Gå til innhold

butikkeventyret er over

Anbefalte innlegg

ringerikskringla
Skrevet

Min mann har drevet butikk i over 20 år,men på mandag ble vi desverre slått konkurs... De statlige avgifter og moms tok livet av oss..Vi har hatt det vansklig de to siste åra og vi er begge lettet over att det nå er over.

Vi har tenkt penger hele tiden i 2 år og dette har tæret på ekteskapet vårt.Vi var a.s så min mann har krav på penger fra nav.. Det er jo en del og rydde opp i men vi ser lyst på det og må bare se fremover... Jeg tok nok dette mye tyngre enn han og har vel grått 2 døgn i strekk. Ikke enkelt og forklare 2 barn på 4 og 8 år om hvorfor mamma bare gråter...

Jeg har det bedre i kveld så nå tror jeg ting retter seg...

Skrevet

Så trist at det ikke gikk lenger, det forstår jeg godt. Barn har ikke vondt av å se følelser få utløp. Vi er altfor raske til å skjule tårer, men de er jo like naturlige som latter egentlig. En del av oss.

Du melder deg arbeidsledig du også, så får du penger etter ca 8 uker. Det høres ut som dere har hatt det tøft, etterhvert så blir det orden på inntekt igjen. Dere finner sikkert også snart noe nytt å styre med. Kanskje er dette springbrettet til en enda bedre fremtid, selv om det er vrient å se det nå... Lykke til videre og nyt sommeren for det den er verdt!

ringerikskringla
Skrevet

Så trist at det ikke gikk lenger, det forstår jeg godt. Barn har ikke vondt av å se følelser få utløp. Vi er altfor raske til å skjule tårer, men de er jo like naturlige som latter egentlig. En del av oss.

Du melder deg arbeidsledig du også, så får du penger etter ca 8 uker. Det høres ut som dere har hatt det tøft, etterhvert så blir det orden på inntekt igjen. Dere finner sikkert også snart noe nytt å styre med. Kanskje er dette springbrettet til en enda bedre fremtid, selv om det er vrient å se det nå... Lykke til videre og nyt sommeren for det den er verdt!

jeg jobbet ikke sammen med min mann..Har min egen jobb,men vi har jo vært mye sammen om det

Skrevet

Uff da, det var trist!!!! Håper han finner seg noe nytt å holde på med og det fort! *Klem*

Gjest ajsann
Skrevet

Kan ikke se hva mva har med konkursen å gjøre?

Dere kjøper inn mva-pliktig. Dere selger ut mva-pliktig. Differanse mellom varer ut og inn er det dere må betale inn for mva. Tipper dere får inn mer i mva enn dere betaler. Den mva dere får inn er det kundene som betaler og dere betaler videre til det offentlige.

Uansett. En utrolig kjip situasjon å være i. Det er ikke lett å være selvstendig næringsdrivende. Håper mannen får seg jobb og at den knekken dere har i økonomien bare varer en stund.

Nå blir det litt anderledes dersom han har enkeltmannsforetak enn et as. Det blir tungt dersom han personlig står ansvarlig for konkursen.

Skrevet

Skjønner godt at du er trist. Det er vondt når slikt skjer.

Men nå kan dere starte på ny frisk. Siden han hadde et AS, så ligger dere jo godt an :)

Og barna, de har ikke noe vondt av å se at dere er triste. De lærer bare at det er greit å være trist når noe vondt skjer. Slik skal det jo være. Det er lov til å gråte når man er voksen også :)

Jeg tror dette bare blir begynnelsen på noe enda bedre for dere alle sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...