Gå til innhold

prob Urinlekkasje - kun seriøse svar ønskes :-)

Anbefalte innlegg

Gjest sosialt hemmende
Skrevet

Siden det er sperret for nye innlegg under "urinveier" så poster jeg innlegget her..

Hvordan er veien å gå om man ønsker å bli uttredet for urinveis opersjon.. Jeg sliter med ufrivvillig vannlatning.. dvs at jeg kan tisse og tisse og tisse mens jeg sitter på do, føler atj eg ikke får tømt meg skikkelig.. så når jeg går tur,, så kommer det urin. Det er ikke slik at jeg tisser skikkelig på meg, men det er mer enn nok til at det blir skikkelig ubehagelig og sosialt hemmende.

Er det så vanskelig å få utført et inngrep?

Jeg renger med at det må foretas noen tester.?

Noen som kan si meg hvordan dette foregår.?

Gjest mandolina
Skrevet

Oppsøk fastlegen din, det er et meget alminnelig problem, og legen vil veilede deg i hvordan du går frem videre for å få operasjon, eller annen behandling.

Hilsen

Gjest Fru Verksmester Larsen
Skrevet

Oppsøk fastlegen din, det er et meget alminnelig problem, og legen vil veilede deg i hvordan du går frem videre for å få operasjon, eller annen behandling.

Hilsen

Kontakt fastlegen. Han vil henveise deg til utredning. Etter utredning vil legen avgjøre om du lekker nok til å opereres. I så fall brukes en teknikk som heter TVT.

Jeg hadde dette inngrepet i fjor. Ble umiddelbart helt tett og det var et relativt enkelt inngrep.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du starter hos fastlegen din.

Du kan få henvisning til uroterapeut, der kan du måle blærekapasitet, flow (dvs trykk), få råd og veileding til hjelpemidler og rett bruk av disse.

Så kan du få henvisning til urolog (spesialist i urinveier), der kan du bli utredet for en evnt opererasjon TVT (gjør ett søk her inne, mener det skal ligge informasjon)

Om ikke operasjon blir første valget er det mye hjelp og få, tabletter bl.a, blæretrening, bekkenbunnsmusklaturtrening.

Du kan få blå resept på hjelpemidler som bind.

Men som sagt, du starter hos fastlegen din. Fslegen har nok også mange gode råd og hjelp og komme med. Lykke til.

Skrevet

Du må gå til fastlegen din. Fastlegen sender så henvisning til en urolog eller gynekolog. Begge kan behandle inkontinens.

Du må nok gjennom noen undersøkelser. GU, cystoskopi, flowmetri, måling av resturin osv.

Det kan bli forsøkt med medisinsk behandling først, avhengig av hva man finner ut at er årsaken til inkontinensen.

Lykke til :)

Gjest sosialt hemmende
Skrevet

takker for svar dere.

skal ta kontakt med fastlegen, så får vi se hvor veien går derfra...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...