Gå til innhold

Møblert hjem?

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Snitter ja, snitter er viktig!

Snitter er faktisk helt konge. Særlig når man får med seg restene hjem fra besteforeldreselskapet, og kan pille av alt pålegget og pælme resten når man kommer hjem til sitt eget, umøblerte. :D

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har paranøttpirker. I sølv. Men så kommer jeg ifølge eksen ikke bare fra et møblert, men fra et "ekstremt møblert" hjem.

Paranøttpirker? Haha, visste ikke at det var noe som het det engang :o)

Persille1365381127
Skrevet

Snitter er faktisk helt konge. Særlig når man får med seg restene hjem fra besteforeldreselskapet, og kan pille av alt pålegget og pælme resten når man kommer hjem til sitt eget, umøblerte. :D

;)

Jeg tror kanskje rekesmørbrød også er med på listen...

mariaflyfly
Skrevet

;)

Jeg tror kanskje rekesmørbrød også er med på listen...

Selvfølgelig. Og portvin. Det er forresten nydelig. :)

Persille1365381127
Skrevet

Selvfølgelig. Og portvin. Det er forresten nydelig. :)

Sandemann :)

Skrevet

Og jeg har en kaffekanne i sølv etter mine besteforeldre. De hadde også et usannsynlig møblert hjem. :)

Kaffekanne i sølv, ja. Det har foreldrene mine også. På et lite sølvbrett, med tilhørende fløtemugge og sukkerskål.

Det må da være upraktisk? Så snart man fyller kannen med varm kaffe blir den vel glohet? Det er antagelig derfor jeg aldri har sett den bli brukt.

mariaflyfly
Skrevet

Kaffekanne i sølv, ja. Det har foreldrene mine også. På et lite sølvbrett, med tilhørende fløtemugge og sukkerskål.

Det må da være upraktisk? Så snart man fyller kannen med varm kaffe blir den vel glohet? Det er antagelig derfor jeg aldri har sett den bli brukt.

Akkurat en slik en er det, ja. :)

Den ligger hjemme hos faren min og har ike vært i bruk siden besteforeldra mine tok kvelden. Men jeg husker at jeg syntes den var veldig flott da jeg var liten, og den kom fram til en eller annen spesiell anledning. :)

Skrevet

Jeg har paranøttpirker. I sølv. Men så kommer jeg ifølge eksen ikke bare fra et møblert, men fra et "ekstremt møblert" hjem.

Heter det ikke overmøblert, da? ;)

En egen skje til olivenene er kjekt. Ü

Angela1365380318
Skrevet

Læreren vår spøkte alltid med at hun hadde skalldyrbestikk og skoposer, derfor var hjemmet hennes et møblert hjem. (hun var ironisk og overhodet ikke sossete, skaldyrbestikket hadde hun fått og aldri brukt) Men andre mener nok mer at de er velloppdratte.

Gjest oupps
Skrevet

Det er ikke størrelsen eller "penheten", men at det er piano, fylte bokhyller og dannede mennesker der. Mange lærerbarn som kommmer fra møblerte hjem, selvom de var langt fra rike. I møblerte hjem banner man ikke, liker ikke danseband og ser aldri på Hotell Cæsar, men er opptatt av musikk, filosofi, arkitektur, politikk osv. Hvis de er snobbete er det kultursnobberi, ikke "pengesnobberi".

Bortsett fra pianoet, kommer jeg nok fra et veldig møblert hjem.

Gjest Fredrikka
Skrevet

Bortsett fra pianoet, kommer jeg nok fra et veldig møblert hjem.

Kanskje dere hadde bestefars fiolin hengende på veggen da? Eller foreldrene dine i det minste sang i kor? Spilte mye klassisk musikk på stereoanlegget? Jeg tror slike ting kan kompensere for manglende piano i ellers møblerte hjem :)

Gjest Elextra
Skrevet

Foreldrene mine bruker den gamle sølvkannen med tilbehør hver jul og i evt. finere (og sjeldne) familieselskaper - det synes jeg er hyggelig :-). Men har ikke noe stort ønske om å arve den...

Gjest Elextra
Skrevet

Du glemte sånn klype som man bruker når man skal forsyne jeg med snitter. :P

Også må man jo for all del spise snitter.

Snitter!? Det forbinder jeg først og fremst med begravelser og dølle dåper, og er ikke noe jeg forbinder med mer eller mindre møblerte hjem.

Skrevet

Foreldrene mine bruker den gamle sølvkannen med tilbehør hver jul og i evt. finere (og sjeldne) familieselskaper - det synes jeg er hyggelig :-). Men har ikke noe stort ønske om å arve den...

Jeg vil ha den!! :-D

Jeg kommer fra en familebakgrunn hvor det er adskillig større forekomst av fortinnede kobberkjeler til kaffebruk enn sølvkanner, men jeg satt jo klistret og så på "Herskap og tjenere" på TV som barn, og har siden dess alltid ønsket meg en sånn snirkel-snurkel-kanne jeg kunne sjenke kaffe med.

Men når det er sagt, så betviler jeg vel at jeg hadde brukt den så mye i dag uansett - i "Herskap og tjenere" hadde de jo tjenestefolk til å pusse kanna! ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg vil ha den!! :-D

Jeg kommer fra en familebakgrunn hvor det er adskillig større forekomst av fortinnede kobberkjeler til kaffebruk enn sølvkanner, men jeg satt jo klistret og så på "Herskap og tjenere" på TV som barn, og har siden dess alltid ønsket meg en sånn snirkel-snurkel-kanne jeg kunne sjenke kaffe med.

Men når det er sagt, så betviler jeg vel at jeg hadde brukt den så mye i dag uansett - i "Herskap og tjenere" hadde de jo tjenestefolk til å pusse kanna! ;-)

Du sier noe, det er nettopp sølvpussen som gjør at jeg aldri har ønsket meg sølvtøy. Forbinder sølvtøy mer med akutt sølvpuss enn med vakre dekkede bord.

Du ville elsket den omtalte kannen, den er minst 150 år gammel og snirklet, og med tilhørende sukkerskål, -skje (med en svær krusedull til håndtak) og fløtemugge *S*.

Skrevet

Du sier noe, det er nettopp sølvpussen som gjør at jeg aldri har ønsket meg sølvtøy. Forbinder sølvtøy mer med akutt sølvpuss enn med vakre dekkede bord.

Du ville elsket den omtalte kannen, den er minst 150 år gammel og snirklet, og med tilhørende sukkerskål, -skje (med en svær krusedull til håndtak) og fløtemugge *S*.

*S* Ja, jeg ville nok blitt veldig fascinert av kannen og syntes den er vakker. Men som sagt .... sølpuss! (sukk) Og den hadde ikke akkurat passet inn med de øvrige tingene mine.

Gjest Elextra
Skrevet

*S* Ja, jeg ville nok blitt veldig fascinert av kannen og syntes den er vakker. Men som sagt .... sølpuss! (sukk) Og den hadde ikke akkurat passet inn med de øvrige tingene mine.

Nei, sølepuss er noe herk! ;)

Skrevet

Nei, sølepuss er noe herk! ;)

LOL, noen ganger blir de slurvefeilene ekstra passende;-)

Gjest oupps
Skrevet

Kanskje dere hadde bestefars fiolin hengende på veggen da? Eller foreldrene dine i det minste sang i kor? Spilte mye klassisk musikk på stereoanlegget? Jeg tror slike ting kan kompensere for manglende piano i ellers møblerte hjem :)

Veldig mye klassisk musikk på stereoanlegget, ja :) Og opera ikke minst...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...