Gå til innhold

Bærum og Drammen - snobber...

Anbefalte innlegg

Gjest blææææææhrum
Skrevet

Er det flest snobber og rikfolk i Bærum enn i Drammen? Husker ikke helt...

Men jeg kjenner bare en i Bærum, og han er ikke rik eller snobb, mens jeg kjenner tre fra Drammen som alle er rike og velutdannede... Men sånn prosentvis så er det vel heller Bærum som er kjent for å ha flest rikinger? De blir visst kalt blærumsosser ;-)

Fortsetter under...

Gjest Løveliten
Skrevet

Tror Asker scorer høyere på gjennomsnittsinntekt enn Bærum, og garanter mer enn Drammen. de du kjenner er vel ikke nødvendogvis representative?

Gjest Elextra
Skrevet

Å være rik og å være snobb er to ulike ting.

Gjennomsnittlig er man nok rikere i Bærum enn i Drammen, men snobberiet er nok ganske likelig fordelt.

Gjest ikke så stor forskjell
Skrevet

Drammen er vel ikke i utgangspunktet kjent for å være snobbete. Men i de siste årene har det forandret seg betraktelig. Det er mye mere snobbete og rike mennesker i Drammen nå, speiselt etter at Drammen ble et mye mer attraktivt sted å bo.

Mrs. Wallace
Skrevet

Man kan være snobb uten å være rik, og rik uten å være snobb.

Men det er klart at snittinntekten pr.pers er høyere i Bærum enn i Drammen, ja. Sånn tradisjonelt har Bærum dessuten hatt ord på seg for å ha mange snobber.

Men både i Drammen og i Bærum er det mange forskjellige typer mennesker, og ikke minst forskjellige typer boområder.

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Ser du ikke på hotel cæsar? ;O) Ikke mye snobber i drammen. Der er man harry :o)

Skrevet

Tror ikke jeg har møtt noen snobber fra Drammen ennå...

Bærum derimot...

Gjest ex snobb
Skrevet

Er selv vokst opp i Drammen i et miljø som har vært relativt snobbete både i forhold til språk, påkledning, fritidsinteresser etc.

Det er deler av Drammen som i allefall siden min ungdom (er 43 år) som neppe kan karakteriseres som harry område, da heller snobbete. Av steder kan jeg nevne: Strøtvet, Toppenhaug, Underlia, Aronsløkka, Konnerud, Austad skog og til dels Austad og Galterud.

Totalt sett ligger Drammen godt under både Asker og Bærum i gjennomsnittsinntekt og antall snobber er nok godt under disse kommunene.

Mary Poppins
Skrevet

Er selv vokst opp i Drammen i et miljø som har vært relativt snobbete både i forhold til språk, påkledning, fritidsinteresser etc.

Det er deler av Drammen som i allefall siden min ungdom (er 43 år) som neppe kan karakteriseres som harry område, da heller snobbete. Av steder kan jeg nevne: Strøtvet, Toppenhaug, Underlia, Aronsløkka, Konnerud, Austad skog og til dels Austad og Galterud.

Totalt sett ligger Drammen godt under både Asker og Bærum i gjennomsnittsinntekt og antall snobber er nok godt under disse kommunene.

Konnerud er vel ikke kjent for å være spesielt snobbete i Drammen vel..

Gjest Bærumsboer
Skrevet

Hva er inntektsgrensen for at man skal regnes som snobb i Bærum da? Hvilke andre kriterier er det? Enebolig? Blå parti-tilhørighet??

Bor i Bærum selv, jeg, men regner ikke meg selv som snobb. Snarere anti-snobb. Lurer bare på hva som gjør at noen (evt jeg) kan bli puttet inn i kategorien snobb?

Få høre!

Skrevet

''Det er deler av Drammen som i allefall siden min ungdom (er 43 år) som neppe kan karakteriseres som harry område, da heller snobbete. Av steder kan jeg nevne: Strøtvet, Toppenhaug, Underlia, Aronsløkka, Konnerud, Austad skog og til dels Austad og Galterud.''

Aronsløkka er vel ikke snobbete vel?? Ikke kønners heller....Austad ned til kiwi er jeg enig i, men de over veien for kiwi går under Fjell for meg... ergo- ikkesnobbete. Underlia er de rike, men litt mer "folkelige". Toppenhaug, Strøtvet og Galterud (ennå det er på feil side av elva) derimot.....

candyqueen_83
Skrevet

''Det er deler av Drammen som i allefall siden min ungdom (er 43 år) som neppe kan karakteriseres som harry område, da heller snobbete. Av steder kan jeg nevne: Strøtvet, Toppenhaug, Underlia, Aronsløkka, Konnerud, Austad skog og til dels Austad og Galterud.''

Aronsløkka er vel ikke snobbete vel?? Ikke kønners heller....Austad ned til kiwi er jeg enig i, men de over veien for kiwi går under Fjell for meg... ergo- ikkesnobbete. Underlia er de rike, men litt mer "folkelige". Toppenhaug, Strøtvet og Galterud (ennå det er på feil side av elva) derimot.....

Ikke jeg som skrev det innlegget :o) Jeg har ikke peiling på Drammen :o)

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Ikke jeg som skrev det innlegget :o) Jeg har ikke peiling på Drammen :o)

Ups, sorry :o) Trodde jeg leste på svar til meg.. Hehe :o)

Skrevet

Ups, sorry :o) Trodde jeg leste på svar til meg.. Hehe :o)

*fnis* da slipper jeg å skylde på eksamensnerver og fossro :-D

illuminatum
Skrevet

Enig at Aronsløkka ikke er så veldig snobbete, men det er nok litt flere der enn på Åssiden.

Ellers er vel Hallermoen en grei bydel?

Skrevet

he he... et øyeblikk ville jeg vært helt sikker på at du var en kollega av meg, hun sier alltid kønners ;-) Men tipper du er noget yngre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...