Gå til innhold

Røyking igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest Rafens
Skrevet

Kan bare signere dette:

''– Selvfølgelig skulle jeg aller helst sett at ingen røyker. Men vi må forholde oss til virkeligheten. Å ikke gjøre det, er å lukke øynene. Og det kan vi ikke gjøre. Vi ønsker det ikke, men det er alltid et par ungdommer som har med røyk, sier Tørring.''

Det er da ikke arrangørenes sak å sørge for at konfirmantene ikke røyker! Da får heller foreldrene gå gjennom arvingenes bagasje før de drar, og forsikre seg om at de ikke har med røyk.

Og politiet? Herregud.

Gjest mora2
Skrevet

Kan bare signere dette:

''– Selvfølgelig skulle jeg aller helst sett at ingen røyker. Men vi må forholde oss til virkeligheten. Å ikke gjøre det, er å lukke øynene. Og det kan vi ikke gjøre. Vi ønsker det ikke, men det er alltid et par ungdommer som har med røyk, sier Tørring.''

Det er da ikke arrangørenes sak å sørge for at konfirmantene ikke røyker! Da får heller foreldrene gå gjennom arvingenes bagasje før de drar, og forsikre seg om at de ikke har med røyk.

Og politiet? Herregud.

Enig!

Og dette er ingen sak for politiet hvertfall...

Skrevet

Kateketen kommenterer at de overhodet ikke oppfordrer 15-åringene til å røyke, men at de er realistiske... Nettopp det jeg også mener, noen av de røyker allerede og skogbrannfaren er stor. Da må man sette de grensene man KAN sette, og hindre skogbrann i hvertfall. De ungdommene som røyker, vil komme til å gjøre dette på denne leiren også, bare da med brannfaren.

Og å gå i fra dette til å si (som foreldrene) at man like gjerne kan sende med ungdommene øl og vin, blir å dra det litt for langt etter min mening! Det er ikke samfunnets ansvar å oppdra ungene - det er foreldrene!

Gjest mora2
Skrevet

Kateketen kommenterer at de overhodet ikke oppfordrer 15-åringene til å røyke, men at de er realistiske... Nettopp det jeg også mener, noen av de røyker allerede og skogbrannfaren er stor. Da må man sette de grensene man KAN sette, og hindre skogbrann i hvertfall. De ungdommene som røyker, vil komme til å gjøre dette på denne leiren også, bare da med brannfaren.

Og å gå i fra dette til å si (som foreldrene) at man like gjerne kan sende med ungdommene øl og vin, blir å dra det litt for langt etter min mening! Det er ikke samfunnets ansvar å oppdra ungene - det er foreldrene!

''Det er ikke samfunnets ansvar å oppdra ungene - det er foreldrene!''

Enig!!!

Skrevet

Tja...De har jo sprøyterom for narkomane, så hvorfor ikkje "røykehjørne" for 15 åringer?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg synes det var drøyt og snakke om politi og alkohol.

Ungdommer røyker, enten de har lov eller ikke. Så jeg synes de handlet helt rett jeg.

Jeg blir ikke alltid like klok på alle foreldre jeg. Har de ikke selv vært unge?

Gjest mora2
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1212787231' post='3893475]

Jeg synes det var drøyt og snakke om politi og alkohol.

Ungdommer røyker, enten de har lov eller ikke. Så jeg synes de handlet helt rett jeg.

Jeg blir ikke alltid like klok på alle foreldre jeg. Har de ikke selv vært unge?

De glemmer nok at kua har vært kalv ja...

Gjest mora2
Skrevet

Tja...De har jo sprøyterom for narkomane, så hvorfor ikkje "røykehjørne" for 15 åringer?

Egentlig burde de kanskje ha sprøyterom på komfleir også,

sånn i tilfelle.....

;0)

Skrevet

Egentlig burde de kanskje ha sprøyterom på komfleir også,

sånn i tilfelle.....

;0)

Det ville vel ha vært å gå litt for langt? :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

De glemmer nok at kua har vært kalv ja...

Jeg er noen ganger på fest sammen med onkler og tanter, mamma og pappa, og da kommer det frem at jeg var rene engelen jeg på konfirmasjonsleir enn hva de var ;o)

De har ikke lagt skjul på det da, men mange glemmer nok at de selv har vært unge. Det betyr ikke at ungdommene skal få styre fritt, men akkurat i denne saken blåser de det for stort opp.

Gjest mora2
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1212787997' post='3893491]

Jeg er noen ganger på fest sammen med onkler og tanter, mamma og pappa, og da kommer det frem at jeg var rene engelen jeg på konfirmasjonsleir enn hva de var ;o)

De har ikke lagt skjul på det da, men mange glemmer nok at de selv har vært unge. Det betyr ikke at ungdommene skal få styre fritt, men akkurat i denne saken blåser de det for stort opp.

He, he, ikke verst det da ;0)

Nei, klart ungdommer må ha grenser.

Men de dro den litt vel langt ja,,,

Gjest mora2
Skrevet

Det ville vel ha vært å gå litt for langt? :)

He, he, de begynte jo ganske tidlig å drikke da før...

Han begynte vel når han var rundt 10..

Begynte å røyke da han var 6år....Sykt å tenke på...

Men han han var periode dranker, så for all del ;0)

Gjest minuma
Skrevet

Er de realistiske og har en liten knullekrok også?

Gjest mora2
Skrevet

*LOL*

At de ikke har tenk på _det_!!! ;0)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det spørs om konfirmantene gir på så mye at det kan bli skogbrann av det...

Gjest Morsk
Skrevet

Politi mot tobakk! Ja, tenk så langt har vi altså kommet..at noen ens tenker tanken. Gud bevare meg vel!

Gjest mora2
Skrevet

Politi mot tobakk! Ja, tenk så langt har vi altså kommet..at noen ens tenker tanken. Gud bevare meg vel!

He, he, ja, var litt dramatisk dette!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...