Gå til innhold

Ungdomsskolen til høsten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som skal starte på ungdomsskolen til høsten. Idag er de på den nye skolen og har fått vite hvem de skal gå sammen med. Mitt barn har ikke kommet sammen med noen h*n er sammen med. De fleste vennene skal til en annen ungdomsskole, men det er ikke et alternativ fordi det er for langt unna.

Har snakket med rektor ang. bytte av klasse, men det var jo ikke så veldig enkelt. Det er jo en stor kabal som skal gå opp. Rektor mente at alle finner en venn, men problemet er jo at vi kjenner de fleste, og det er elever som er svært så forskjellige fra mitt barn. De er frekke, bråkete og absolutt ikke noen match til mitt barn som er veldig stille og rolig. Det er foreldremøte i kveld og da regnet han med at det var mange som ville ha samme behov, men han kunne jo ikke love å ordne det.

Sitter her og er helt fortvilet. Vet det er en liten sak i forhold til problemene mange sliter med, men nå er det et STORT problem for oss.

Håper noen har noen gode tips til oss hvordan vi skal løse dette. Kanskje dere har vært der selv og kan fortelle oss hvordan dere løste problemene!

Hjelp oss!!!!!!

Skrevet

Vi hadde samme problemet i fjor- vi hadde en som kom helt fortvilet hjem. De hadde fått ønske seg 5 stk de hadde lyst til å gå sammen med. Han fikk bare den som var skrevet opp på siste plass og vel skrevet opp som fyllmasse. De to bestevennene kom sammen i en annen klasse, så hos oss var det stor krise. Det var gjort mye feil fra skolen side, så det ble en del som ble byttet på til sist. Vi ringte klassestyreren i 7 klasse og den som hadde med fordelingen i 8. De skjønte veldig godt problemet og tok tak i det og fikk byttet h*n over i en annen klasse, men selvfølgelig ikke den "rette". Men han kom i en flott klasse og fikk alletiders lærere, så nå ville han ikke ha byttet. Har ikke noe annet råd enn stå på og kontakt de som kan ha noe med dette å gjøre. Finn gode argumenter for at han skal kunne bytte. Lykke til.

Skrevet

Vi hadde samme problemet i fjor- vi hadde en som kom helt fortvilet hjem. De hadde fått ønske seg 5 stk de hadde lyst til å gå sammen med. Han fikk bare den som var skrevet opp på siste plass og vel skrevet opp som fyllmasse. De to bestevennene kom sammen i en annen klasse, så hos oss var det stor krise. Det var gjort mye feil fra skolen side, så det ble en del som ble byttet på til sist. Vi ringte klassestyreren i 7 klasse og den som hadde med fordelingen i 8. De skjønte veldig godt problemet og tok tak i det og fikk byttet h*n over i en annen klasse, men selvfølgelig ikke den "rette". Men han kom i en flott klasse og fikk alletiders lærere, så nå ville han ikke ha byttet. Har ikke noe annet råd enn stå på og kontakt de som kan ha noe med dette å gjøre. Finn gode argumenter for at han skal kunne bytte. Lykke til.

Barneskolen hadde satt opp grupper på 4 elever fikk jeg fortalt av rektor på ungdomsskolen, og det betyr iallefall at læreren på barneskolen ikke har gjort jobben sin(eller gjort den i søvne). Vi snakket om akkurat dette på siste samtaletime, men det har hun tydeligvis ikke husket noe av.

Håper at det vil hjelpe oss at hun tar kontakt med ungdomsskolen.

Har akkurat snakket lenge med læreren på barneskolen og hun innrømmet å ha gjort en stor feil. Hun innrømmet at det var glemt og at hun skulle gjøre alt for å ordne opp.

Er iallefall mer optismitisk nå.

Skrevet

Barneskolen hadde satt opp grupper på 4 elever fikk jeg fortalt av rektor på ungdomsskolen, og det betyr iallefall at læreren på barneskolen ikke har gjort jobben sin(eller gjort den i søvne). Vi snakket om akkurat dette på siste samtaletime, men det har hun tydeligvis ikke husket noe av.

Har akkurat snakket lenge med læreren på barneskolen og hun innrømmet å ha gjort en stor feil. Hun innrømmet at det var glemt og at hun skulle gjøre alt for å ordne opp.

Det må jo kunne ordnes.

Du sier at det sikkert - i den store sammenheng - ikke er eb STOR sak,- men det er jo hyperviktig at starten på ungdomsskolen blir best mulig. Det er mye som skjer i de årene der.

Skrevet

Det må jo kunne ordnes.

Du sier at det sikkert - i den store sammenheng - ikke er eb STOR sak,- men det er jo hyperviktig at starten på ungdomsskolen blir best mulig. Det er mye som skjer i de årene der.

Sankket med læreren på barneskolen og hun innrømmet at hun hadde glemt hva vi snakket om på samtaletimen. Jeg sa med STORE bokstaver at jeg faktisk hadde stolt på henne og at jeg forventet hjelp fra henne til å ordne opp.

Hun la seg flat og sa at hun hadde glemt det og at hun skulle ringe rektor på ungdomsskolen og snakke med han.

Håper det ordner seg.

Gjest Thea89
Skrevet

uff, det må være fælt! får noen år siden når jeg gikk ungdomsskole, skrev vi hvem vi ville ha i klassen på et ark (3 stk), og vi ble garantert å få minst en av de vi valgte:)

Skrevet

Håpere det ordner seg. Godt at læreren vil prøve å rette opp.

Gjest gir meg ikke
Skrevet

Hos oss, har lærer valgt hvem barna ønsket seg.

Det er barn fra flere skoler og min sønns skole er den eneste som ikke har fått velge "kamerater" selv.

mitt barn kom sammen med 2 han nesten ikke kjenner og det er også et barn der som trakkaserer mitt barn.

Jeg har snakket med rektor på ungdomsskolen og han sier bare "det blir annerledes hos oss" akkurat som om på denne skolen eksisterer ikke "faanskap"

Vi har nå sagt at vårt barn ikke får lov å gå på ungdomsskolen hvis dette ikke blir endret på.

Det er snakk om et barn med sterke sosiale problemer og angstproblematikk. Barnet har individuell opplæringsplan å så skal h'n ha den som plager h'n mest, i klassen sin!

Jeg må som mor til barnet kjempe med nebb og klør ellers er jeg redd dette går rett til helv..., han truer med å ta livet sitt.

plageren som er stor og sterk, tar mitt lille barn på strak arm og kaster han dit han vil, dette utøves særlig sammen med andre barn sånn at han får vist seg fram. Mitt lille avkom "unnskyld at jeg er til" sier ingenting :(

Jeg skal kontakte ppt ansvarlige så får de gå inn å argumentere.

Gjest mandolina
Skrevet

Hos oss, har lærer valgt hvem barna ønsket seg.

Det er barn fra flere skoler og min sønns skole er den eneste som ikke har fått velge "kamerater" selv.

mitt barn kom sammen med 2 han nesten ikke kjenner og det er også et barn der som trakkaserer mitt barn.

Jeg har snakket med rektor på ungdomsskolen og han sier bare "det blir annerledes hos oss" akkurat som om på denne skolen eksisterer ikke "faanskap"

Vi har nå sagt at vårt barn ikke får lov å gå på ungdomsskolen hvis dette ikke blir endret på.

Det er snakk om et barn med sterke sosiale problemer og angstproblematikk. Barnet har individuell opplæringsplan å så skal h'n ha den som plager h'n mest, i klassen sin!

Jeg må som mor til barnet kjempe med nebb og klør ellers er jeg redd dette går rett til helv..., han truer med å ta livet sitt.

plageren som er stor og sterk, tar mitt lille barn på strak arm og kaster han dit han vil, dette utøves særlig sammen med andre barn sånn at han får vist seg fram. Mitt lille avkom "unnskyld at jeg er til" sier ingenting :(

Jeg skal kontakte ppt ansvarlige så får de gå inn å argumentere.

Dette er jo mobbing, og derfor kan du sette sterke krav om at mobberen holdes borte fra ditt barn, det er mobberen, som skal flyttes på og lide vondt ved ikke å komme i klasse med sine kumpaner.

Du kan kontakte sosiallærer eller undervisningsinspektør på skolen og forklare problemet, men gjør det med en gang, før neste skoleår begynner.

Hilsen

Gjest gir meg ikke
Skrevet

Dette er jo mobbing, og derfor kan du sette sterke krav om at mobberen holdes borte fra ditt barn, det er mobberen, som skal flyttes på og lide vondt ved ikke å komme i klasse med sine kumpaner.

Du kan kontakte sosiallærer eller undervisningsinspektør på skolen og forklare problemet, men gjør det med en gang, før neste skoleår begynner.

Hilsen

Jeg skal ringe skolen i morgen, hvis jeg ikke kommer noen vei så får jeg ringe ppt og evt bup, de er inne i bildet fra før av.

Skjønner ikke hva skolene her tenker!?

Barnet har såpass store problemer så trusselen om å ta livet av seg tar jeg meget alvorlig,

Hvis ting hender på skolen så stikker barnet mitt av og da er det stor fare for at h'n i øyeblikkets hete kan gjøre noe med seg selv.

Gjøre noe mot andre tør h'n ikke.

Er jeg helt på bærtur hvis jeg nekter å sende barnet mitt på skolen hvis de ikke bytter klasse?

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg skal ringe skolen i morgen, hvis jeg ikke kommer noen vei så får jeg ringe ppt og evt bup, de er inne i bildet fra før av.

Skjønner ikke hva skolene her tenker!?

Barnet har såpass store problemer så trusselen om å ta livet av seg tar jeg meget alvorlig,

Hvis ting hender på skolen så stikker barnet mitt av og da er det stor fare for at h'n i øyeblikkets hete kan gjøre noe med seg selv.

Gjøre noe mot andre tør h'n ikke.

Er jeg helt på bærtur hvis jeg nekter å sende barnet mitt på skolen hvis de ikke bytter klasse?

Det må vel være en naturlig konsekvens av den problemstillingen du skisserte.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...