Gå til innhold

Til lege/ernæringsfysiolog eller noe

jentemeg

Anbefalte innlegg

Går jeg ned i vekt hvis jeg spiser bare yoghurt? Trenger å gå ned 10 kilo. Føler meg utrolig langt nede på grunna v kroppen min. Er jente på 18 år og har lagt på meg 5 kilo. Jeg veit at det ikke er bra å ikke spise riktig. Men... Men hva skjer da om ejg spiser bare yoghurt? På godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lidlo

er ikke noen ernæringsfysiolog eller noe, men jeg vet såpass at hvis du bare spiser yoghurt får du ikke i deg de forskjellige næringsstoffene kroppen din trenger for å fungere normalt, det er ikke sunt!! Varier mellom kornprodukter, magert kjøtt eller fisk (spesielt fisk er bra hvis du slanker deg, siden den er både mager og rik på protein) og spis mye grønnsaker. Yoghurt er bra det altså, men ikke BARE det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei jentemeg

Ved å spise kun yoghurt vil du få for lite av en rekke viktige næringsstoffer. Derfor er en slik slankekur ugunstig. Forsøk heller å følge et opplegg der du spiser 4 faste måltider hver dag, til faste tider. Spis magert og variert. Bruk grove kornprodukter som basismat. Spis både magert kjøtt og ulike typer fisk. Grønnsaker og frukt kan spises som tilbehør til alle måltider. Bruk gjerne noe yoghurt, den er en god kilde til kalsium. Forsøk å mosjoner hver dag. Les ellers andre svar i forbindelse med vektreduksjon i forumet. Kanskje du kan være med på et organisert slankekurs der du bor? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...