Gjest dumme data Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Plutselig har dataen min blitt så utrolig treig! Jeg skjønner ikke hvorfor, det har skjedd sånn helt plutselig. Tar lang tid å starte den opp, og særlig å åpne internett (har mozilla) tar så utrolig lang tid! Det er så irriterende, noen som vet hva det kan være? Jeg har ingen spill på den, bruker den til å skrive på, internett, lagre bilder og se på film. Og det er ikke lenge siden (november) at jeg installerte windows på nytt. Denne dataen kjøpte jeg i august 2006, fujitsu siemens amilo bærbar. ER det noe jeg kan gjøre for å få den til å bli litt kjappere? Har også inntrykket av at de fleste dataer som er noen år er ubeskrivelig treige.. hvorfor skjer dette, at dataer blir så treige? Synesd et er rart.. 0 Siter
Gjest dumme data Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Har du prøvd å defragmentere disken? Ja, men synes ikke det hjalp noe særlig.. 0 Siter
Flaxseed Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Tja, kanskje et virus. Vet ikke jeg, men det hjelper å reinstallere windows 0 Siter
citoyen Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Se om det er noen prosesser som bruker veldig mye CPU eller minne i Task Manager. Den får du opp ved å trykke ctrl-alt-del, og så velger du fanen "Prosesser". 0 Siter
Gjest dumme data Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Se om det er noen prosesser som bruker veldig mye CPU eller minne i Task Manager. Den får du opp ved å trykke ctrl-alt-del, og så velger du fanen "Prosesser". Ok, jeg skjønner ikke hva CPU er, så jeg bare skriver det her så kanskje noen forstår det. Det står 00 på de fleste av de navnene på lista. Men taskmgr.exe står det 02 på og firefox varierer mellom 05 - 19 - 25 etc. Men det går fort opp og ned.. Tusen takk hvis du gidder å svare meg:) 0 Siter
Gjest dumme data Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Tja, kanskje et virus. Vet ikke jeg, men det hjelper å reinstallere windows Jeg gjorde det jo i november, kan vel ikke være meningen å reinnstallere windows hvert halvår vel? Er ikke så lysten på å gjøre det igjen, for har ikke ekstern harddisk så da må jeg brenne alt på cder og det tar så lang tid.. 0 Siter
Gjest like dum som dataen ;) Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Rensk opp i midlertidige datafiler, slett historikken. 0 Siter
Gjest dumme data Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Rensk opp i midlertidige datafiler, slett historikken. Du har vel ikke tilfeldigvis en framgansmåte? (detter understreker vel at jeg faktisk er dummere enn datamaskinen.. Det jeg ikke skjønner er hvordan vi kan være så UTROLIG avhengig av datamaskiner uten å være i stand til å fiske selv de enkle ting selv...) 0 Siter
Gjest dummere enn dataen Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Du har vel ikke tilfeldigvis en framgansmåte? (detter understreker vel at jeg faktisk er dummere enn datamaskinen.. Det jeg ikke skjønner er hvordan vi kan være så UTROLIG avhengig av datamaskiner uten å være i stand til å fiske selv de enkle ting selv...) Klikk på verktøy (oppe til høyre i skjermen) Gå deretter inn på alternativ for internett, nederst trykk på leserlogg, da kommer en ny side opp Der trykker du slett på midlertidige internettfiler og deretter slett på logg. Håper det hjelper deg. Og med nicket mitt så var det meg selv jeg mente 0 Siter
Gjest dumme data Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Klikk på verktøy (oppe til høyre i skjermen) Gå deretter inn på alternativ for internett, nederst trykk på leserlogg, da kommer en ny side opp Der trykker du slett på midlertidige internettfiler og deretter slett på logg. Håper det hjelper deg. Og med nicket mitt så var det meg selv jeg mente Var det det du mente! det gjør jeg ganske ofte, men det er ikke internett som er tregt. Det er det at det går så utrolig tregt å starte opp som er problemet:) 0 Siter
citoyen Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Ok, jeg skjønner ikke hva CPU er, så jeg bare skriver det her så kanskje noen forstår det. Det står 00 på de fleste av de navnene på lista. Men taskmgr.exe står det 02 på og firefox varierer mellom 05 - 19 - 25 etc. Men det går fort opp og ned.. Tusen takk hvis du gidder å svare meg:) Da høres det ut som det i alle fall ikke er noen programmer som har gått amok hos deg. Virker maskinen varm? Det kan være vanskelig å få ut støv som samler seg i en bærbar maskin. Prøv så godt du får til med en støvsuger Blir maskinen for varm setter den ned farten for å generere mindre varme. 0 Siter
Gjest dumme data Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Da høres det ut som det i alle fall ikke er noen programmer som har gått amok hos deg. Virker maskinen varm? Det kan være vanskelig å få ut støv som samler seg i en bærbar maskin. Prøv så godt du får til med en støvsuger Blir maskinen for varm setter den ned farten for å generere mindre varme. Den er ikke så veldig varm at det gjør noe, nei.. Men støvsuge?? Hvor? Inni vifta eller?Det går ikke an å stikke støvsugern inn der! Det er hvertfall uaktelt å skru den opp, får den aldri aldri aldri sammen igjen! Men generelt, hvorfor blir dataer trege når de blir et år eller mer? Det er ikke bare min dette gjelder, men nesten alle "gamle" dataer.. 0 Siter
Gjest dummere enn dataen Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Var det det du mente! det gjør jeg ganske ofte, men det er ikke internett som er tregt. Det er det at det går så utrolig tregt å starte opp som er problemet:) Du har ingen ikoner merket på linjen heller? Jeg hadde det i dag, et oppstartprogram som hadde falt ut og måtte oppdateres. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe, men jeg ble ikke overrasket 0 Siter
Gjest dumme data Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Du har ingen ikoner merket på linjen heller? Jeg hadde det i dag, et oppstartprogram som hadde falt ut og måtte oppdateres. Beklager at jeg ikke kunne hjelpe, men jeg ble ikke overrasket Hva mener du, ikoner hvor?? Hvordan kan man ordne det? Når det gjelder datatrøbbel er det jo veldig vanskelig, har inntrykk av at de som kan disse sakene også ofte har problemer. Men takk for at du kom med gode tips:) 0 Siter
citoyen Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Den er ikke så veldig varm at det gjør noe, nei.. Men støvsuge?? Hvor? Inni vifta eller?Det går ikke an å stikke støvsugern inn der! Det er hvertfall uaktelt å skru den opp, får den aldri aldri aldri sammen igjen! Men generelt, hvorfor blir dataer trege når de blir et år eller mer? Det er ikke bare min dette gjelder, men nesten alle "gamle" dataer.. Jeg har ikke det problemet... Men nye programmer krever jo som regel mer av maskinen, så hvis man stadig prøver å kjøre nye programmer på gamle maskiner, så kan den nok oppleves som treg. Du kan prøve å sette støvsugeren inntil viftene og luftehullene på maskinen og se hva du klarer å dra ut. 0 Siter
Gjest dumme data Skrevet 6. juni 2008 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har ikke det problemet... Men nye programmer krever jo som regel mer av maskinen, så hvis man stadig prøver å kjøre nye programmer på gamle maskiner, så kan den nok oppleves som treg. Du kan prøve å sette støvsugeren inntil viftene og luftehullene på maskinen og se hva du klarer å dra ut. Så det du egentlig sier er at det ikke er noe å gjøre? ÆSJ:( dataer har gjort verden så lettvint, men ingenting er så irriterende som når det ikke fungerer som det skal! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.