Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man forvente å få høre noe fra arbeidsgiver etter at søknadsfristen er gått ut?

Er det noe som er vanlig tid eller?

Venter skjønner dere,er toget gått eller?

fem dager siden fristen gikk ut.

Skrevet

det kommer an på hvor du har søkt. I det offentlige er det -veldig- lang tid fra fristen går ut til søkerne får svar, gjerne opptil 6 mnd, det har jeg opplevd et par ganger.( Statlig bedrift, og høyskole)

Skrevet

Det kommer an på, mange har mye å gjøre.

Hvis du ikke er blant de 'interessante', hører du ikke noe før de har intervjuet en 4 stykker, og så tatt intervjurunde nr 2, og deretter tilbudt jobben til en, som så har sagt jatakk, og ofte lager de kontrakt også, før de sender ut mail om at dessverre var du ikke blant de aktuelle kandidatene denne gang.

Men det er lov å vise interesse og ringe og høre slik at du vet når de setter i gang med intervjuer.

Stat og kommune er noe for seg selv, det er flere som er involvert i prosessen.

Skrevet

PS: Dersom du blir innkalt, tar det selvsagt ikke så lang tid (i det private). Jeg mente ikke å være pessimistisk, altså :)

Gjest prust
Skrevet

Hos oss (liten privat bedrift), har vi ventet til den dagen søknadsfristen går ut, med å takke for søknaden (på mail). I den mailen står det at de mest interessante søkerne vil bli kontaktet i løpet av f.eks. de nærmeste to ukene.

De som ikke er blant disse, får beskjed ganske snart dersom de absolutt ikke er aktuelle for stillingen.

Gjest mallet
Skrevet

Har opplevd det meste, alt fra å få telefon dagen etter de har mottatt søknaden min til å måtte hale all informasjon ut av firmaet bit for bit, uke for uke. I begge tilfellene var jeg en aktuell kandidat for stillingen.

Min erfaring er at det tar lenger tid hvis de bruker rekrutteringsbyrå enn hvis det går direkte. Det offentlige har jeg ikke erfaring med, men har hørt det kan ta veldig lang tid der, selv om man er aktuell for stillingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...