjort det.

Gjest signaturina
Skrevet

Jeg får nok ikke gjort så mye med det desverre :(

Hvis noen har noe forslag til hyggelig avskjedsgave som ikke koster mye så kom gjerne med det :)

Er det ikke kontanter de trenger da? I en valuta som passer. Det er jo ikke så mye de kan dra med seg på flyet. Da pådrar de seg kanskje utgifter til overvekt også. Så kan de kose seg i hjemlandet og tenke på dere! Et slikt firma ville forøvrig ikke jeg jobbet i! De forlanger vel sikkert gratis overtidsjobbing av dere også, pluss at de er kjipe med lønnstillegg og jubileumsgaver!?

Skrevet

Er det ikke kontanter de trenger da? I en valuta som passer. Det er jo ikke så mye de kan dra med seg på flyet. Da pådrar de seg kanskje utgifter til overvekt også. Så kan de kose seg i hjemlandet og tenke på dere! Et slikt firma ville forøvrig ikke jeg jobbet i! De forlanger vel sikkert gratis overtidsjobbing av dere også, pluss at de er kjipe med lønnstillegg og jubileumsgaver!?

Jo det er penger de trenger, men føler liksom ikke vi kan gi 250 kr og si kos dere liksom. Derfor blir det en liten gave.

Jeg er også sjokkert over ledelsen. Spesielt siden de aldri har vært gjerrige før. Vi har overtidslønn og bonusutbetaling hvert år. I tillegg spares det overhodet ikke på firmafester osv. Lønnen er forøvrig også generelt god i selskapet. Så at de sa nei til dette var svært overraskende...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...