Gjest Fotografering er gøy Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Når vi tar utebilder så er det pent med sollys, men de levende motivene sliter selvsakt med at de får solen rett i øynene. Hvordan kan jeg få tatt skikkelige "solbilder" uten at motivene sliter? Noen? 0 Siter
morsan Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Det beste må være å snu personene slik at de ikke får sola i øynene, og så kan du eventueølt også bruke blits for å få bort skygger i ansiktet. I det hele tatt så er det ofte lurt med bruk av blits når det er mye sol! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Det er faktisk veldig fint med sol bakfra (men skjerm objektivet) og blitz. Proffene bruker da også reflektorer (hvite eller gullfargede skjermer som sender lys tilbake), men det er ikke helt nødvendig. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Sol er fint, men bildene blir penere hvis du bruker skyggen. Du kan f.eks sette personen under ett tre. 0 Siter
Gjest Fotografering er gøy Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Sol er fint, men bildene blir penere hvis du bruker skyggen. Du kan f.eks sette personen under ett tre. Skal prøve diverse etterpå. (Skal ta konfirmantbilder) Takk. 0 Siter
Gjest Fotografering er gøy Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Det er faktisk veldig fint med sol bakfra (men skjerm objektivet) og blitz. Proffene bruker da også reflektorer (hvite eller gullfargede skjermer som sender lys tilbake), men det er ikke helt nødvendig. Sol bakfra, altså mot meg, og blitz. Ok, skal prøve dette etterpå. Men hva mener du med å "skjerme motivet" ? Slik jeg forstår det så vil de da få solen i ryggen og vil derfor ikke bli plaget av lyset i øynene? (Skal ta bilder av konfirmant, alene og med tøff bil) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Sol bakfra, altså mot meg, og blitz. Ok, skal prøve dette etterpå. Men hva mener du med å "skjerme motivet" ? Slik jeg forstår det så vil de da få solen i ryggen og vil derfor ikke bli plaget av lyset i øynene? (Skal ta bilder av konfirmant, alene og med tøff bil) Skjerme objektivet, skrev jeg. Objektivet (linsen) bør ikke få direkte sollys. Enten har man da en skjerm på selve objektivet, eller man holder en avis eller hva som helst annet over kameraet (dog ikke slik at det kommer med på bildet) for å unngå direkte sollys på linsen. Lykke til! 0 Siter
Gjest Fotografering er gøy Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Det beste må være å snu personene slik at de ikke får sola i øynene, og så kan du eventueølt også bruke blits for å få bort skygger i ansiktet. I det hele tatt så er det ofte lurt med bruk av blits når det er mye sol! Tenker litt gammeldags jeg, "ha alltid solen i ryggen når du skal ta bilder" Ser at ting kan jevnes ut og gjøres annerledes, med blitz. Skal prøve ut etterpå. 0 Siter
Gjest Fotografering er gøy Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Skjerme objektivet, skrev jeg. Objektivet (linsen) bør ikke få direkte sollys. Enten har man da en skjerm på selve objektivet, eller man holder en avis eller hva som helst annet over kameraet (dog ikke slik at det kommer med på bildet) for å unngå direkte sollys på linsen. Lykke til! *ler godt* Okey, he he....objekt og objektiv.....ja ja....må være varmen 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Skal prøve diverse etterpå. (Skal ta konfirmantbilder) Takk. Se f.eks her: http://www.fototips.no/index.php?side=lysforhold&fra=m 0 Siter
Gjest Fotografering er gøy Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Se f.eks her: http://www.fototips.no/index.php?side=lysforhold&fra=m Å, så bra. Tusen takk skal du ha. Skal ta konfirmantbildene selv til album og takkekort så jeg lyster jo litt på at de skal bli bra da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.